Teasi One 4 - turn by turn navigatie

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
3r!k
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 1 juni 2012, 13:46

Iemand ervaring met de navigatie van de Teasi One 4 in een mtb omgeving (onverharde wegen en trails)?

Ik zoek een apparaat waarin ik een gedownloade gpx kan uploaden, en dan na kan fietsen via de navigatie van de unit. Zijn de kaarten duidelijk genoeg in bossen en dergelijke?
De online reviews van de navigatie functie zijn veelal op wielrennen (verharde wegen) gericht.

Ik ben minder geïnteresseerd in de andere opties als hartslag, cadans, power etc. Ik ben puur opzoek naar een navigatie tool. Als ik die voor 79€ kan krijgen, is dat voor mij een voordeel tov. de prijzen van Garmin, Wahoo, Karoo etc.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ik heb helaas nog geen ervaring in de bossen. Ik heb hem een keer op de route Oostvoorne gebruikt en een keer in Nijmegen in de stad.
Beide is niet echt in de bossen te noemen.... buiten dat om bevalt hij momenteel prima en heb ik ook nog niet genavigeerd op een GPX helaas
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

3r!k schreef: ma 31 mei 2021, 16:32 Iemand ervaring met de navigatie van de Teasi One 4 in een mtb omgeving (onverharde wegen en trails)?

Ik zoek een apparaat waarin ik een gedownloade gpx kan uploaden, en dan na kan fietsen via de navigatie van de unit. Zijn de kaarten duidelijk genoeg in bossen en dergelijke?
De online reviews van de navigatie functie zijn veelal op wielrennen (verharde wegen) gericht.

Ik ben minder geïnteresseerd in de andere opties als hartslag, cadans, power etc. Ik ben puur opzoek naar een navigatie tool. Als ik die voor 79€ kan krijgen, is dat voor mij een voordeel tov. de prijzen van Garmin, Wahoo, Karoo etc.
Als die onverharde wegen als fietspad op de kaart staan dan werkt het gewoon. Ik zou de mijne er even bij moeten pakken (die ligt al even niks te doen na aanschaf van een sigma) maar je kan volgens mij kiezen tussen welk soort weg (verhard of onverhard vermijden ) je wil rijden.

Maar belangrijke vraag: wil je echt navigeren (turn by turn) of een track volgen?
3r!k
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 1 juni 2012, 13:46

Ja een (thuis gedownloade) track volgen inderdaad
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Turn-by-Turn navigatie met kaart en pijl, ook op veldwegen en bos- en wandelpaden
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

3r!k schreef: ma 31 mei 2021, 16:32 Iemand ervaring met de navigatie van de Teasi One 4 in een mtb omgeving (onverharde wegen en trails)?

Ik gebruik tijdens mijn buitenland tripjes nog steeds de 1e Teasi One. Qua maps dus dezelfde alleen een verouderde hardware maar hij heeft mij nog nooit in de steek gelaten en alles mee kunnen rijden. Ook de kleinste paadjes in het buitenland. Ik raad hem je dan ook zeker aan voor dat geld, denk dat ik de mijne ook ga vervangen voor deze #4
3r!k
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 1 juni 2012, 13:46

Bedankt voor de info allemaal!

Ik ga een poging wagen voor dat geld
Plaats reactie