Gereden track niet te zien na uploaden (Edge 530)

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
ManfredM
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: di 12 januari 2021, 11:19

Na een ritje van gisteren heb ik na uploaden vanaf mijn edge 530 een eigenaardigheid.
Normaalgesproken is via de gamin connect app en strava de gereden track op de kaart zichtbaar.
Zonder dat ik updates heb gedaan of instellingen heb gewijzigd zie ik nu alleen de statistieken (snelheid hoogte etc) maar geen kaartje met mijn gereden track. Ook berekend Strava geen segmenten.
Ik had bij vertrek, voor zover ik dat nog zeker weet, verbinding met satellieten en de snelheidssensor in het wiel. Ook de netjes start en stop gedrukt en na die tijd de activiteit opgeslagen.
Iemand enig idee hoe dit kan?
Uiteraard was ik er dit keer eens goed voor gaan zitten en had ik een paar minuten van mijn thuisrondje afgereden, for what it's worth :(( :-D
Zwolly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 24 augustus 2016, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Nutrail Race Fatbike
Contacteer:

Strava had gisteren wel wat problemen met de server....althans ik kreeg mijn route niet geüpload en kon ook geen andere tracks zien van die ik volg.
ManfredM
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: di 12 januari 2021, 11:19

Klopt inderdaad, echter de track is in garmin connect ook niet zichtbaar.
Doet me vermoeden dat er toch iets anders aan de hand is..
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

ManfredM schreef: wo 9 juni 2021, 08:56 Klopt inderdaad, echter de track is in garmin connect ook niet zichtbaar.
Doet me vermoeden dat er toch iets anders aan de hand is..
Als de track gewoon op je apparaat staat, kan je hem handmatig uploaden. Dus check dat eerst.
Dan weet je ook waar de kink in de kabel is gekomen.
ManfredM
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: di 12 januari 2021, 11:19

Nog een aanvulling: Als ik de activiteiten doorblader op het apparaat zelf kan ik bij alle anderen de optie kaart zien en openen, bij deze activiteit is deze niet zichtbaar.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Lijkt er toch op dat je zonder gps hebt gefietst
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
ManfredM
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: di 12 januari 2021, 11:19

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 9 juni 2021, 10:15 Lijkt er toch op dat je zonder gps hebt gefietst
Is dat ergens (relatief eenvoudig) terug te zien in de files?
Vanuit het windsurfen weet ik dat daar zichtbaar is hoeveel satellieten in beeld waren etc, maar daar wordt hele andere software gebruikt.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

ManfredM schreef: wo 9 juni 2021, 10:02 Nog een aanvulling: Als ik de activiteiten doorblader op het apparaat zelf kan ik bij alle anderen de optie kaart zien en openen, bij deze activiteit is deze niet zichtbaar.
De activiteit staat er wel in?
Met welke gegevens?
Alleen duur of ook afstand?
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Niet al te lang geleden registreerde mijn horloge (Fenix 5S) de sessies ook niet meer goed. De timer liep wel en (actuele) GPS positie klopte onderweg ook, maar de GPS-logging liet het afweten. Bij gebrek aan snelheidsmeter had ik die info ook niet.
Oplossing van Garmin-support was het uitvoeren van een factory reset en dat heeft het inderdaad verholpen. Misschien voor jou ook een optie om te proberen...
ManfredM
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: di 12 januari 2021, 11:19

Willem Altes schreef: wo 9 juni 2021, 10:47 De activiteit staat er wel in?
Met welke gegevens?
Alleen duur of ook afstand?
Activiteit staat er inderdaad in, wat meteen opvalt in de naam is dat er normaalgesproken "locatie - mountainbiken" staat en nu alleen "mountainbiken".
Ik zie keurig de afstand, verstreken tijd etc. maar vermoedelijk komt die info van de garmin snelheidssensor in het wiel.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Dan ligt het dus niet aan de upload.
Even testen of zich dit herhaalt..
Kan je de fout reproduceren?
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Activiteit in Strava deleten en nogmaals doen?
Of heb je dat al gedaan misschien?

Als het goed in je Garmin lijkt te staan dan lag het mogelijk toch ook aan Strava gisteren.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hoe lang is het geleden dat je je laatste firmware/software update hebt gedaan? Misschien dat dat nog wat uitmaakt?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
ManfredM
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: di 12 januari 2021, 11:19

Had al voorgenomen nog even een testje te doen thuis, of het 1 malig was en hij het nu weer goed doet of niet.

Firmware is denk ik maand of 6 terug, zal thuis kijken of dit meest recente versie is.
Ook gelezen dat na het uploaden de activiteiten het best verwijderd kunnen worden, ga ik ook nog even doen..
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Elvander schreef: wo 9 juni 2021, 12:52 Activiteit in Strava deleten en nogmaals doen?
Of heb je dat al gedaan misschien?

Als het goed in je Garmin lijkt te staan dan lag het mogelijk toch ook aan Strava gisteren.
Het staat ook niet goed in Garmin Connect.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie