Oplichters op Marktplaats

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Ger964
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: za 19 januari 2013, 13:32

Op marktplaats zijn 1 of meerdere personen actief die een Garmin 530, 830 of 1030 Plus aanbieden.
De prijzen liggen redelijk marktconform voor een vergelijkbare tweedehands Garmin.
Vaak zijn ze al langer actief op Marktplaats maar hebben geen recensies cq ervaringen.
Ook vaak/altijd maar 1 advertentie.
De advertentie staat er vaak ook net op.
Soms onderneemt Marktplaats zelf actie door de advertentie te verwijderen en de adverteerder te blokkeren.
Echter, een nieuw account is zo aangemaakt 🤔.

Nadat contact met de adverteerder is gelegd komt er vrij snel een reactie.
Op het moment dat je aangeeft hem op te willen halen en hiervoor een afspraak wil maken en het adres wilt hebben stopt het contact.

Wees gewaarschuwd.

Ik heb inmiddels een nieuwe 830 gekocht in een fysieke winkel.
Hij heeft mij helaas meer gekost dan de prijs van één enkele 830 🙃
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Heb je wat meer info over deze adverteerders, of kenmerken vd advertentie?

Bij MP bedacht ik altijd een smoes om het zelf op te halen.
Mn zus woont toevallig in ... en daar ga ik vanavond toch naar toe, verjaardag ofzo.
Is het goed als ik ff langskom?
Als dat het contact niet verstoorde, dan melde ik me even later af met een smoes en maakte het geld gewoon over, incl verz.kosten.
Heeft me ooit bij de koop van een Cannondale veel ellende bespaard.
Alles ging vlot en alles was geweldig en geen probleem. Fiets kon worden opgestuurd, kosten werden gedeeld enz. Alles was mogelijk.
Tot ik vertelde dat ik even langs zou komen...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
harmen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 2 november 2011, 21:55
Contacteer:

Gebeurt ook op facebook denk ik, met nepprofielen. Zie https://www.facebook.com/groups/mtbclub ... 828821583/
Wat opviel was dat de naam van het profiel anders was dan de naam waarmee het profiel oorspronkelijk aangemaakt was (de URL/profiellink). Het profiel was verder helemaal kaal (op een profielfoto na, zo goed als zeker van iemand die er niks mee te maken heeft), en reacties bij het bericht waren uitgeschakeld.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Hetzelfde, maar nu met een Wahoo Elemnt, die voor 100.- Euro wordt aangeboden. Mijn vermoeden is dat het in dit specifieke geval om een gevonden of gestolen bikecomputer gaat.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

tja , ophalen is altijd het advies via MP of ergens anders , oplichters zullen er altijd zijn ..., joepie lang leve het www :o
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Plaats reactie