Navigeren op Garmin Instinct

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Vraagje: ik heb een Garmin Instinct horloge, en daar zit (beperkte) navi functionaliteit op. Dus: GPX downloaden, inladen, en waypoints volgen op het scherm. Geen kaartweergave, alleen een lijntje + pijltjes.

Soms in het bos fiets je blijkbaar net niet dicht genoeg op het lijntje, of is de GPS dekking niet helemaal top waardoor de Instinct piept dat je een 'koersfout' hebt. En wil hij je terug sturen naar het vorige Waypoint. Alleen doet hij dit automatisch in een volledig uitgezoomde modus. Dus zodra je van de koers af bent, zoomt het scherm helemaal uit zodat de route nog maar een stipje is, en kijk je vooral naar een pijl die aangeeft hoeveel meter je van je koers verwijderd bent.
Dat is heel irritant, want ook als je nog prima op het goede pad zit blijft hij uitgezoomd en kun je dus ook niet meer zien waar je vervolgens wel heen moet. Er zitten geen 'zoom' knopjes in de 'volg koers' modus (althans, ik heb ze niet ontdekt). Ook irritant als je een koers volgt en een mooi paadje ziet wat ook wel globaal de juiste richting op gaat. Je kan dan zodra je bent afgeweken van de koers niet meer zien waar je uiteindelijk heen moet. Pas zodra je weer op koers bent en zoomt hij weer netjes in. Maar afsnijden of extra stukken rijden zijn niet lekker te doen dan...

Weet iemand of hier iets aan te doen is? Waarom zoomt hij uit?
jeroentjuh76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 11:46

in mijn Garmin edge 820 zit een auto zoomfunctie, mss bij jouw horloge ook en kun je dat uitzetten?

ik kwam erachter, n00b als ik ben met navigeren per gps op de fiets dat op een iets langer recht stuk hij uitzoomt. toen leek het of de eerste afslag al dichtbij was. pakte de eerste en toen koersfout.
toen ik dichterbij de juiste afslag kwam zoomde hij in. vond het onhandig dus heb het uitgezet.

bovenstaande is niet op jou van toepassing, sorry daarvoor maar zo kom ik uit bij de auto zoom instelling. misschien heb je er iets aan op je garmin horloge?
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

heb die functie inderdaad gevonden naar aanleiding van je bericht, nu even uitgezet dus binnenkort weer proberen. Thanks alvast
Plaats reactie