GOPRO film met gps/telemetry overlay

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
nederbelg2
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:11

hallo allen
Ik wil wel eens voor "epic" rides of als ik met maten gefiets heb, een gopro filmpje met telemetry overlay maken.
Ik heb het al vele keren gedaan, maar mijn methode (gevonden op youtube) is erg omslachtig en ik vraag me af of er mensen zijn met tips om het makkelijker of sneller te doen.
Ik heb een GOPRO8, en ik heb een datafile (TCX) van mijn Bosch (Kiox) EMTB met gps data, hoogte, snelheid gemeten van het wiel, kadans, mijn vermogen, hartslag (hartslagband gekoppeld), uitgerekende calorieën, en ik heb een TCX file van Garmin Connect van mijn Explore met gpx data. Ik denk dat hoogte /positie info van de garmin beter is dan die van Bosch/mijn telefoon.
Mijn procedure:
ik combineer de TCX files met de online app: https://gotoes.org/strava/ ; dan kan je selecteren welke data stroom je gebruikt.
ik combineer de korte gopro filmpjes met gratis progje Microsoft Moviemaker tot 1 film van de volle ride van 2-3 uur. Je moet de integrale trip op video hebben anders kan je de track niet matchen. Dit is erg tijdrovend. Vaak staan mijn gopro filmpjes op zijn kop (camera hangt aan een garmin bracket) maar moviemaker draait ze automatisch recht. Dashware niet.
Ik laad de gecombineerde tcx file en de mp4 in Dashware http://www.dashware.net/. Dan moet je de gpx data en de film synchroniseren, door bijv bij bekende kruispunten de twee files te locken. Vrij eenvoudig. Je kan zelf in dashware de overlays kiezen en aanpassen naar smaak. Dan kan je de nieuwe overlay film saven. Dit kost ook veel tijd en een giga file.
Dan gebruik ik moviemaker weer om de lange dashware film in stukjes te hakken om een korte impressie film te maken . Wel leuk resultaat omdat je snelheid, track, hoogte, vermogen etc in je filmpje ziet. Maart het kost heel veel uren computertijd voor inladen/saven/converteren en mijzelf ook al gauw meer dan een uur.
IK weet dat met sommige action camera's (garmin virb ..) dit deels automatisch kan maar daar heb ik geen interesse in.

Iemand tips?
nederbelg2
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:11

Afbeelding
voorbeeld plaatje
Plaats reactie