Garmin 830: licht paars gekleurde wegen rond mijn GPS route? (zie foto)

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Classic Biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: di 28 november 2017, 19:04

Agelopen weekend een MTB-Gravelroute gedownload van Gravelrides.cc en gereden (Zuid Limburg). De route is op mijn scherm aangegeven in een dikke paars-roze kleur, zoals altijd. En de route was prima te volgen. Maar regelmatig werden paden en wegen langs de route opgelicht door een licht paarse kleur (rechts onderin, zie foto). Waarom is dit precies? Eerst dacht ik dat mijn Garmin de oorspronkelijke route "verbouwd" had, maar die paarse routes verschenen werkelijk overal en kriskras door elkaar. Als ik de officiële MTB routes download heb ik dat volgens mij niet. Wie weet hoe het zit?
Afbeelding
Burco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 29 september 2017, 14:16
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4

hotdog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 8.9 2016 Stealth + Canyon Lux CF World Cup 7 Xcobalt 2023

Kort samengevat: populaire paden, hoe paarser hoe populairder..

Code: Selecteer alles

climb    →   enjoy view
  ↑            ↓ 
rest     ←   descend
Gebruikersavatar
MarcusE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: do 2 maart 2006, 08:55
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 29er

Belangrijkste info van de Garmin pagina:
You can enable/disable this feature from the Controls widget or by following these steps.

From the home screen access the Main Menu
Select Activity Profiles
Select the activity profile you want to adjust
Select Navigation
Select Map
Toggle Popularity Map On/Off
Family jewels
Trek Fuel EX8 29
Trek Emonda SL8
Bulls Copperhead 3
Trek 3700
Classic Biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: di 28 november 2017, 19:04

Bedankt heren, dit is wel weer een interessante les! En best actueel lees ik, pas sinds juni geïntroduceerd. Ik denk dat ik de populariteitskaart gewoon aan laat staan. Die paars gekleurde routes zijn best handig als je een beetje gaat improviseren toch? En het lijkt mij een gevalletje "baat het niet dan schaad het niet". Of hebben jullie hier een andere mening over?

Ik snap alleen het verhaal over de verbeterde "map themes" niet helemaal. Als ik het goed begrijp is "High contrast" de nieuwe standaard instelling bij Road en "MTB" voor MTB. Dat laatste klinkt vrij logisch... En begrijp ik het goed dat de "Classic" instelling alleen een alternatief is voor de "High Contrast" instelling? En als je niets aanpast krijg je automatisch de "High contrast" instelling bij een Road profiel en een MTB instelling bij een MTB profiel?

Van de Garmin website:
Improved Map Themes
Map themes have been improved to provide options for a cleaner look as well as to provide an increase in contrast and visibility under all light conditions. Users can choose from three different themes:

High Contrast
This new theme is the default theme for road activity profiles. Rideable roads and trails have been emphasized with high contrast dark colors.

MTB
This existing theme is the default for the MTB activity profile and emphasizes trails. Roads will appear in a lighter color.

Classic
The classic setting will display the previous look and feel that High Contract took over.
Classic Biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: di 28 november 2017, 19:04

Bedankt heren, dit is wel weer een interessante les! En best actueel lees ik, pas sinds juni geïntroduceerd. Ik denk dat ik de populariteitskaart gewoon aan laat staan. Die paars gekleurde routes zijn best handig als je een beetje gaat improviseren toch? En het lijkt mij een gevalletje "baat het niet dan schaad het niet". Of hebben jullie hier een andere mening over?
Ik heb het inmiddels in Zuid Limburg met mooi weer uitgeprobeerd. Als je een gedownloade route rijdt en het zicht op je scherm is wat minder door het mooie weer, dan zijn al die paars gekleurde zijwegen uitermate irritant. Al helemaal als je op een punt komt waar meerder wegen samen komen. Je kunt dan licht paars en donker paars niet goed uit elkaar houden. Maar je kunt deze functie uitschakelen en dat heb ik ook gelijk gedaan.
Gebruikersavatar
Boof72
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 13:41

En kan je niet de kleur veranderen van je route?
Op de Edge Explerer kan je de thema kleur wijzigen, hierdoor wordt de route een andere kleur.
Bij mij staat die op oranje, hiermee zou het probleem opgelost zijn.
:D
Classic Biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: di 28 november 2017, 19:04

Is ook een idee, dat kan volgens mij ook op de 830. Ga ik zeker proberen. Maar alleen de te rijden route in kleur is volgens mij wel het beste te zien.
Plaats reactie