ongeval detectie

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

chaser schreef: zo 23 januari 2022, 23:33
Michel.nl schreef: ma 10 januari 2022, 23:13 Ik als bouwvakker moet regelmatig op mijn apple watch de knop indrukken dat er niks loos is, elke onverwachtse dreun leverd al een "alles ok?" Tekst op in het scherm. 😜
Heb jij een Apple watch om als bouwvakker?
Ikzelf werk ook in de bouw (betonbouw) maar draag een goedkoop casio horloge puur omdat het horloge bij mij na een jaar toch vol krassen zit en meestal heb ik het bandje al eens moeten repareren of vervangen als het horloge nog leeft tenminste
Zou best een smartwatch willen dragen maar verwacht in mijn geval dat die binnen 3 maanden kapot is

Jazeker al een 2e versie zelfs. Ik gebrui daarbij beschermende rand hoes en andere bandjes. Die kan je online wel scoren.
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Gebruikersavatar
De_smits
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 27 maart 2020, 22:10
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI Carbon 2

Ik kwam er gisteren achter dat road-ID niet meer gratis is. Dus toch even kijken wat ik ga doen. Trackers via Whatsapp 9dat doe ik nu dus) / Strava / enz.. of toch weer een app?
Mede doordat ik gisteren toevallig ook nog mijn (beperkte) EHBO skills heb moeten gebruiken voor iemand na een val met een gebroken sleutelbeen in het bos, toch weer even achter de oren krabben over de toegevoegde waarde aangezien ik veel alleen op pad gaat.
Op zich tevreden over de oorspronkelijke Road-ID app, maar was toch even aan het kijken naar alternatieven. Er zijn veel trackers te vinden, maar ik vind maar beperkte mogelijkheden met een soort alarm-beldienst. (naast de garmin toestellen e.d.)
Road-ID kost vanaf nu € 3,09 per maand.

Ik kwam hier op mountainbike.nl de app biker112 (www.biker112.com) tegen als meest gelijkwaardig (of misschien zelfs beter?) alternatief. Deze heeft als extra t.o.v. Road-ID een instelbare (om valse meldingen te voorkomen) crash detectie.
Eerste indruk ziet er goed uit, maar kost weer net iets meer. 5-6 euro/maand dacht ik.

Zijn er toevallig mensen die de betaalde versie van Road-ID of Biker112 gebruiken? En wat is je ervaring? Vooral interessant om te weten of de valdetectie van biker112 naar behoren werkt en het idd naar behoren in te regelen is om valse meldingen te voorkomen.

Gr. Frank
Asgarde
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 20 april 2022, 17:53

De Cyclope-fietsapp detecteert ook vallen. Je dierbaren krijgen een melding en weten waar je bent en kunnen je een bericht sturen. Het maakt het mogelijk om, naast de klassieke functies van een fietscomputer, de fietsers erin aan te sluiten. U kunt de positie van de andere lopers kennen, het tijdsverschil hebben, met uw stem communiceren zoals de professionals met hun headset.

https://play.google.com/store/apps/deta ... on.Cyclope
https://www.cyclope.dev/
Plaats reactie