Titel lijkt mij duidelijk
Wie van jullie heeft ervaring met de Hammerhead Karoo 2? Hoe zijn de ervaringen?
Ervaringen Hammerhead Karoo 2
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29980
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Dit al gelezen?
https://www.dcrainmaker.com/2020/12/ham ... w.html/amp
Misschien ben je wel de eerste
https://www.dcrainmaker.com/2020/12/ham ... w.html/amp
Misschien ben je wel de eerste
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2737
- Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
- Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)
Zeker al gelezen . Altijd goede tests maar duurtesten in het veld zijn ook altijd handigThaSingleTrackMastah schreef: ↑zo 7 november 2021, 21:21 Dit al gelezen?
https://www.dcrainmaker.com/2020/12/ham ... w.html/amp
Misschien ben je wel de eerste
StAlTiCa
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29980
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
OK, de site van DC is altijd de eerste die ik raadpleeg als ik nieuwsgierig ben.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Bij de buren zijn er wel gebruikers
https://www.fiets.nl/forum/viewtopic.ph ... &start=948
https://www.fiets.nl/forum/viewtopic.ph ... &start=948
-
- All rounder
- Berichten: 123
- Lid geworden op: do 23 september 2010, 17:13
- Mijn mountainbike: Specialized Camber FSR
Ik heb ervaring met de Hammerhead Karoo 1 en 2! Een heel tevreden gebruiker hier.
De Karoo1 had bij aanvang de nodige problemen, maar dat mocht geen verrassing zijn. Het was mij ook duidelijk dat het apparaat en de software in ontwikkeling waren en dat is ook duidelijk gecommuniceerd. De Karoo 1 heb ik tweedehans gekocht, want er waren genoeg mensen die denken dat alles met een paar weken helemaal in orde is en het ding anders van de hand doen. Je kon goed zien dat het over de tijd echt beter werd met steeds meer funtionaliteit. Ze luisterden ook naar de gebruikers problemen en verzoeken. De fysieke problemen met de steun waren net zo mar opgelost. Ik heb uteindelijk gewoon een steun gekocht van een andere fabrikant. Ieder Garmin steun voldoet.
De Karoo 2 heeft duidelijk een voorsprong tov de Karoo 1: in software en hardware. Het apparaat is fysiek wat kleiner maar wel sneller geworden. De software is inmiddels een stuk volwassener waardoor de focus verschoven is van bugfixing naar uitbreiding van functionaliteit. De steun is verbetert (hun woorden), Garmin steunen kunnen nog steeds gebruikt worden middels een adapter (zat er bij mij standaard bij). Ik lees nu eigenlijk niks meer over problemen met de steunen. Met het kleiner en lichter worden van de Karoo 2 is het grote probleem denk ik ook wel opgelost.
Sterke punten zijn de leesbaarheid van het scherm (al is die karoo 2 ietsje minder denk ik, maar nog steeds velen malen beter in vergelijking met Garmin) en de software. Het werkt echt heel simpel, maar biedt (bijna) alles wat ik zoek. De website van Hammerhead is echt een heel goede informatie bron! Je kunt via het online dashboard je routes maken, overnemen door files te uploaden of links te gebruiken (briljant). De Karoo synchroniseert dan met jouw dashboard content. Dus routes die je aangemaakt hebt komen bij internet verbinding gewoon direct op je device. Je gereden ritten zijn ook in het dashboard terug te vinden. Je kunt ook online je route in elkaar klikken. Dat werkt echt niet slecht.
De kaarten zijn gratis te downloaden via het apparaat. Kwestie van selecteren welke landen/regio je wilt. De kaarten zijn gebaseerd op OSM geloof ik. Echt uitstekende kaarten voor zover mijn ervaring (nederland, Belgie, (delen van) Duitsland en Oostenrijk). Aanpassingen die je doet in OSM zie je naverloop van tijd mooi terug komen.
Even ter info:
Ik kom van Garmin. Ik heb een 810 en 820 gehad en heb me altijd mateloos geirriteerd aan de kneuterige apparaatjes. Maar ja, wist ik veel. Dit was "het beste wat er is". Ook de software van Garmin is gewoon heel, maar dan ook heel slecht (zucht basecamp, etc). De officiele kaarten zijn heel goed van Garmin (denk de beste), maar veel te duur. Andere kaarten er op zetten voelde vor mij altijd als geknutsel en dat was het eigenlijk ook om eerlijk te zijn. Toen ik overwoog om naar de 1000 te gaan, omdat deze sneller was liep ik tegen de Karoo 1 aan. Nooit spijt gehad van de overstap. Nu met Karoo 2 zelfs heel blij!
Heel even kort wat ik zo kan bedenken. Als je specifieke vragen hebt dan laat maar weten. Je mag altijd komen kijken als je dat zou willen.
De Karoo1 had bij aanvang de nodige problemen, maar dat mocht geen verrassing zijn. Het was mij ook duidelijk dat het apparaat en de software in ontwikkeling waren en dat is ook duidelijk gecommuniceerd. De Karoo 1 heb ik tweedehans gekocht, want er waren genoeg mensen die denken dat alles met een paar weken helemaal in orde is en het ding anders van de hand doen. Je kon goed zien dat het over de tijd echt beter werd met steeds meer funtionaliteit. Ze luisterden ook naar de gebruikers problemen en verzoeken. De fysieke problemen met de steun waren net zo mar opgelost. Ik heb uteindelijk gewoon een steun gekocht van een andere fabrikant. Ieder Garmin steun voldoet.
De Karoo 2 heeft duidelijk een voorsprong tov de Karoo 1: in software en hardware. Het apparaat is fysiek wat kleiner maar wel sneller geworden. De software is inmiddels een stuk volwassener waardoor de focus verschoven is van bugfixing naar uitbreiding van functionaliteit. De steun is verbetert (hun woorden), Garmin steunen kunnen nog steeds gebruikt worden middels een adapter (zat er bij mij standaard bij). Ik lees nu eigenlijk niks meer over problemen met de steunen. Met het kleiner en lichter worden van de Karoo 2 is het grote probleem denk ik ook wel opgelost.
Sterke punten zijn de leesbaarheid van het scherm (al is die karoo 2 ietsje minder denk ik, maar nog steeds velen malen beter in vergelijking met Garmin) en de software. Het werkt echt heel simpel, maar biedt (bijna) alles wat ik zoek. De website van Hammerhead is echt een heel goede informatie bron! Je kunt via het online dashboard je routes maken, overnemen door files te uploaden of links te gebruiken (briljant). De Karoo synchroniseert dan met jouw dashboard content. Dus routes die je aangemaakt hebt komen bij internet verbinding gewoon direct op je device. Je gereden ritten zijn ook in het dashboard terug te vinden. Je kunt ook online je route in elkaar klikken. Dat werkt echt niet slecht.
De kaarten zijn gratis te downloaden via het apparaat. Kwestie van selecteren welke landen/regio je wilt. De kaarten zijn gebaseerd op OSM geloof ik. Echt uitstekende kaarten voor zover mijn ervaring (nederland, Belgie, (delen van) Duitsland en Oostenrijk). Aanpassingen die je doet in OSM zie je naverloop van tijd mooi terug komen.
Even ter info:
Ik kom van Garmin. Ik heb een 810 en 820 gehad en heb me altijd mateloos geirriteerd aan de kneuterige apparaatjes. Maar ja, wist ik veel. Dit was "het beste wat er is". Ook de software van Garmin is gewoon heel, maar dan ook heel slecht (zucht basecamp, etc). De officiele kaarten zijn heel goed van Garmin (denk de beste), maar veel te duur. Andere kaarten er op zetten voelde vor mij altijd als geknutsel en dat was het eigenlijk ook om eerlijk te zijn. Toen ik overwoog om naar de 1000 te gaan, omdat deze sneller was liep ik tegen de Karoo 1 aan. Nooit spijt gehad van de overstap. Nu met Karoo 2 zelfs heel blij!
Heel even kort wat ik zo kan bedenken. Als je specifieke vragen hebt dan laat maar weten. Je mag altijd komen kijken als je dat zou willen.
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 49
- Lid geworden op: zo 8 november 2015, 16:43
- Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7
Even nieuw leven inblazen; inmiddels nog meer gebruikers die iets te melden hebben over de Karoo 2?
Ik heb nu nog een Polar V650 en wil deze binnenkort vervangen, voordeel van de Polar vond ik toch echt het scherm en voor mijn gevoel vind ik een Garmin 830 te klein. De nieuwe 1040 vind ik te duur.
Ik heb nu nog een Polar V650 en wil deze binnenkort vervangen, voordeel van de Polar vond ik toch echt het scherm en voor mijn gevoel vind ik een Garmin 830 te klein. De nieuwe 1040 vind ik te duur.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 301
- Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
- Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel
ik kan me volledig vinden in het verhaal van Pijnjoh.
Zelf ook karoo 1 gehad en nu 2.
Service en garantie is ook goed. (bij garmin trouwens ook).
Maar het navigeren van de Karoo is echt vele malen beter.
Jammer dat ze geen DI2 ondersteuning meer mogen geven van shimano.
Dit omdat Karoo overgenomen is door SRAM
Zelf ook karoo 1 gehad en nu 2.
Service en garantie is ook goed. (bij garmin trouwens ook).
Maar het navigeren van de Karoo is echt vele malen beter.
Jammer dat ze geen DI2 ondersteuning meer mogen geven van shimano.
Dit omdat Karoo overgenomen is door SRAM
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
Die van mijn vandaag aangemeld voor retour / refund. Navigatiepijltje in het midden van het scherm, daarmee valt het voordeel van het grote scherm geheel weg. Tbt navigatie niet geheel uit te zetten (volgens mij). Re-routing niet uit te zetten, waarmee in mijn ogen ongeschikt om voor MTB te gebruiken. De website om routes te importeren en te maken herkend veel paden niet als fietspad. Een route omkeren kan niet op het apparaat en op de site maakt hij er een compleet andere route van.
Ook vond ik de knopjes niet heel solide aanvoelen en beschermpapje voor usb-c valt er zo uit en ben je kwijt. Ze leveren echter wel al gelijk een reserve mee.
Ook vond ik de knopjes niet heel solide aanvoelen en beschermpapje voor usb-c valt er zo uit en ben je kwijt. Ze leveren echter wel al gelijk een reserve mee.
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 49
- Lid geworden op: zo 8 november 2015, 16:43
- Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7
Wat bedoel je met navigatiepijltje in het midden van het scherm? Wat ben je dan gewend of wat verwacht je anders?
Rerouting niet uit te schakelen? Dus als je per ongeluk een verkeerd pad kiest (wat mij in het buitenland nog wel eens gebeurt), dan maakt hij gelijk een aanpassing in de route ipv terug naar waar je er vanaf ging en vanaf daar verder?
Rerouting niet uit te schakelen? Dus als je per ongeluk een verkeerd pad kiest (wat mij in het buitenland nog wel eens gebeurt), dan maakt hij gelijk een aanpassing in de route ipv terug naar waar je er vanaf ging en vanaf daar verder?
Zoals alle andere navigatiesystemen dat je de pijl (jijzelf) onderaan het scherm hebt zodat je de wegen voor je zo veel mogelijk ziet. Wat er achter je ligt is toch onbelangrijk. Zie tomtom, goole, Garmin en Wahoo.M@rTinB schreef: ↑di 2 augustus 2022, 13:37 Wat bedoel je met navigatiepijltje in het midden van het scherm? Wat ben je dan gewend of wat verwacht je anders?
Rerouting niet uit te schakelen? Dus als je per ongeluk een verkeerd pad kiest (wat mij in het buitenland nog wel eens gebeurt), dan maakt hij gelijk een aanpassing in de route ipv terug naar waar je er vanaf ging en vanaf daar verder?
Soms bestaat een pad niet meer, wegafsluiting etc etc. De re-routing blijft dan maar herberekenen. In het bos niet handig. Wel op vaste routes waarschijnlijk.
Zoals alle andere navigatiesystemen dat je de pijl (jijzelf) onderaan het scherm hebt zodat je de wegen voor je zo veel mogelijk ziet. Wat er achter je ligt is toch onbelangrijk. Zie tomtom, goole, Garmin en Wahoo.M@rTinB schreef: ↑di 2 augustus 2022, 13:37 Wat bedoel je met navigatiepijltje in het midden van het scherm? Wat ben je dan gewend of wat verwacht je anders?
Rerouting niet uit te schakelen? Dus als je per ongeluk een verkeerd pad kiest (wat mij in het buitenland nog wel eens gebeurt), dan maakt hij gelijk een aanpassing in de route ipv terug naar waar je er vanaf ging en vanaf daar verder?
Soms bestaat een pad niet meer, wegafsluiting etc etc. De re-routing blijft dan maar herberekenen. In het bos niet handig. Wel op vaste routes waarschijnlijk.
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 49
- Lid geworden op: zo 8 november 2015, 16:43
- Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7
Verbaasd mij toch wel wat je zegt. Als ik afbeelding van een Garmin en een Karoo 2 bekijk dan zie ik in beide gevallen de pijl iets onder het midden. Het zal ook wel te maken hebben met dat er van onderaf informatie naar boven kan komen. Zeg maar een omgekeerde drop down. Voor bijvoorbeeld een klim profiel. De pijl zit dan nog precies onderaan de map. Wat is jouw ervaring daarmee?Longtek schreef: ↑di 2 augustus 2022, 14:24Zoals alle andere navigatiesystemen dat je de pijl (jijzelf) onderaan het scherm hebt zodat je de wegen voor je zo veel mogelijk ziet. Wat er achter je ligt is toch onbelangrijk. Zie tomtom, goole, Garmin en Wahoo.M@rTinB schreef: ↑di 2 augustus 2022, 13:37 Wat bedoel je met navigatiepijltje in het midden van het scherm? Wat ben je dan gewend of wat verwacht je anders?
Rerouting niet uit te schakelen? Dus als je per ongeluk een verkeerd pad kiest (wat mij in het buitenland nog wel eens gebeurt), dan maakt hij gelijk een aanpassing in de route ipv terug naar waar je er vanaf ging en vanaf daar verder?
Soms bestaat een pad niet meer, wegafsluiting etc etc. De re-routing blijft dan maar herberekenen. In het bos niet handig. Wel op vaste routes waarschijnlijk.