Garmin foreruner 245

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
JR777
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 23 augustus 2020, 20:45

Ik heb bovenstaande sporthorloge gekocht en inmiddels in strava toegevoegd.

Nu vroeg ik me af als ik ga fietsen zet ik dan strava op mijn gsm aan en pakt hij dan automatisch de info van mijn horloge mee?
Of moet ik het horloge ook handmatig aanzetten?

Iemand een idee hoe dit werkt? Kom het nog niet vinden.

Thx
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Of een Garmin rechtstreeks naar Strava kan weet ik niet. (Shame on me)
Maar je kan je Garmin syncen met de Garmin Connect app. op je phone.
En die GC app kan automatisch syncen met Strava.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
ReneLWD
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 30 juli 2021, 21:28
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon 7.5

Je moet je horloge aanzetten. Daarna syncen met Garmin connect en die kan je idd automatisch laten syncen met Strava.
Er staat overigens geen mtb activiteit op het horloge. Wat je wel kan doen is hem op fietsen zetten en dan in de connect app je activiteit wijzigen naar mountainbiken.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2943
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Er zit een GPS in, en hartslagmeting. Ik heb een Vivoactive 4 en daarop kan je een fietsactiviteit starten en volledig loggen, dus route, snelheid, hartslag. Die sync je met Garmin Connect (prima platform trouwens) en die kan m automatisch doorsturen naar Strava direct na afsluiten van de activiteit.

Je hebt eigenlijk je telefoon niet meer nodig volgens mij, tenzij voor Livetrack.

Ik heb ook een Edge 830 en methode is hetzelfde, klaar met rijden, auto sync Connect en hij staat meteen op Strava.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
JR777
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 23 augustus 2020, 20:45

Super , dank. Vanochtend gefietst en zowel telefoon als horloge aangezet en beiden kwamen op strava… dus volgende keer alleen de telefoon mee :-q

Gemiddeld hartslag van 160 en mag 4 dagen rust volgens mijn horloge leuk om te volgen…..
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

Haha ja de rusttijden zijn altijd leuk, overigens moet ik wel zeggen dat als je het horloge een tijdje hebt dat deze adviezen een best goed beeld schetsen van de intensiteit die je hebt gedaan en de daarbij horende rust. Bij goede nachtrust zal je ook zien dat het horloge dat merkt en er een paar uur vanaf snoept.

Ik fiets zelf ook met een 245, die ik na de tocht synchroniseer met de Garmin app, die hem vervolgens op Strava kan zetten. Ik neem zelf niet altijd een mobiel mee (wel als ik alleen ga fietsen), maar als je mobiel via bluetooth gekoppeld is met het horloge kan je wel gebruik maken van meerdere features zoals noodsituatie herkenning en dat soort dingen.

Mocht je echt alle mogelijkheden willen weten van het horloge, stort je dan hier maar eens op https://www.dcrainmaker.com/2019/04/gar ... eview.html
JR777
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 23 augustus 2020, 20:45

Sheiky schreef: ma 20 december 2021, 08:19 Haha ja de rusttijden zijn altijd leuk, overigens moet ik wel zeggen dat als je het horloge een tijdje hebt dat deze adviezen een best goed beeld schetsen van de intensiteit die je hebt gedaan en de daarbij horende rust. Bij goede nachtrust zal je ook zien dat het horloge dat merkt en er een paar uur vanaf snoept.

Ik fiets zelf ook met een 245, die ik na de tocht synchroniseer met de Garmin app, die hem vervolgens op Strava kan zetten. Ik neem zelf niet altijd een mobiel mee (wel als ik alleen ga fietsen), maar als je mobiel via bluetooth gekoppeld is met het horloge kan je wel gebruik maken van meerdere features zoals noodsituatie herkenning en dat soort dingen.

Mocht je echt alle mogelijkheden willen weten van het horloge, stort je dan hier maar eens op https://www.dcrainmaker.com/2019/04/gar ... eview.html
Goed om te lezen! Ik ben er ook al blij mee en zal langzaam wel meer mogelijkheden ontdekken! zal je link ook eens even bestuderen. ook de handleiding in pdf heb ik gevonden ook al flink boekwerk :)
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

JR777 schreef: zo 19 december 2021, 15:17 (...) beiden kwamen op strava… dus volgende keer alleen de telefoon mee :-q
wat heb je dan aan het horloge?
JR777
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 23 augustus 2020, 20:45

Bram87 schreef: di 11 januari 2022, 13:56
JR777 schreef: zo 19 december 2021, 15:17 (...) beiden kwamen op strava… dus volgende keer alleen de telefoon mee :-q
wat heb je dan aan het horloge?
alleen horloge bedoelde ik 😂
Plaats reactie