Tahuna stopt, update je Teasi voor 31december

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

Waarschijnlijk dat de meeste Teasi gebruikers het al wel weten, maar voor het geval dat...

Ik zag er hier zo snel geen bericht over staan, mocht ik er overheen gelezen hebben, dan sorry...


Tahuna, het bedrijf achter Teasi stopt ermee en daarmee vervalt ook de ondersteuning voor TEASI. Je kan nog tot 31 december kaarten downloaden en evt. de firmware updaten.

Hoewel ik mijn teasi niet zo heel veel meer gebruik toch nog maar even SD kaartje er in gestopt en snel nog de wat kaarten gedwonload.. en de firmware liep ook nog wel wat achter..

"Beste TAHUNA fans,
de markt voor fietsnavigatiesystemen is sterk veranderd. Ondertussen zijn de geïntegreerde navigatie-apps in smartphones zeer goed ontwikkeld en vormen ze een goed alternatief voor fietsers. Om deze reden hebben we met pijn in het hart besloten om geen verdere GPS-apparaten of bijbehorende accessoires van het merk TAHUNA te ontwikkelen.

We zijn blij dat we al vele jaren talloze motorrijders op hun tochten kunnen begeleiden met de TEASI- en TAHUNA-producten en danken u voor uw vertrouwen. Serviceaanvragen kunnen nog steeds worden gedaan via het servicecentrum van Cabt GmbH(first-servicecenter.de).

https://archive.newsletter2go.com/?n2g= ... w7cgl-11w2
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Deze zag ik niet aankomen. Ik gebruik hem eigenlijk alleen maar in de zomervakanties. Bedankt voor de tip. :-q
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

Graag gedaan..

Het was dat ze een nieuwsbrief stuurden met Tchuss... anders had ik het zelf ook gemist.
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 364
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Poldertoerist schreef: zo 26 december 2021, 00:53 Tahuna, het bedrijf achter Teasi stopt ermee en daarmee vervalt ook de ondersteuning voor TEASI. Je kan nog tot 31 december kaarten downloaden en evt. de firmware updaten.
[...]
Teasi schreef:Serviceaanvragen kunnen nog steeds worden gedaan via het servicecentrum van Cabt GmbH(first-servicecenter.de).
Balen. Mocht je ook in de toekomst nog kaarten willen updaten dan zou je aan Teasi kunnen vragen of ze het script waarmee ze Openstreetmap-data (mijn aanname, geen ervaring met Teasi maar wel erg waarschijnlkijk..) omzetten naar hun eigen bestandsformaat willen publiceren nu ze er toch mee stoppen.

Dan zou je een service als https://extract.bbbike.org/ lief kunnen aankijken (evt icm een donatie ) of ze het Teasi-bestandsformaat willen toevoegen aan hun lijstje met output-opties. Niet geschoten..
henry schippers
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 10 november 2022, 18:46

goede middag, allemaal,

ik las dit (nieuws) bericht TE LAAT en dacht: oh help nu ben ik zeker te laat, maar gelukkig is het nog geen 31 december,
dus hep mijn navigatie aan de pc gehangen en de software aan het werk gezet.
helaas liep mijn teasie vast: de accu was leeg, (maar ik wist dat niet), dus koppelde hem aan de pc, waarna de teasi in een loop kwam:
hij starte dan opnieuw op, en gaf dan kort en scherm met een pc en de teasi met daartussen een kabel, daarna werd het scherm zwart, en begon het opnieuw, na een aantal pogingingen om de teasi te resetten, en de teasi eerst een beetje opgeladen te hebben, kreeg ik hem weer verbonden met de pc, en is de software hem aan het updaten.

dus als een van julie hem gaat updaten, laad dan eerst de batterij goed op!

nog een vraagje, hoeveel gb kaartje heb je nodig om al de beschikbare kaarten voor deze taesi te kunnen bewaren?
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

henry schippers schreef: do 10 november 2022, 18:58 goede middag, allemaal,

ik las dit (nieuws) bericht TE LAAT en dacht: oh help nu ben ik zeker te laat, maar gelukkig is het nog geen 31 december,
Dit was vorig jaar.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dus te laat...
Verder weet ik zeker dat in iedere handleiding duidelijk staat aangegeven dat je updates altijd met een volle accu moet doen.

Garmin kopen?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

ThaSingleTrackMastah schreef: do 10 november 2022, 22:22 Dus te laat...
Niet helemaal waar, ik heb 3 maanden geleden nog nieuwe kaarten gedownload. Geen probleem.
Alleen geen nieuwe software updates meer sinds vorig jaar december.

En updates altijd met een volle accu doen… :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

:-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie