Fietscomputer voor meerdere wielsets en fietsen

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als je wilt weten hoeveel km je ongeveer hebt gereden (dat is iets anders dan nattevingerwerk) dan is een gps helemaal zo gek nog niet, verschil tov wielsensor in totale afstand is kleiner dat bij de actuele snelheid (dat laatste kan afhankelijk van de situatie flink verschillen).
Ja, je kan natuurlijk 10% bij de afstand van je Edge, Mío, Byron tellen, dan komt het in de buurt.

Maar, ik denk:
"Wat is het nut van cijfertjes als ze niet kloppen?"

Ongeveer kan ook zonder tellertje:
De mtb-route is 24km. Ik heb 2 rondjes gereden en nog ong.6km van huis naar het startpunt en terug.
Da's dan ong. 60km.
Of:
Ik heb vandaag van A naar B gereden, dat is zo'n 35 km. Toen via een omweg terug, zal al gauw zo'n 45km zijn geweest. Niet slecht, vandaag weer 80 km.
4 uur weg geweest, en in B ong. een uur op het terras gehangen, dus een gem. van ong. 26kmh, niet slecht met de gravelaar.

Mocht je onderweg verdwalen, dan pak je je smartphone en je zit zo weer in de goede richting.
Over smartphones gesproken, als je een gratis Strava account pakt en je laat je phone loggen, dan weet je ook ongeveer hoe ver, hoe snel, en waar je bent geweest.
Kost allemaal niks en van het geld dat je uitspaart ga je onderweg een terrasje pikken, of terug een lekker frietje halen, of een pizza, of kebab.

Dus als de vraag hier gesteld wordt, ga ik er van uit dat het net wat beter moet dan de bovenstaande opties.
Maar zoveel mensen, zoveel wensen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

En als je 10 fietsen hebt, dan heb je een emmer sensors nodig, dat dan weer wel.
Maar als je je 10 fietsen kunt veroorloven, dan kan je ook wel 10 sensors betalen :wink:

Ik heb er verder geen belang bij, maar deze Edge en een handje vol Magene sensors en je bent het heertje.
Dan heb je waarschijnlijk meer data dan je lief is, maar misschien ga je daar ook de lol wel van inzien :wink:

Maar als je tevreden bent met het compromis zoals Openbaart voorstelt, dan heb je aan de Edge alleen al genoeg.
Op ieder stuur een houdertje en je kan op pad.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

mijn gps klopt toch aardig met alle tellertjes van mijn medebikers , max 1 a 2km verschil op 60/70 km,
een sensor moet je ook meten wanneer je erop zit de band is dan 15mm platter als je zwaar getafeld heb 20mm, denk dat we lopen miereneuken
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik heb in het pre-gps tijdperk de Great Divide gereden. De routekaarten hadden toen aanwijzingen gebaseerd op de gereden afstand. Een tellertje met kabeltje en ingevoerde wielomtrek (streepje op de vloer en band, rollen en meten) bleek zeer accuraat over langere afstanden (300-500 km per kaart). Ik heb even gekeken maar er zijn ook nog gewoon tellertjes te krijgen waarop je twee wielmaten kunt invoeren en met een kabeltje en wielsensor werken. Oldkool maar betrouwbaar.
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

hwpaints schreef: zo 6 maart 2022, 22:39 mijn gps klopt toch aardig met alle tellertjes van mijn medebikers , max 1 a 2km verschil op 60/70 km,
een sensor moet je ook meten wanneer je erop zit de band is dan 15mm platter als je zwaar getafeld heb 20mm, denk dat we lopen miereneuken
Het verschil bij mij was slechte gps meting dus verkeerd aangeven versus speed sensor die altijd goed blijft aangeven (tenzij hij verkeerd staat ingesteld) En dat bij 2 verschillende fietsen, zowel met de 130 en met de 830 gehad. Sinds de speed sensors is dat goed , laatst per ongeluk zonder speed sensor en weer. Ik rijdt vrijwel altijd met hetzelfde gewicht en met dezelfde bandenspanning , dus bij mij zit dat wel goed :lol: (ja , ik let op mijn gewicht)
Plaats reactie