Hartslagmeterband connect niet met Garmin 530

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2115
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Ik heb de knoopcelbatterij van mijn hartslagmeterband die bij mijn Garmin 530 hoort vervangen.

Voordat de nieuwe batterij erin ging, keurig 30 seconden gewacht zodat de hartslagdetector die op de band zit kon ontladen. Na het plaatsen van de batterij geen connectie meer met de Garmin. Bij opnieuw connecten geeft ie dat aan, maar komt niet door het connectiescherm van de Garmin heen. Daar blijft de connectie zeg maar 'hangen'.

Iemand een idee of gouden tip ?
jeroentjuh76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 11:46

misschien hrm even verwijderen uit je garmin en dan opnieuw aanmelden? als nieuwe hrm zeg maar
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2115
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Bedankt, ja, had ik ook al gedaan idd...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Misschien was de batterij niet leeg, maar is je hr-band kapot?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Stunning schreef: wo 8 juni 2022, 13:04 Bedankt, ja, had ik ook al gedaan idd...
ook na het verwijderen , toestel opnieuw opgestart, en toen pas de batterij in de hartslagmeter gedaan ?, en weet je zeker dat de batterij goed is en goed gemonteerd zit (zal wel, maar toch).
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Heb in korte tijd 3 Garmin HR sensors versleten, lang leve de garantie.
Toen de 3e net na de garantie weer kapot ging was ik het zat en heb er eentje van Decathlon gehaald, gewoon omdat ik er toch was en dat ding (ANT+) in het rek lag.
Dat was in 2015, en die doet het nog steeds (ondertussen wel een paar keer het elastiek vervangen).
Dus als vervangen vd batterij niet helpt zou ie zomaar kapot kunnen zijn.

Gokje, de HR sensors komen niet uit dezelfde fabriek als de gps'en :-{
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3457
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Bij mij is ie ook overleden. Hoor weinig positieve verhalen momenteel over de garmin banden.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Misschien kan je even proberen een andere band te koppelen?
Heeft 1 van je fietsmaten ook ANT+ ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2115
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Ja, da's wel een goed idee idd ja, om te kijken of ik een andere band wel kan koppelen :-q

Namelijk ook al alles opnieuw opgestart etc. Eigenlijk heb ik bij het vervangen van de batterij zelfs de Windows update benadering gedaan :wink:

Ik zou namelijk denken dat dit redelijk recht toe recht aan technologie is en dat er weinig defect aan kan gaan. Maar goed te weten dat die dingen ook wel eens defect raken, of, zo te lezen, regelmatig defect raken. Deze is ongeveer 2 jaar oud namelijk...
RsAp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 5 januari 2014, 19:24
Mijn mountainbike: Specialized Chisel-Ghost Lector lc7-Sensa Pordoi-Giant ATX 850

Hier ook hetzelfde gehad. Via een online shop het oude type (lang smal plastic) gekocht en die werkt inmiddels alweer een jaar of 3.
Put something exciting between your legs!
Erik246
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 19 februari 2014, 22:52

Wat bij mij geholpen heeft is de batterij er even op zijn kop in doen ( ooit ziggo tip voor mijn media box afstandsbediening). Vermoed dat je hiermee interne statische spanning oid teniet doet.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2115
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Erik246 schreef: do 9 juni 2022, 21:05 Wat bij mij geholpen heeft is de batterij er even op zijn kop in doen ( ooit ziggo tip voor mijn media box afstandsbediening). Vermoed dat je hiermee interne statische spanning oid teniet doet.
Oh, die ga ik eens proberen morgenochtend :-q

Ik had nog een band van Polar liggen en die was binnen 10 seconden gekoppeld....
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

En bij die polar moet bij vervangen batterij ook de batterij eerst omgekeerd erin doen en daarna goed plaatsen.

Zou bij je Garmin dus zomaar eens kunnen werken, Suc6.
Plaats reactie