Hoe is de relatie tussen EDGE 1030 en Connect IQ, widgets en apps?

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Sigmund Freud
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 25 juni 2022, 18:56

Hallo,
Kan iemand mij vertellen hoe de relatie tot stand komt tussen de EDGE 1030 plus en Connect IQ downloadbare gegevensvelden, widgets en apps?
Trailforks app is deze gratis voor de EDGE 1030 of moet je na een proefperiode de betaal versie aanschaffen?
Moet je voor die apps (zoals Komoot) de betaal versie nemen om de Garmin EDGE 1030 plus werkend te krijgen?
Ik hoor daarover verschillende berichten hierover.
Groet Hans
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

[offtopic]
Toen ik 'm zo zag kreeg ik even een "Was will das Weib" erlebnis :wink:
Afbeelding
[/offtopic]
carbon bike, titanium collarbone...
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

In Connect IQ staat aangegeven wat apps kosten.
Als een app gratis is kun je het testen, ontdekt je of je er later alsnog voor moet betalen.

Installeren wijst zich vanzelf.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Sigmund Freud schreef: zo 26 juni 2022, 20:38 Hallo,
Kan iemand mij vertellen hoe de relatie tot stand komt tussen de EDGE 1030 plus en Connect IQ downloadbare gegevensvelden, widgets en apps?
...
Wat bedoel je precies?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Sigmund Freud schreef: zo 26 juni 2022, 20:38 Trailforks app is deze gratis voor de EDGE 1030 of moet je na een proefperiode de betaal versie aanschaffen?
Moet je voor die apps (zoals Komoot) de betaal versie nemen om de Garmin EDGE 1030 plus werkend te krijgen?
Trailforks werkt met een proefversie (als je deze al nog niet gebruikt hebt). Daarna kun je de betaalde versie aanschaffen, maar is geen must.

De 'gesyncte' tracks op de kaart blijven bestaan en worden af en toe ge-update (zonder betaald account) met Trailforks. Dit loopt wel achter, erg achter. Dit heeft als voordeel dat routes die niet meer op Trailforks staan nog wel op de Garmin staat. Andersom uiteraard ook: nieuwe routes komen niet direct op de Garmin te staan.

Komoot zou ik even moeten testen, die heb ik er niet op staan.

Voor de meeste apps heb je wel een betaalde versie nodig wil je het werkend houden op de Garmin. Is op zich ook wel netjes, ook dat ontwikkelen en onderhouden kost mankracht en geld. Strava idem dito. Wil je live segmenten kunnen zien, dan heb je wel een betaald account nodig.
Plaats reactie