Teasi One 2 of Mio Cyclo 210

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
FJP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: ma 18 maart 2013, 21:28

Ik ben al jaren in bezit van de Teasi One 2 en prima tevreden. Nu heb ik van mijn schoonvader de Mio 2 Cyclo 210 gekregen die bij te weinig gebruikt. Of om zelf te gebruiken of voor de verkoop.

Ik heb de twee apparaten zitten vergelijken en qua scherm heb ik meer met de Teasi (hogere resolutie), maar de surprise me functie en de interface en menu structuur van de Mio vind ik weer wat prettiger. Het scherm reageert ook beter. Ook na schermkalibratie op de Teams ik. Surprise me via Teasi Conditie werkt ook na wat uitleg hier op het forum gelezen te hebben, maar wel wat omslachtiger.

Ik las hier ook dat Teasi niet meer wordt gemaakt of ondersteund en de Mio Cyclo volgens mij wel.

Dus ik vroeg me waar de forum leden hier de voorkeur aan zouden geven als men de keuze zou moeten maken. Ik weet dat allebei houden ook een optie is maar ben toch benieuwd.

Ik rijd voornamelijk op de UHR en ben sinds kort ook savonds wat vaker op de MTB op de fietspaden rondom Utrecht te vinden voor een rondje van ±30km.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het allerbelangrijkste bij een GPS is de ontvangst. Daarmee staat of valt alles.
Je scherm of je menu structuur kunnen nog zo fijn zijn, als je GPS niet precies weet waar je bent, dan ben je bedankt.
Alle functies worden afgeleid van de plaatsbepaling.

En nu heb ik van diverse gebruikers, reviews en fora begrepen dat de Mio heel slecht scoort op het gebied van ontvangst kwaliteit.

Ik zou de.Mio op MP verkopen aan een reetfietser.
Op straat doet ie het beter dan in het bos.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 7 augustus 2022, 20:50 Het allerbelangrijkste bij een GPS is de ontvangst. Daarmee staat of valt alles.
Ik heb voor de buitenland ritjes nog steeds een Teasi One in gebruik. Verbaas mij er elke keer weer over hoe accuraat hij is. Jammer dat de fysieke apparaten niet meer ondersteund worden. Dus bevooroordeeld zoals ik ben zou ik de Teasi dus lekker houden.
FJP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: ma 18 maart 2013, 21:28

Dank Teasi it is. Moet ook zeggen dat het volgen van de GPX ook fijner is dan bij de Mio.
Plaats reactie