Naderhand hartslaggegevens toevoegen

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
roko
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: do 3 december 2020, 22:50

Heb met de Garmin Edge 830 een tocht gereden, helaas niet verbonden met mijn Forerunner 645. Daardoor nu geen hartslag bij de activiteit, echter heeft FR 645 wel hartslaggegevens, kan ik deze nog koppelen aan de rit? Zie nu dat Strava deze rit niet meeneemt in mijn conditie :(
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik heb ooit wel eens zitten prutsen, de HR van m'n Polar625 met de gps data van m'n 60csx.
Dat lukte, maar er staat me iets bij dat de snelheid of afgelegde weg verdubbelden.
Dat was lang voor de tijd van Strava, ik wilde het gewoon voor mezelf compleet opslaan.
Heb het toen maar zo gelaten.

Polar625 en Garmin 60csx zijn inmiddels antiek, dus dat was al een tijd geleden.
Ook geen idee meer welk tooltje ik had.
Ik kon er gpx en Polar (.hrm) bestandjes mee inlezen.
Dus moraal vh het verhaal, hoe belangrijk is het echt?
En als je aan de slag gaat zoek dan een tooltje dat beide bestandjes kan laden en kan samenvoegen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

De Forerunner 645 heeft toch gewoon GPS gegevens. Je kan dit bestand downloaden, dan gooi je je Strava rit opgenomen met de Edge weg en upload je het bestand van de Forerunner in Strava.
Als je twijfelt of er GPS gegevens staan, even het bestand bekijken in een teksteditor.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als het gpx is wel. Als het een fit bestand is dan heb je niet zoveel aan een tekst editor.

Maar als de info van de 645 wel compleet is, dan de rit vd Edge weggooien en de rit vd 645 uploaden. Zie je snel genoeg.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
roko
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: do 3 december 2020, 22:50

Inderdaad, van de ForeRunner 645 vergeten om hartslag uit te zenden, waardoor Edge deze niet kon ontvangen. Staan inderdaad .fit bestanden in waar je niets mee kunt. Ik dacht, stukje knippen en plakken, want wist immers begin en eindtijd... maar dat werkte niet.

Hoe het wel gelukt is: heb de activiteit in een .gpx gedownload, een beetje de gemiddelde hartslag opgezocht van dat moment op de Forerunner en deze toegevoegd aan de activiteit. Waarom gemiddelde en niet alles overgenomen: per seconde voeg je een regel toe, geen zin om 20 minuten x 60 seconden = 1200 regels toe te voegen met verschillende variabelen ;)
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Mogelijk heb je iets aan https://www.fitfiletools.com.

met filecombiner kun je bijvoorbeeld 2 ritten in één bestand zetten. Maar ik weet niet of je ook kunt maken wat jij wil.
Misschien het proberen waard.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Plaats reactie