Magellan Triton Series

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Zie net op de site van Magellan dat er een nieuw serie aankomt. 8)
Ze zijn op dit moment (nog) niet in Nederland verkrijgbaar maar het ziet er veelbelovend uit.
Mede omdat de duurdere versies zelfs een 2 megapixel camera bevat, Voice recording en touchscreen. :o

Site: www.magellan.nl

Afbeelding

Vanaf de Magellan site Triton 200:

The Triton 200 gives you a full color screen, a built-in map database and, the essential easy-to-use navigation features, making it an unmatched value in its class. Magellan Triton 200 reinvents handheld GPS. Triton 200 is amazingly easy to use with a smartly designed interface and simple menus that make navigation fun and effortless. The full-color crystal clear display shows all your maps and navigation information in brilliant, easy-to-view graphics. Quickly view all your maps, locations and saved tracks and waypoints using the intuitive user interface and direct-access buttons. Unlike complicated devices that require you to scroll through screen after screen, Triton 200 gets you to the information you want in two or three clicks.

Triton is designed for precision navigation, offering the fastest GPS positioning acquisition in the industry with the SiRFstarIII™ chipset. An integrated high-sensitivity antenna provides reliable signal reception even in heavy cloud cover, canyons or deep woods. Built-in signal augmentation reception (WAAS/EGNOS) provides 3-meter accuracy.

Rugged and waterproof, your Triton 200 is built to withstand intense use, accidental impact and immersion in one meter of water for up to 30 minutes (IPX-7). It's ready to guide you on any adventure.

The advanced features are also easy to use. View the elevation profile for the trail ahead (or any route). See the precise time of sunrise/sunset any day of the year. Get a calculation of the best hunting and fishing time. And much more.

Triton is built on the experience of GPS users over nearly 20 years of precision positioning technology from Magellan: the first name in navigation.

Optional (Purchase of Data Cable Required):

Exclusive VantagePoint™ software lets you easily manage user generated content, updates and upgrades on your PC. View saved routes and tracks. Customize them for future trips or create new ones.

Add detailed maps and applications to the available memory and further enhance your navigation experience. Plus, Triton is the first handheld GPS to offer compatibility with National Geographic maps. These highly detailed nation-wide topographic maps based on USGS 1:24.000 series quads, offer seamless scalability, multi-layer overlays and much more.
Laatst gewijzigd door RobSter op di 28 augustus 2007, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
maori
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3320
Lid geworden op: do 4 januari 2007, 22:05
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen.sworks voor op de weg

Dat ziet er gelikt uit :wink:
Ka Nui Te Mamae,Ka Nui Hoki Taku Aroha.

Whining is for Soccerplayers...Pain is for Cyclists
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Ben ook wel eens nieuwsgierig naar de prijs. Alle modellen hebben een colorscreen 8)
Twisted
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: wo 25 april 2007, 00:30
Mijn mountainbike: is vies.

Errug mooi hoor! Iemand enig idee hoe deze te bestellen vanuit de VS? Of kan ik dan een rekening verwachten (heffingen/invoer etc) van onze douane?

Schijnbaar zijn ze toch vanaf november te krijgen in europa, maar helaas kan ik er nog niets van vinden op internet.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Denk ook dat ze wachten totdat het ouwe spul een beetje verkocht is.
Twisted
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: wo 25 april 2007, 00:30
Mijn mountainbike: is vies.

RobSter schreef:Denk ook dat ze wachten totdat het ouwe spul een beetje verkocht is.
Daar dacht ik ook aan, maar aan de andere kant lijkt het me vreemd om dan voor de hele wereld een release-datum aan te kondigen, nietwaar? Tevens zijn ze in de VS gewoon te bestellen, zelfs al met korting!

Misschien wacht ik deze maand nog even af, maar anders probeer ik er een uit de VS te laten komen. Vind ze werkelijk prachtig.

Ben benieuwd wat het antwoord is van Garmin. :-D
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

Twisted schreef:
RobSter schreef:Denk ook dat ze wachten totdat het ouwe spul een beetje verkocht is.
Daar dacht ik ook aan, maar aan de andere kant lijkt het me vreemd om dan voor de hele wereld een release-datum aan te kondigen, nietwaar? Tevens zijn ze in de VS gewoon te bestellen, zelfs al met korting!

Misschien wacht ik deze maand nog even af, maar anders probeer ik er een uit de VS te laten komen. Vind ze werkelijk prachtig.

Ben benieuwd wat het antwoord is van Garmin. :-D
Antwoord op touch-screen en cameras?

Het zijn geen telefoons. Laat al die rommel er maar lekker af!

Wel een erg mooi ding! Jammer dat je er alleen niet veel mee kan door het gebrek aan (topo)kaarten.
Remo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 423
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: probeer ik iedere dag uit te laten.
Contacteer:

Brum schreef:Antwoord op touch-screen en cameras?

Het zijn geen telefoons. Laat al die rommel er maar lekker af!

Wel een erg mooi ding! Jammer dat je er alleen niet veel mee kan door het gebrek aan (topo)kaarten.
Naast dat zou ik persoonlijk geen touchscreen willen hebben op mijn fiets. Gewoon een gevoel. Nu kan ik zonder problemen mijn scherm afvegen als er modder op zit. Hoe gaat dat met een touchscreen? Kom ik dan gelijk in allerlei menu's terecht? Dat overkomt me namelijk ook regelmatig bij mijn PDA... (niet dat mijn PDA onder de modder zit natuulijk ;-) )

Maar op zich is het idee wel goed, zelfs een logisch gevolg van andere touchscreens. Zo heb je lekker grote "knoppen" die wellicht goed te bedienen zijn, zelfs mét handschoenen. Ik ben heel benieuwd naar een gebruikerstest en dan ben ik niet zozeer geïnteresseerd in een test bij mooi weer maar vooral tijdens modderige regenachtige omstandigheden!
When I do good, I feel good. When I do bad, I feel bad. And that's my religion.
Twisted
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: wo 25 april 2007, 00:30
Mijn mountainbike: is vies.

Brum schreef:
Twisted schreef: Daar dacht ik ook aan, maar aan de andere kant lijkt het me vreemd om dan voor de hele wereld een release-datum aan te kondigen, nietwaar? Tevens zijn ze in de VS gewoon te bestellen, zelfs al met korting!

Misschien wacht ik deze maand nog even af, maar anders probeer ik er een uit de VS te laten komen. Vind ze werkelijk prachtig.

Ben benieuwd wat het antwoord is van Garmin. :-D
Antwoord op touch-screen en cameras?

Het zijn geen telefoons. Laat al die rommel er maar lekker af!

Wel een erg mooi ding! Jammer dat je er alleen niet veel mee kan door het gebrek aan (topo)kaarten.
Nee, een antwoord op de gigantische schaal die het display aan kan, het feit dat ze National Geographic Topo compatible zijn (full color maps), dat ze allemaal een kleurendisplay hebben... ga zo door. :-D En TOPO NL zal er ook aankomen. (o.a. frankrijk, duitsland is er al)

Mij interesseert die touchscreen vrij weinig, zou het niet eens willen. Niet veel mee kan? Verdiep je er maar eens in ;)
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

Twisted schreef:
Brum schreef: Antwoord op touch-screen en cameras?

Het zijn geen telefoons. Laat al die rommel er maar lekker af!

Wel een erg mooi ding! Jammer dat je er alleen niet veel mee kan door het gebrek aan (topo)kaarten.
Nee, een antwoord op de gigantische schaal die het display aan kan, het feit dat ze National Geographic Topo compatible zijn (full color maps), dat ze allemaal een kleurendisplay hebben... ga zo door. :-D En TOPO NL zal er ook aankomen. (o.a. frankrijk, duitsland is er al)

Mij interesseert die touchscreen vrij weinig, zou het niet eens willen. Niet veel mee kan? Verdiep je er maar eens in ;)
Linkje naar Topo BE/DE/NL?

Verdiepen zal niet nodig zijn, heb toch geen geld om de 60 te vervangen.
En iets met cameras en touchscreens is zowieso al out, dat wil ik niet eens op m'n telefoon (alhoewel dat tegenwoordig vrij lastig is).
Bikertje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: ma 25 april 2005, 19:44
Mijn mountainbike: Mountainbike?

ik weet niet of een touch screen en een camera nou nodig is voor een gps apparaat :~ het is wel grappig, daarniet van, maar het is alles behalve functioneel met mountainbiken/geocachen etc.
Twisted
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: wo 25 april 2007, 00:30
Mijn mountainbike: is vies.

Bikertje schreef:ik weet niet of een touch screen en een camera nou nodig is voor een gps apparaat :~ het is wel grappig, daarniet van, maar het is alles behalve functioneel met mountainbiken/geocachen etc.
Lijkt me eerder onhandig en sneller problemen mee dan een gewoon menu-tje. En om nou met je modderpoten iedere keer aan een lcd-schermpje te gaan zitten... :P

Maargoed, er zijn genoeg andere functies die het dingetje de moeite waard maakt. Je hoeft ook niet voor de touchscreen te kiezen he :)
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Topickick.

Afbeelding

Futurumshop heeft ze nu te koop: http://www.futurumshop.nl/ice.cgi?templ ... 0007-N0804

Gemakkelijk te gebruiken
Nieuw generatie GPS wat betekent dat alle opties opnieuw zijn bekeken en zonodig verbeterd. Simpele menu`s, directe menuknoppen, een innovatief scroll systeem en scherpe beelden waardoor navigatie geen enkel probleem is.
SD-card compatibel
Door deze SD kaart bent u in staat een grote hoeveelheid gegevens en kaarten op te slaan.
2 MP camera
Maakt mooie foto`s van de omgeving waar u zich op dat moment bevind. Deze zijn ook gemakkelijk te koppelen aan punten die vastgesteld zijn in de gps. Zo is elke gebied makkelijk terug te vinden.
3-hoeks electronisch kompas
Gemakkelijk en duidelijk te zien welke richting je op gaat en het maakt niet uit hoe je de gps houdt.
Barometer
Op deze gps zit een baromater waardoor wijzigingen in het weer kunnen worden waargenomen.
2.7" kleuren display
Het grote display laat de mappen duidelijk zien. De simpele menus, het navigatie systeem en de andere gegevens worden in duidelijke en heldere kleuren laten zien.
Opgebouwd in mappen
De structuur is gemakkelijk te navigeren doordat het in een handig mapstructuur is opgebouwd en weergegeven.
Kompas scherm
Dit scherm kan de richting van reizen, de afstand en de positie van bestemming perfect laten zien op het heldere kleurenscherm.
3 meter nauwkeurigheid
De GPS bevat SiRFstarIII™ chips die ervoor zorgen dat de navigatie zo nauwkeurig mogelijk wordt uitgevoerd
Voice recorder
Microfoon en speaker zijn opgenomen in deze gps om belangrijk route informatie op te slaan.
Zaklamp
Een zaklampje is een extra toevoeging in deze gps.
Digitale muziek player
Ook kan u nu uw favoriete muziek beluisteren op de gps. Deze is gemakkelijk te uploaden.
Externe antenne uitgang
Uitgang voor een extra externe antenne.
Uitgang voor een koptelefoon
Ook kan er een hoofdtelefoon op worden aangesloten.
ollie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: zo 19 februari 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme/Kona WO/Genesis Volare 953 disc/Kona Unit

heb er laatst eentje bekeken in de VS, toch maar de gpsmap 60 csx gekocht
Remo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 423
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: probeer ik iedere dag uit te laten.
Contacteer:

ollie schreef:heb er laatst eentje bekeken in de VS, toch maar de gpsmap 60 csx gekocht
Waarom precies?
When I do good, I feel good. When I do bad, I feel bad. And that's my religion.
Plaats reactie