GPS userlist

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

@TSTM mooi, dan heb ik inderdaad de juiste keuze gemaakt. De 530 gebruikt nu ongeveer 10% per 1,5 uur met HR en cadance (of power als ik em aan de kickr hang).
Btje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 19 augustus 2013, 11:27

Ik gebruik een Galaxy S8 in een stevige case met als sw Komoot.

Laat je soms wel verassen door een pad wad je met de bike toch echt niet kunt pakken maar tot op heden kon ik dan een stukje omrijden en weer verder. Voordeel is dat hij dan gewoon de route opnieuw bepaald omdat je over stafkaart achtig materiaal kunt navigeren.
janwillemca
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 31 maart 2020, 10:24
Mijn mountainbike: CUBE Aim SL 1x12

In gebruik:

- Garmin Vivoactive 3
- Garmin Edge 820
erik fully
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 23 juni 2019, 19:59

Nu circa 3/4 jaar in gebruik: Sigma Rox 12. Voor op de MTB werkt ie goed zolang de paadjes inderdaad op de kaart staan, maar als het pad/track niet op kaart staat vindt de rox het niet meer leuk en zoekt ie een andere weg. Routeert routes als een malle en herrouteren gaat OK en snel, maar soms zijn de suggesties wat raar en is het echt handiger om om te draaien en terug te fietsen. Ervaringen na 3/4 jaar gebruik overwegend positief, al blijft het soms een leerproces. Op de racert werkt ie uitmuntend. Aanrader wat mij betreft, al weet ik niet wat de vergelijkbare modellen van Garmin en Wahoo kunnen tegenwoordig.

Pluspunten
- Scherm zeer goed
- Contrast route versus achtergrondkaart goed (ook voor mijn kleurenblinde ogen)
- Werkt als externe USB opslag: route maken waar je wil (basecamp, strava. garmin), gpx exporteren en verslepen
- Kaart en routering: een miljoen keer sneller (!) en beter dan garmin etrex 30
- Zeer gebruiksvriendelijk en inituitief
- Interface schermen makkelijk aanpasbaar
- Samenwerking met Sigma HR sensor
en Garmin HR (ANT): prima
- Cateye ANT cadans sensor geen prob's.
- Gebruikt garmin mount, dus als je een garmin had: uitwisselbaar
- Integratie met strava en dropbox. Erg handig, werkt goed.

Okay-ish:
- Edit: eerdere connectie problemen met Garmin HR sensor lijken te wijten aan een brakke softstrap
- Accuduur 7 - 10 uur, zou beter moeten
- Prijs niet echt goedkoop

Minder
- Geen directe verbinding met smartphone, moet via wifi of of kabel. Of smartphone als hotspot.

Voorheen een Etrex 30, bij gebrek aan beter. Stabiel maar erg langzaam en een te klein scherm voor slechte ogen. Contrast route versus achtergrond slecht als je kleuren slecht ziet. Prima voor breadcrumb navigatie - maar blijf wel in de buurt van het lijntje... En een doolhof wat betreft instellingen en userinterface.
Laatst gewijzigd door erik fully op wo 20 mei 2020, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
muddymtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: za 11 april 2020, 07:02
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF

Hier een Garmin Edge 820.

Fijn ding op de racefiets geen idee of het wat is op de mtb.

Nav functie af en toe gebruikt, meer voor gegevens vastleggen. Denk dat ie voorlopig afdoende zal zijn op de mtb daar ik bestaande routes ga rijden voorlopig.
Ut hoef nie hard, als ut moar gèt!
muddymtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: za 11 april 2020, 07:02
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF

Hier een Garmin Edge 820.

Fijn ding op de racefiets geen idee of het wat is op de mtb.

Nav functie af en toe gebruikt, meer voor gegevens vastleggen. Denk dat ie voorlopig afdoende zal zijn op de mtb daar ik bestaande routes ga rijden voorlopig.
Ut hoef nie hard, als ut moar gèt!
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

Hier ook een 820, voordelig tweedehandsje want de vorige eigenaar kon het scherm niet meer lezen. Met bon en nog in de garantie. Bevalt al 4 maanden prima.
In ieder geval nog een goede accu, want geen problemen, ook met de nieuwste software. Maar dat kan ook komen doordat ik hoogstens met hartslagband en telefoon-koppeling rijd en verder geen sensors koppel.
vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
Gerwinator
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 22:06
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Hier ook al enkele jaren een Garmin Edge 820.

Gebruik hem op de MTB, ook direct een houder voor op de racefiets gekocht. Uiteraard gaat hij met skiën ook mee in de rugtas. Aantal sensoren gekoppeld, dan merk je wel dat de accu way sneller leeg gaat.
HuibMM
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: wo 23 mei 2018, 11:21
Mijn mountainbike: Pole Taival

Ik gebruik de:
Sigma Rox 12 met de wahoo sensoren.
anders ga ik wel op de fiets
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

bye bye , Wahoo Roam en Elmnt

Hello Garmin 1030+ :-D
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
R&DY
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 16 juni 2015, 11:20
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT Expert Carbon World Cup

Ik gebruik sinds 2 maand een Hammerhead Karoo2. Wat een snel heerlijk apparaat!
Dennis75
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 6 mei 2022, 10:40
Mijn mountainbike: Scott Scale 970 2022

Ik gebruik de Hammerhead Karoo 2

Ben er zeer tevreden over, mooi en duidelijk scherm.
Verbruik met aangesloten hartslagband ongeveer 10% van de batterij per uur. Dit met de helderheid van het scherm op 15% wat overigens dan nog steeds meer dan prima af te lezen is.
Karren maar!!
jpandriesse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: wo 29 juni 2022, 20:59
Mijn mountainbike: Canyon - Neuron

Volgens mij niet in de lijst zien staan, maar hier een tevreden gebruiker van de Lezyne MegaXL.
Met vriendelijke groet,
Joris


Show your stuff: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=155124
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Wahoo ELMNT Bolt i.c.m. Wahoo hartslag, cadans en speedsensor.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
djiedjie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: do 9 december 2021, 21:21

jpandriesse schreef: do 13 oktober 2022, 21:39 Volgens mij niet in de lijst zien staan, maar hier een tevreden gebruiker van de Lezyne MegaXL.
Ik gebruik deze ook sinds de release ruim drie jaar geleden, ook zeer tevreden mee. Prijs kwaliteit verhouding dik in orde. Prima navigatie en koppeling met verschillende sensoren. Bijna alle instellingen zijn via de app aan te passen. Zag laatst dat ie bij Futurum te koop was voor ruime 120 euro, dit i.c.m een Strava kortingscode dan heb je voor relatief weinig een prima fietscomputer 👍
Plaats reactie