GPS userlist

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Ik heb:
- Bryton 310;
- Bryton 450. Deze heb ik sinds afgelopen week en heb ik met name gekocht vanwege het navigeren (ook in het bos).
Gebruikersavatar
PII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: ma 21 maart 2011, 09:33

Sindskort gebruikt ik de Garmin Fenix 5+ (voor om de pols) maar eigenlijk niet voor de navigatie.
Navigeren is wel redelijk te doen en nagenoeg alles wat op mijn Edge 1030 kon aan data verzamelen kan dit horloge ook (al is het natuurlijk niet te vergelijken). Hij ondersteund GPS+, Glonass of Galileo en een gpx-je uploaden en rijden is geen probleem, al is het allemaal wel een beetje klein. Wat Garmin echt briljant heeft verzonnen is de functie van contactloos betalen (Garmin Pay) Ik kan nu zo door de McDrive fietsen om de verloren calorieën weer aan te vullen :-q
Aan het weer ligt het niet...
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Garmin Oregon verkocht en een Garmin Edge Explore weer gekocht.

De 1030 was me te duur. Deze heeft geen WIFI en Strava ondersteuning maar dat vind ik ook niet nodig.
Zo hard ga ik ook weer niet.

Voordeel van deze GPS is dat deze aanwijzingen geeft bij zowel Routes als Tracks.

Gisteren een test mee gedaan en werkt perfect :-q
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

RobSter schreef: ma 24 december 2018, 17:54 Voordeel van deze GPS is dat deze aanwijzingen geeft bij zowel Routes als Tracks.
Dat vond ik juist 1 van de redenen om het apparaat niet te kopen, je kan het niet uitschakelen. Tevens geen barometrische hoogtemeter.
Verder mooi en snel apparaat :-q
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Forau schreef: do 10 januari 2019, 12:34
RobSter schreef: ma 24 december 2018, 17:54 Voordeel van deze GPS is dat deze aanwijzingen geeft bij zowel Routes als Tracks.
Dat vond ik juist 1 van de redenen om het apparaat niet te kopen, je kan het niet uitschakelen. Tevens geen barometrische hoogtemeter.
Verder mooi en snel apparaat :-q
Die aanwijzingen is nu volgens mij separaat uit te schakelen.
De hoogtemeters is inderdaad een dingetje, dit wijkt nogal af.
bertus 35
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: vr 11 november 2011, 18:30
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf 7

Gisteren de edge 1030 gekocht en de hele avond mee bezig geweest om te installeren en uit te dokteren wat en hoe.jee wat zitten hier een hoop mogelijkheden op ten opzichte van de Mio 315,deze is altijd goed bevallen maar je wilt een keer wat anders, (mio is trouwens te koop voor iemand die een keer voor niet al te veel geld wil proberen )
Vanmiddag maar eens de fiets op en kijken hoe die bevalt, :D
Mtb Renkum
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Zijn er helemaal geen Lezyne gps klanten hier? Ik heb sinds een tijdje een Lezyne Micro en binnenkort ook een Macro. Gekocht omdat het geen enorm ding is en hij wel iets met routes kan. Tot nu toe heb ik weinig van die functie gebruik gemaakt en is het vooral een veredelde gps-tracker voor Strava. Leuk is wel dat hij je live data naar een webpagina stuurt waar thuisblijvers kunnen zien hoe hard je de berg af knalt en/of je nog leeft.

Zijn er hier mensen die succesvol een Lezyne gps gebruiken om routes te rijden?
Peter Vlaardingen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 210
Lid geworden op: ma 31 januari 2011, 20:59
Mijn mountainbike: Canyon Exceed cf7

Oli4k schreef: ma 28 januari 2019, 12:32 Zijn er helemaal geen Lezyne gps klanten hier?

Zijn er hier mensen die succesvol een Lezyne gps gebruiken om routes te rijden?
Ik heb sinds een maand een Lezyne Mega XL, na een software update van 2 weken geleden bevalt hij goed, daarvoor verloor de unit regelmatig de connectie met de sensoren. Ook het maken van een route op de Lezyne website of iPhone die daarna in de GPS gezet wordt werkt goed. Ik gebruik dit nu vooral voor de asfalt ritten, kom daarmee op plekken waar ik nog nooit geweest ben terwijl ik hier toch al even rond fiets. Verder lijkt deze functie mij vooral mooi om in de vakantie een route uit te zetten op onbekend terrein. Ik heb nog geen ervaring met gedownloade gpx bestanden.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Goed, ik heb nu dus ook een Macro 'voor erbij'. De Mini heeft wel echt een heel klein scherm en is daardoor voor navigatie niet heel geschikt. Leuk om je snelheid te zien onderweg en om je rit op te nemen zonder dat het ten koste van de accu van je telefoon gaat, wat ik tijdens lange tochten in onbekend gebied wel prettig vind. Maar ik mis aanwijzingen doordat het net niet goed af te lezen is. Het scherm van de Macro is een stuk groter dus dat moet wel gaan schelen. Hij is ook wel een stuk forser en meer aanwezig op het stuur. Maar goed, daar krijg ik hopelijk voor terug dat ik de navigatie wel kan lezen tijdens een hobbelige afdaling in een donker bos. En wat mooi is aan de Lezyne montage is dat je het er heel makkelijk helemaal afhaalt als je een keer zonder apparatuur wilt fietsen.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

En de Explore weer verkocht en sinds een maand of 3 een Edge 1030 8)
Wel 2e hands maar kwam na reparatie terug zgan.

Ben er bijzonder content mee.. :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wat was er mis met de Explore?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Niet veel, de 1030 heeft meer opties.
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Garmin Edge Touring verkocht en daarvoor in de plaats een Garmin 830
MTinusB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 10:34
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Al een jaar of 2 een Edge 820 in gebruik op de racer. Nu ook op de mtb. Prima voor tracking, nog niet op mtb gebruik voor routes.
Gebruikersavatar
Guxer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: za 27 oktober 2007, 20:36
Mijn mountainbike: 2021 Epic expert

na jaren verschillende garmin's gebruikt te hebben heb ik nu een explova X5 evo.
best wel een handig toestel, doet ook alles wat moet, makkelijk ritten op te zetten en alle ant sensoren werken erop.
de camera voor ingebouwd is dan ook nog eens een leuke extra.
2021 specialized epic expert carbon 29
Plaats reactie