GPS userlist

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

Sinds kort een Sigma Rox 12.0 als opvolger van m'n Rox 10.0. Heb eigenlijk nog nooit met navigatie gefietst en wil in de vakanties wat mooie routes opzoeken. Het apparaat heeft een koppeling met o.a. Gpsies en Komoot. Erg handig.
jeroentjuh76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 11:46

edge 830 bundel
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Had ik al gemeld dat ik een Edge130 heb naast mijn Etrex30?
Is al wel ergens in een topic ter sprake gekomen.
Geen wereldschokkend nieuws hoor, maar de Etrex is voor dagelijks gebruik wat lomp.
Dus nu voor onbekend terrein en voor ritjes waar ik nieuwe trails wil proberen de Etrex30 met topokaart en voor de "gewone" rondjes de Edge130.

De Edge heeft een z/w scherm dat beter afleesbaar is dan het kkeurenscherm vd Etrex en heeft een groot (eindeloos?) aantal data pagina's die je zelf kunt vullen (max 4 velden per pagina).
Verder kan je op de Edge Connect IQ velden downloaden, met functies of displays die op de Edge zelf niet voorhanden zijn.
De Etrex heeft maar 1 pagina met datavelden (tripcomputer) waar je max 8 velden op kwijt kunt.
Maar de Edge heeft geen kaart, alleen de track en de tracklog zijn zichtbaar. Dus waar je heen moet (dunne zwarte lijn) en waar je bent geweest (dikke zwarte lijn).

Wat me opviel is dat de Edge130 onder de open hemel iets nauwkeuriger is dan de Etrex. Voorbeeld: Op een breed steil pad zie je dat ik zigzag omhoog ben gereden.
Maar zodra je in het bos rijdt is het omgekeerd, dan is de Etrex nauwkeuriger.
De nauwkeurigheid vd Etrex blijft nagenoeg constant,de Edge valt flink terug.
Ik denk dat dit komt door de betere gps chipset in de Edge, die onder de open hemel zn troeven kan uitspelen.
Maar in moeilijke omstandigheden wint de Etrex door zn betere antenne.

Anyway, leuk stel. Laatst samen op het stuur gehad en op een rit van 20km was het verschil 70m. Best weinig, ik denk dat het onderlinge verschil tussen tellertjes met een wielsensor groter is.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

edge touring plus.
who dares wins
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

garmin edge 1030

Maar volgens mij ben ik de enige :D
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

Garmin Edge 830. Heb de 810 vervangen omdat ik 'm ook op m'n racer gebruik en dan werkt de 830 prettiger (sneller) met navigeren. Scherm is ook mooier maar eigenlijk net iets te klein. De snelheid t.o.v. de 810 daarentegen is top. Heb de 830 nog niet gebruikt als navi in het veld/onder de bomen. Daar was de 810 niet goed. Te vaak in het Teutoburger Wald staan klooien op een driesprong (en alle drie omhoog) Qua registreren echter prima.
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
jondalos
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 19 maart 2013, 10:30

Garmin Edge 1000 Bundel .
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Wahoo Elemnt Roam :o. Polar Grit X
Laatst gewijzigd door Snelle Buffer op ma 5 oktober 2020, 17:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Mr. Goodkat
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 28 augustus 2019, 09:59
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

Garmin Edge 830 Bundel
Trek Fuel EX8 2019
Trek Checkpoint SL5 2020

-Ride long and prosper 🖖-
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Wahoo Elemnt Roam (daarvoor de Wahoo Elemnt Bolt).
Gebruikersavatar
udo van dongen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: zo 13 juli 2014, 14:02
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Comp 2, YT Decoy Shred
Contacteer:

HB_Eagle schreef: do 22 augustus 2019, 08:31 garmin edge 1030

Maar volgens mij ben ik de enige :D
Nee, niet dus! Ik heb hem ook. Had eerst een Edge 1000 maar daarvan was de aan/uit knop 'versleten'. Als garantie heb ik toen voor 250 euro van Garmin een andere gekregen en dat was ineens een Edge 1030. Groter scherm dan de edge 1000, maar wel een stuk fletser van beeldkwaliteit. Eerlijk gezegd vind ik het er niet uitzien. Maar functioneel gezien prima ding, ik gebruik hem veel in het buitenland om vooraf gemaakte GPS routes te rijden. Alhoewel, sinds de laatste softwareupdate kan ik niet meer in de historie zonder dat hij vastloopt. Maar de software van Garmin is nooit veel soeps geweest IMO, maar inmiddels kan ik er aardig mee overweg.
Een gek alleen is zo gek nog niet
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Bryton Rider 420E
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

Mijn lijstje (zowel privé als voor verhuur, gebruik voor groepsactiviteiten en individueel begeleide klanten):

Nu in gebruik:
eTrex 10
eTrex 25t
GPSMap 64S
Fenix 5+

Voorheen in gebruik gehad:
eTrex Vista
Magellan eXplorist 100
eTrex H
GPSMap 60CSX

Op de MTB gebruik ik momenteel voornamelijk de Fenix voor Nederlandse rondjes. In het wild eventueel de 64S erbij.
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

overgestapt van een edge 25 naar de edge 530

Reden: met de 25 liep ik tegen de grenzen van de accuduur aan, met de 90 km cimes de waimes op de planning voor komend jaar wilde ik een upgrade die zonder powerbank 6-7 uur kan opnemen, de 25 zou dat net wel of niet redden zonder sensoren, met sensoren niet.
nog wel gewtijfeld tussen de 130 en de 530, maar toch voor de uitgebreide optie gegaan en nog geen spijt van, werkt allemaal erg mooi. GPS ontvangst is ook iets nauwkeuriger (minder bochtjes afsnijden, dus een preciezere afstand, in beide gevallen zonder speed sensor)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Goede keuze (denk ik...)
De 130 kan die 6 of 7 uur ook alleen aan onder goede omstandigheden.
Dus temperatuur minstens 15C, liefst 20C.
Ant+ sensoren, en geen Bluetooth, geen schermverlichting.
De 15h die Garmin belooft bij de 130 is een leugen...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie