Garmin 705 of 60 csx

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Filthy Phil
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 24 oktober 2004, 14:03
Mijn mountainbike: Klein Palomino/Giant Anthem X29/Giant Anthem 27,5 2017/Trance 2021
Contacteer:

De bekende vraag, welke GPS...?

Zal in Nederland hoofdzakelijk gebruikt worden op de racefiets en af en toe op de MTB en in het buitenland (vakantie's) op de MTB (dus in bossen e.d.).

Welk van de twee raden jullie mij aan?
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

Filthy Phil schreef: Zal in Nederland hoofdzakelijk gebruikt worden op de racefiets en af en toe op de MTB en in het buitenland (vakantie's) op de MTB (dus in bossen e.d.).
705
floepert99
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 989
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 14:30
Mijn mountainbike: Are all Singular
Contacteer:

+1 voor de 705 (maar dat ligt er maar aan waar je 'm voor wilt gebruiken en niet waarop)
= http://www.transpirinaika.nl" target="_blank =
Filthy Phil
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 24 oktober 2004, 14:03
Mijn mountainbike: Klein Palomino/Giant Anthem X29/Giant Anthem 27,5 2017/Trance 2021
Contacteer:

Zelf uitgestippelde routes rijden (of regelmatig terugkerende) en in het buitenland niet de hele tijd met kaarten en kaartjes hoeven te lopen klooien....
floepert99
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 989
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 14:30
Mijn mountainbike: Are all Singular
Contacteer:

Als het je alleen om het navigeren gaat kun je ook de 605 overwegen.
605: +compacter -omslachtiger/vergt wat meer gepruts op de pc
60csx: +gebruiksgemak/batterijen -lomp voor op de racefiets
= http://www.transpirinaika.nl" target="_blank =
EA'75
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: di 23 september 2008, 11:46
Mijn mountainbike: Focus Northern Lite
Contacteer:

Je kunt ook nog gaan voor de Etrex Hcx serie, zelf heb ik de Legend. :tong
Lekker compact, iets groter als een mobieltje en toch een goed afleesbaar scherm (net zo groot als de 60 csx).
Biking for OpenStreetMap and OpenMtbMap
Filthy Phil
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 24 oktober 2004, 14:03
Mijn mountainbike: Klein Palomino/Giant Anthem X29/Giant Anthem 27,5 2017/Trance 2021
Contacteer:

floepert99 schreef:Als het je alleen om het navigeren gaat kun je ook de 605 overwegen.
605: +compacter -omslachtiger/vergt wat meer gepruts op de pc
60csx: +gebruiksgemak/batterijen -lomp voor op de racefiets
Dat gepruts op de pc zie ik niet zo zitten, werk zelf nl met een Mac, geloof dat dat sowieso wat lastig is, maar met wat kunst- en vliegwerk moet dat lukken.
Rush Hornet
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: za 3 november 2007, 22:54
Mijn mountainbike: Cannondale Rush LTD Special

De 605 en 705 zijn speciaal voor de racefiets. :-D (Meer te gebruiken als uitgebreide fietscomputer met eventueel hartslagmeter) De 60 CSx is veelzijdiger maar inderdaad lomper op de racefiets. Een optie is wellicht de nieuwe Oregon, compact en uitgebreid. zie http://www.gps.nl" target="_blank

Gr. Rush
Filthy Phil
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 24 oktober 2004, 14:03
Mijn mountainbike: Klein Palomino/Giant Anthem X29/Giant Anthem 27,5 2017/Trance 2021
Contacteer:

Die Oregon lijkt zeker een interessante optie, iemand hier ervaring mee?
superseb
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 13 oktober 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Trek

Na veel lezen en zoeken kom ik erachter dat de afleesbaarheid van het scherm van b.v. de Oregon 300 niet al te best is, vooral met wat zonlicht. Dit is een van de grootste punten waardoor ik de Oregon nog niet durf aan te schaffen. Ik neig daardoor meer naar de 60csx.
KutMug
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 23 november 2008, 21:50
Mijn mountainbike: Giant XTC

Ik gebruik zelf de 60 CSx. Heb hiervoor de 60 CS gehad, maar kwam met geheugenproblemen te zitten na een kaartupdate. De x variant heeft een apart SD slot. De CS heeft alleen een (beperkt) vast geheugen.
Waanzinnig fijn apparaat. Heb er ooit City Select 6 bij gekocht en zit nu op City Navigator 9 NT. Gebruik hem ook als autonavigatie. Ideaal om naar een startpunt van een tocht toe te rijden met de auto en vervolgens de route voor de fiets te kiezen. Veel gratis software te vinden op internet voor het omzetten van de verschillende soorten tracks voor zowel van als naar de GPS. Zijn veel accessoires voor te koop. Heb zelf een Amerikaanse versie via marktplaats aangeschaft. Er kan gewoon een europese basemap in, dus dat werkt altijd.
Hoogtemeter behoeft nogal wat afstelling. Deze werkt nooit spontaan goed. Wanneer eenmaal is afgesteld functioneerd ie probleemloos. Voeding met twee AA batterijen is ook altijd goed. Heb een zogeheten eerste orde beugeltje gemaakt voor montage op de fiets. Dit tegen het trillen bij zowel het fietsen met de ATB als met de racefiets. (Bij trillen wil de GPS nogal eens uitvallen. Kan ook noet goed zijn voor het apparaat)
Mocht je nog meer willen weten dan hoor ik het wel.
Je kunt het doen, je kunt het laten. Je kunt het ook een ander laten doen.
Rush Hornet
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: za 3 november 2007, 22:54
Mijn mountainbike: Cannondale Rush LTD Special

superseb schreef:Na veel lezen en zoeken kom ik erachter dat de afleesbaarheid van het scherm van b.v. de Oregon 300 niet al te best is, vooral met wat zonlicht. Dit is een van de grootste punten waardoor ik de Oregon nog niet durf aan te schaffen. Ik neig daardoor meer naar de 60csx.
Heb zelf al ruim anderhalf jaar de 60CSx en deze bevalt me uitstekend. Vanwege het feit dat de Oregon gebruiksvriendelijker en compacter overkwam, leek mij deze een goede opvolger voor mijn 60CSx. Afgelopen zaterdag zelf de twee naast elkaar gehad en wat er op de forums geschreven wordt, kan ik bevestigen. De Oregon heeft een slechter afleesbaar scherm. Je moet altijd de verlichting aan, anders zie je gewoon nagenoeg niets. Ik hou het dus voorlopig gewoon bij mijn 60CSx. Ik verwacht wel dat de Oregon uiteindelijk wel verbeterd wordt.
superseb
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 13 oktober 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Trek

Enorm bedankt voor je reactie Rush Hornet!

Weer een stapje dichter bij de keuze.
Gebruikersavatar
Pike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 30 april 2006, 17:27
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon

Ik vind de batterijlevensduur van de Origon tot max 6 uur ook op zijn zachtst gezegd matig! Lange fietstochten zijn dus eigenlijk niet eens mogelijk. Wellicht dat het apparaat de 6 uur ook alleen maar haalt met licht uit, zodat je het scherm niet eens goed kan aflezen.

@ Filthy Phil: Heb je al een keuze gemaakt? Ik zou voor de Edge gaan namelijk :p, zie ook dit topic over waarom ik dat vind: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 27&t=51790

succes met je aankoop!
Mijn Specialized Epic Marathon
Wallis Transalp 2012
Maria Alm-Sterzing Transalp 2013
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving" - Albert Einstein
Gummikoe
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 21 december 2008, 16:27
Mijn mountainbike: Cannondale F1 Caffeine Team Rep. 2008
Contacteer:

Pike schreef:Ik vind de batterijlevensduur van de Origon tot max 6 uur ook op zijn zachtst gezegd matig!
Dat is een schrijffout op de Nederlandse Garmin site waarbij ze de 1 zijn vergeten van 16 uur. Op de Amerikaanse site staan de juiste gegevens. Heb al menig Oregon gebruiker gesproken die met de schermverlichting vol aan 8 uur met twee oplaadbare 2850mAh batterijen doet. Dat is voor volle schermverlichting in verhouding tot andere toestellen best lang.

Zelf heb ik de Garmin Edge 705 bundel in Team uitvoering (oranje/blauw) besteld.
Plaats reactie