Deel je koop ervaring GPS, de + en -

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

tekkie2009 schreef: Een vriend van mij heeft dit ook gehad, tot 2 keer aan toe, bij dezelfde locatie, en dan slaat bij hem de garmin vast, en ziet hij dezelfde snelheid in het scherm staan.

Mijn vraag is dus, hebben meer mensen dit probleem ?

Kom ook nog wel eens op de Posbank maar nooit dit fenomeen waargenomen.
Bij welke coördinaten gebeurt dit ?
tekkie2009
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 1 januari 2010, 20:01
Mijn mountainbike: Scott genius 10 RC carbon

Voor zover bekend gebeurde dit ergens op de weg van Muiden naar Almere, dus niet op de Posbank .. waar hij reed op een racefiets.

Sorry, had dit even erbij moeten vermelden..
Life is what you make it, celebrate it.. (talk Talk )
maw geniet van het leven , het duurt maar even ..
tekkie2009
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 1 januari 2010, 20:01
Mijn mountainbike: Scott genius 10 RC carbon

Zelf heb ik die ervaring als verschil tussen 2 programmas, in Training center wordt de verkeerde max snelheid aangegeven, en in Ascent de juiste, met dezelfde garmin, zelfde log gegevens, zelfde rit.

Zou dit een bug kunnen zijn in de garmin edge 705 zelf ? of in training center ??
Life is what you make it, celebrate it.. (talk Talk )
maw geniet van het leven , het duurt maar even ..
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

tekkie2009 schreef:Een vriend van mij heeft dit ook gehad, tot 2 keer aan toe, bij dezelfde locatie, en dan slaat bij hem de garmin vast, en ziet hij dezelfde snelheid in het scherm staan.

Mijn vraag is dus, hebben meer mensen dit probleem ?
En hoe exact is "dezelfde" dan? De kans dat hij op exact dezelfde locatie is geweest is namelijk erg klein... en als dat zo is, is het toeval. Ik rijd die weg overigens wel eens, de eerste keer met gps en heb geen problemen gehad.
Work... the eight hours between bicycle rides.
Gebruikersavatar
twinkie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2010, 22:25

ik gebruik bij het fietsen mijn phone een HTC legend heb er soft ware voor gevonden, nameilijk cardio trainer
dit werkt via google maps. logt hoe je fiets en hoe hard je fiets hoogte verschil wordt ook gelogt dus wat mij beterft doet hij alles. ortlieb hoesje er omheen voor bagger en regen. en prima gps dekking
Bird Aether 9A 2021
YT Industries Jeffsy 27 Cf Pro 2018
Scott Genius 730 2014
Specialized Epic comp 2010
Eindbaas
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 6 november 2010, 16:17

Nokia N97-mini met gratis Sports-tracker.com software en ondersteunende website.
Software is nog niet zolang op de markt en nog in ontwikkeling. Inladen van .GPX is onderweg.
Als kaart is Open Street Maps gebruikt wat beter is dan Google maps omdat hier ook veel bospaadjes en dergelijke op staan.
Beste feature: ondersteuning voor Polar bluetooth hartslagmeter
Nadeel: GPS ontvangst is minder goed dan purpose built tracker wat zich uit in grillig snelheids- en hoogteprofiel.
Voor de gevallen dat ik routes wil inladen gebruik ik Viewranger. Kost 5 euro bij uitsluitend gebruik van OSM.
Voor 10 euro datapakket van 1000 "tegeltjes" waarmee onder andere dé 1:25.000 kaart van de Nederlandse topografische dienst in te lezen is waar elk gebouwtje, slootje en paadje op staat.
crazyshufle
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: za 21 maart 2009, 18:12

twinkie schreef:ik gebruik bij het fietsen mijn phone een HTC legend heb er soft ware voor gevonden, nameilijk cardio trainer
dit werkt via google maps. logt hoe je fiets en hoe hard je fiets hoogte verschil wordt ook gelogt dus wat mij beterft doet hij alles. ortlieb hoesje er omheen voor bagger en regen. en prima gps dekking

Heb je toevallig ook ervaring met de app Mytracks voor android gsm?
ben het kijken voor een nieuwe gsm met ook als optie als gps te gebruiken wil alleen ook andere gps routes kunnen downloaden en kunnen na fietsen weet je of dit mogelijk is?
Wessel
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 7 september 2008, 15:28
Mijn mountainbike: Specialized S-Works M5 HT

Ik ben nu een beetje aan het kijken naar verschillende gps apparaten, en dan lees ik ook de berichten van mensen die het met de telefoon doen, doe ik momenteel ook kan je leuk je route terug kijken enzo maar als ik er een koop gaat het me eigenlijk meer om dat ik routes van het net af kan halen die je normaal niet zou gaan fietsen om dat ze niet uitgezet zijn. Maar nu zie ik nerges hier een topic op het forum waar mensen hun eigen routes in zetten.. Gebeurd dit wel veel, dat mensen eigen routes online gooien???
tch j
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 12 januari 2011, 20:57

Wessel schreef:Ik ben nu een beetje aan het kijken naar verschillende gps apparaten, en dan lees ik ook de berichten van mensen die het met de telefoon doen, doe ik momenteel ook kan je leuk je route terug kijken enzo maar als ik er een koop gaat het me eigenlijk meer om dat ik routes van het net af kan halen die je normaal niet zou gaan fietsen om dat ze niet uitgezet zijn. Maar nu zie ik nerges hier een topic op het forum waar mensen hun eigen routes in zetten.. Gebeurd dit wel veel, dat mensen eigen routes online gooien???
okee, dus ik ben niet de enige die aan het zoeken is
ik zelf zit in de richting van garmin maar ja zoals ik al zij (zoekende)
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

tch j schreef:
Wessel schreef:Ik ben nu een beetje aan het kijken naar verschillende gps apparaten, en dan lees ik ook de berichten van mensen die het met de telefoon doen, doe ik momenteel ook kan je leuk je route terug kijken enzo maar als ik er een koop gaat het me eigenlijk meer om dat ik routes van het net af kan halen die je normaal niet zou gaan fietsen om dat ze niet uitgezet zijn. Maar nu zie ik nerges hier een topic op het forum waar mensen hun eigen routes in zetten.. Gebeurd dit wel veel, dat mensen eigen routes online gooien???
okee, dus ik ben niet de enige die aan het zoeken is
ik zelf zit in de richting van garmin maar ja zoals ik al zij (zoekende)
Garmin is wel een van de betere vind ik alleen heb je als nog keus zat
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
willy1986
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 4 juli 2008, 11:25
Mijn mountainbike: 29'er: Trek GF Paragon 2011 + Giant Defy Rabo 2010 (racefiets)

HTC Touch Diamond + Sportypal (http://sportypal.com/Download" onclick="window.open(this.href);return false;)

Sportypal starten op je telefoon en opbergen in je rugzak. Bij thuiskomst workout stoppen en uploaden. Sportypal geeft een mooie weergave van je tochten. http://sportypal.com/Workouts/Details/911126" onclick="window.open(this.href);return false;
Soms een gps fix nodig. 118 km was iig niet mijn max snelheid ;-)
Verder bevalt het programma mij prima.
Programma is gratis. HTC was goedkoop. (ook goedkoop op marktplaats te vinden)
Beepee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 12:14
Mijn mountainbike: Specialized Expert Carbon 29er
Contacteer:

Zo mijn eerste Garmin was de 305, toen de 605 en toen de 705 en nu de 800.......Allemaal top apparaten...doorslag voor de 800 was 3 in te delen start schermen. Compacter als de 705 en een veeeeeeel betere bevestiging op het stuur. Bij de 705 heb ik wel 75 euro uitgegeven aan stuur bevestigings materiaal die braken nogal eens bij de taillrips.

Wel moet ik toegeven dat ik ook 3 garmin 705's versleten heb. Iedere keer storingen, vastslaan etc. Maar de service van Garmin is goed en het gebeurde iedere keer in de garantie. Dus opsturen en binnen enkele dagen een nieuwe. Maar omdat ik hem nogal veel gebruik dan toch maar de 800 aangeschaft. Bevalt prima. Nog maar enkele weken in bezit maar zit er gelikt uit.
'Ik hou van de bergen, maar op momenten van zware inspanning vervullen ze me met een diepe haat. Daarom probeer ik het lijden zo kort mogelijk te maken.................'
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

willy1986 schreef:HTC Touch Diamond + Sportypal (http://sportypal.com/Download" onclick="window.open(this.href);return false;)

Sportypal starten op je telefoon en opbergen in je rugzak. Bij thuiskomst workout stoppen en uploaden. Sportypal geeft een mooie weergave van je tochten. http://sportypal.com/Workouts/Details/911126" onclick="window.open(this.href);return false;
Soms een gps fix nodig. 118 km was iig niet mijn max snelheid ;-)
Verder bevalt het programma mij prima.
Programma is gratis. HTC was goedkoop. (ook goedkoop op marktplaats te vinden)
zo gebruik ik Endomondo op m'n Android phone
http://www.endomondo.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Werkt perfect als GPS tracker, gsmtje in de rugzak en fietsen maar.
Monkey biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:47
Mijn mountainbike: Cube AMS 120 29 inch fully 2012
Contacteer:

Ik heb een Nokia N97 mini met Endomondo om te tracken. Je zet hem in een GPX bestand en kopieërt hem in de map van Viewranger om de routes vast te leggen en na te rijden. Werkt als volwaardige GPS. Heb stuurhouder besteld bij shop.brando.com. Hier kun je alle soorten en maten stuurhouders voor telefoons kopen voor 8 dollar. Via pay pal zo gepiept. Externe accu erbij besteld de DC11 via Ebay en je hebt voor weinig geld een goed werkend GPS apparaat. Heb inmiddels ook al GPX routes van het net gehaald en geupload naar mijn telefoon.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Aangezien ik een aantal Garmins getest heb is er een update in de start topic :-q
Plaats reactie