Deel je koop ervaring GPS, de + en -

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Nu we toch een aantal verschillende GPS gebruikers op het forum hebben....

Wat zijn nou de voor en nadelen van het product wat je nu in bezit hebt ?
Probeer het wel te onderbouwen s.v.p. :-q Geef ook eens een (hele) eindcijfer tussen 0 en 10 punten.

Zelf heb ik de GARMIN VENTURE HC gekocht voor een €185,- huidige verkoopprijs € 149,-

Mijn ervaring:

+ Ontvangst, geen problemen met dichte bladerdek (zelfs ontvangst in camelbak)
+ Goede communicatie met PC en software (Mapsource + OziExplorer)
+ Eenvoudig te updaten
+ lekker licht
+ Instelbaar menu
+ Batterijen gaan lang mee

- Bediening via de knoppen aan de zijkant
- Scherm in zonlicht (alleen goed te lezen met achtergrond verlichting)
- Rubberen bescherming (zeer slecht, laat met warm weer los)
- Vrij lomp (in vergelijking tot de Edge)

Overall 7

Daarna kocht ik de EDGE 705 BUNDEL
(= met hartslag en cardansmeter)

+ Start/Stop knop een uitvinding !
+ Lange accu duur
+ Goed leesbaar bij zonlicht
+ Echt een apparaat voor bikers
+ Lekker compact

- snelheid (opscrollen van scherm)
- geen electronisch kompas (voor mij een gemis)

Overall 9

Daarna volgde een aantal gpsén om te testten :

De Garmin COLORADO 400T

+ Goed afleesbaar in zonlicht
+ Lekker groot scherm
+ Rock 'Roll wiel
+ Prima ontvangst
+ Veel extra opties
+ Birdview mogelijkheid
+ Snelle zoom/scroll in kaart
+ Vormgeving / sjieke behuizing

- Accu duur (batterijen snel leeg)
- Moeilijk de achterkant los te krijgen om accu te verwisselen
- één kleur instelbaar voor track
- Omslachtig menu structuur
- Waypoints iconen komen niet overeen met Mapsource

Overall 7

Daarna een 2 tal GPSMAP, deze voeg ik samen. Qua bediening zijn ze gelijk.
De 60C heeft minder sensoren en heeft minder ontvangst dan de 60csx

De GPSMAP 60C cijfer Van mij een cijfer 8
De GPSMAP 60CSX cijfer Van mij een cijfer 9

+ bediening
+ Meerdere kleuren per route (handig met uitzetten tochten)
+ Ontvangst
+ Lekker groot scherm
+ Zeer goed afleesbaar in zonlicht
+ Achterkap snel los te krijgen
+ Perfecte harmonie met mapsource

- (mindere)Ontvangst (60C)
- Opscrollen landkaart
Laatst gewijzigd door RobSter op zo 22 mei 2011, 12:35, 2 keer totaal gewijzigd.
JE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 608
Lid geworden op: za 20 november 2004, 18:32

Ik heb nu een garmin etrex legend hcx, bewust zonder hoogtemeter, de gps hoogte meter is voor mij nauwkeurig genoeg en zonder kompas, heb ik niet nodig,
Wel 2Gb mini Sd erin. met daarop diverse soorten kaarten, topo's , navigatie kaarten .
Hiervoor had ik de geko 201, de voordelen hiervan waren de kleine afmetingen en dus ook het lage gewicht en verder het monochrome scherm, de streep is altijd zichtbaar.
Dit is ideaal voor het nafietsen van tracks. Nadeel was de slechte ontvangst, daarom heb ik dan ook de etrex legend hcx aangeschaft.

De ontvangst van de etrex legend hcx is bijzonder goed, zelfs hier in huis heb ik ontvangst.
Ook de nauwkeurigheid is hoog.
De levensduur van de ansmann accu's (AA) is erg goed in de etrex legend hcx.
Nadeel is het toch wel slecht afleesbare scherm in de zon.
Bij het narijden van tracks zet ik alle kaarten uit, dan is de afleesbaarheid redelijk goed.
Een track narijden met de topokaart aan is erg lastig.

Een ander nadeel is de logging , die mag van mij wel iets sneller, 5Hz of meer.
Ik gebruik het ding ook als logger in de auto en op de motor.
Nu log ik met 1 seconde en dat is voor de auto en motor net iets te langzaam, maar ja hij is ook als outdoor gps verkocht en niet als automotive logger. :)
http://home.planet.nl/~annev040/ring.html" target="_blank

Bij rijden op een circuit heeft ie van een ander fenomeen last. Garmin heeft er een alogritme bij ingebakken dat ie bij signaalverlies wat langer de richting vasthoudt.
Dit gaat met snelle bochten met de motor en auto wel is fout, dan logged ie de track gewoon een eindje verder rechtuit. zie hier http://home.wanadoo.nl/this-is-me-at/ring.kmz" target="_blank
Tijdens de Enduro 2 daagse hier in de buurt heeft een vriend van mij met de etrex aan het stuur van 250cc honda rondgereden, gewoon met wat tape op het stuur geplakt. Ook weer gelogged met 1 seconde. Dan wel de data weg laten schrijven naar de gpx file op de mini Sd, ik kwam boven de 10.000 punten uit en dan overschrijft ie het interne geheugen, zie hier de crossproef CP1 in google earth http://home.wanadoo.nl/this-is-me-at/cp1.jpg" target="_blank

Ook bij deze Etrex liet de rubberen rand los, maar de service van Waypoint Notter is erg goed en is de ring hier gratis vervangen.

De knoppen aan de zijkant vind ik niet hinderlijk, ik heb ook geen vergelijk verder.
De joystick vind ik wel handig.


Oja met ozi kan ik em nog niet realtime aan de praat krijgen.
Ozi en USB loopt nog niet helemaal fijn , de geko 201 doet NMEA en dat gaat wel goed via de rs232.
Mocht iemand hier nog ervaring mee hebben dan hoor ik het graag.

Al met al geef ik de etrex legend een 8.5 .

JE
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

Goed bezig Rob :-q

GPS: Garmin GPSmap60Cx.
Gebruik: mountainbiken en wandelen.
Accu: 2*2800 mAh GP batterijen. In de praktijk +/- 25 uur accutijd.
Icm: Mac.
Prijs toen: EUR 475 (anderhalf jaar geleden)
Prijs nu: EUR 275 :-{
Cijfer: 8.

Ervaringen:
+ groot scherm.
+ batterijen gaan erg lang mee.
+ ontvangst.
+ display in alle omstandigheden goed af te lezen.
+ behuizing is erg solide.

- menu ziet er wat Mickey Mouse achtig uit en af en toe wat omslachtig.
- wat lomp, vooral de antenne.
Laatst gewijzigd door Fanman op wo 14 januari 2009, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Work... the eight hours between bicycle rides.
Gebruikersavatar
Pike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 30 april 2006, 17:27
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon

Hierbij van de Edge 705 Bundel & de Edge 605 (ook in bezit gehad).

GPS: Garmin Edge 705 bundel & Edge 605
Gebruik: mountainbiken in Nederland, Ardennen & meerdaagse tocht in de Alpen
Accu: max 15 uur
Prijs: Edge 705 Bundel EUR 354,- / Edge 605 EUR 268,-

+ Enige apparaat dat Garmin puur heeft ontworpen voor op de fiets
+ Compact formaat, past het beste op je stuur
+ Ontvangst, bereik valt nooit weg
+ Standaad meegeleverd: Stuur bevestiging en stuurpen bevestiging (dus je kan het apparaat zonder iets bij te kopen op 2 fietsen gebruiken)
+ micro sd kaartslot & 512mb intern geheugen
+ Diverse fietscomputer functies zodat je maar 1 apparaat op je stuur hoeft te monteren
+ Hoogtemeter dmv drukmeter (Alleen Edge 705)
+ Hartslagmeter (Alleen Edge 705)
+ Cadansmeter (Alleen Edge 705 Bundel)
+ Snelheidssensor voor nauwkeurige snelheid meting (Alleen Edge 705 Bundel)
+ D.m.v. Trainingscenter kun je hartslag / snelheid / hoogte / cadans grafieken over elkaar heenzetten (training analyse)
+ Verschillende schermen zijn volledig aan te passen op wat je wel en niet wil zien (snelheid, gem snelheid, max snelheid, tijd, afstand, hoogte, cadans enz enz)

- Edge is ontworpen voor course files (.crs of .tcx) deze zijn veel minder "gangbaar" dan .gpx files. GPX kan ook gelezen worden, maar route wordt dan omgezet naar max. 100 trackpoints. Kortom: lange routes moet je converteren van .gpx naar .crs met een software programma (extra handeling), dan kan de Edge tot maximaal 65.000 trackpoints aan.
- De knoppen op de voorkant zijn niet geseald met rubber. Als bv afdaling door de modder maakt kan de modder tussen de randjes van de knoppen komen. (Garmin geeft desondanks toch IPX7 waarde af voor het apparaat)
- Relatief klein scherm in vergelijking met andere Garmin apparaten

Cijfer:

Edge 605: 8

Edge 705 Bundel: 9
Laatst gewijzigd door Pike op zo 12 juli 2009, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn Specialized Epic Marathon
Wallis Transalp 2012
Maria Alm-Sterzing Transalp 2013
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving" - Albert Einstein
malixis
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 5 januari 2009, 21:01

GPS: IPhone 3g
Gebruik: mountainbiken, hardlopen, skiien en other.
Accu: ze zeggen minimaal 3 uur maar ik denk dat als je wat dingen hier en daar uit zet je de 4 uur en of meer wel moet reddeb
Icm: het programma runkeeper (windows voor eventueel instelling en maar kan ook vanaf iphone)
Prijs toen: EUR 625 (los toestel belgie) nederland 30euro abbo (2jaar) + 80 euro toesteln
Prijs nu: zie bovenstaande
Cijfer: 9

Ervaringen:
+ zeer groot scherm.
+ A-GPS (assistens-gps) (met andere woorden positie gevonden in minder dan 15 seconden (mits zendmast in de buurt anders duurt het langer)).
+ ontvangst is prima
+ Runkeeper werkt erg goed. geeft alles aan wat je op dat moment wilt weten. (snelheid atm en gemiddeld. afstand, tijd en een grafiek je met je vordering kwa snelheid)
+ werkt erg goed icm met internet. kan je via google maps je route/tijd/snelheid/ hoogte bekijken
+ sollide behuizing
+ stof is geen punt
+ RunKeeper is een gratis applicatie
+ bevalt de applicatie niet? download je toch een andere.
+ bevat google maps (je hebt dus altijd alle kaarten bij je)

+/- kaarten zijn altijd aanwezig mits je verbinding hebt met een netwerk (alles moet gestreamed worden nou is dit meestal geen punt maar goed als je ze altijd bij je wil hebben.) (de keuze van + of min ligt aan jou -)
+/- combineer je gps met telefoon gebruik dan valt de prijs nog wel mee voor wat je krijgt . maar er zijn goedkopere alternatieven (de keuze van + of min ligt aan jou -)
+/- runkeeper staat er niet standaard op en moet via de appstore in itunes worden gedownload. (de keuze van + of min ligt aan jou -)
+/- werkt icm met itunes ( ivm downloaden applicatie)

- Prijzig voor alleen gps gebruik
- zowiezo prijzig
- hij kan niet goed tegen water. (maar uiteraart is dat snel op te lossen (maar dat is ook weer persoonlijk)
zijwieler
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 13 november 2008, 20:49

GPS: In telefoon HTC Diamond (200 euro op Marktplaats)
Rungps software (25 euro) soms oziexplorer
Extra accu (power2life, Philips 32 euro)
Otterbox voor als het regent aan Richter bevesiging op stuur (65 euro)
Gebruik ik met roeien, hardlopen, schaatsen en mountainbiken.

Voordelen:
Goedkoop, vooral als je toch al zo'n telefoon hebt. Oudere modellen telefoons of PDA's nog goedkoper.
Goede software met heel veel mogelijkheden waaronder gesproken navigatie, gesproken snelheid, hoogte, tempo, gemiddelde snelheid, calorieen, trainingstijd, afstand, routeplanner, ronde tijden, rapporten, analyse, uploaden naar website met andere gebruikers en nog veel meer.
Groot scherp kleurenscherm, zelf in te stellen wat er op te zien is.
MP3 speler geintegreerd.
Werkt met de veelgebruikte GPX routes en andere formaten.
Kaarten, routes staan gewoon in geheugen. Geen extra kosten voor streamen zoals hierboven met Iphone

Nadelen:
Nog geen hartslagmeting. Komt over een paar weken als er een bluetooth hartslagmeter beschikbaar komt (100 euro)
Geen cadans meting
Alleen waterdicht met hulp van Otterbox of soortgelijke dozen.
Bevestiging op stuur zelf bedenken. Richter hulpstukken is oplossing maar armband voor Ipod past ook goed om stuur.
Accutijd alleen interessant met hulpaccu (dan zo'n 8 uur, anders maar 2 a 3 uur)
Gebruikt Google of Openstreet kaarten. Hierop zijn de kleine paadjes niet ingetekend itt de Topo kaarten. Ingevoerde route (gedownload of zelf uit gezet, is wel prima te volgen vooral dankzij de gesproken navigatie). Rungps combineren met Topo kaarten zou ideaal zijn. Is mij nog niet gelukt. Komt wellicht met een volgende update

Oordeel; Maakt sporten echt veel leuker. Veel waar voor je geld
Cijfer: 8
Gebruikersavatar
rcoenders
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: di 4 januari 2005, 14:20
Mijn mountainbike: SANTOS 4.29 Rohloff/Gates

Nu ik ook dan maar :-)

Garmin Map60CS
Prijs - Geen idee, ik heb hem ooit tweede hands aangeschaft via Waypoint. Zal iets van 200 - 250 zijn geweest

Voordelen :
- Lange levensduur accu's
- Goede ontvangst al valt deze soms weg ( pre- SIRFIII)
- Duidelijk"(kleuren) scherm
- Knoppen aan de bovenkant
- Robuust en bijna waterdicht ( heeft al wat valpartijen overleeft )

Nadelen :
- Geen Extra geheugnekaart ( had ik maar een x-versie moeten kopen)
- Redelijk groot
- Verstoord op een of andere wijze mijn Polar Hartslag
- fietssteun kwetsbaar ( vervangen door Softplate met rammount)

Sinds enige tijd een tweede Garmin aangeschaft en wel een CSX60.

Voordelen zijn nagenoeg hetzelfde alleen stoort deze niet mijn Polar Hartslagmeter ( kan ook zijn door de andere Hartslagmeter RS800CX) en heeft wel de mogelijkheid voor een extra geheugenkaart.
Deze Map60CSX past op dezelfde RAMmount en Softplate dus dat is ook wel weer handig.

Gr
Laatst gewijzigd door rcoenders op wo 15 februari 2012, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob Coenders
Deelnemer: Duchenne Heroes 2008, Duchenne 2009, Duchenne 2011, Duchenne Heroes 2012, Duchenne Heroes 2013, Duchenne Heroes 2014 Duchenne Heroes 2015 Duchenne Heroes 2017

Mijn bikes: Santos 4.29 - Rohloff - Gates Belt
Trapperd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 3 juni 2005, 01:16
Mijn mountainbike: Fuel EX 9.9 / Ventana El Comandante 29er
Contacteer:

Mijn verhaaltje,

GPS: Garmin Edge 305 HR
Prijs: 200
Aanschaf: nu 3 maanden in mijn bezit

Ben er wel tevreden mee, scherm is goed leesbaar (behalve als er modder op zit). Gebruik de unit nu vooral om mijn ritjes te loggen in combinatie met hartslag. De ontvangst is goed en heb nog niet meegemaakt dat deze wegviel, behalve in tunnels dan.
Nog geen ervaring met het erop zetten van routes en deze nafietsen, wil dit wel gaan doen.
Toch heb ik ook nog wel wat aanmerkingen op het apparaat, en valt er nog genoeg te verbeteren. Plussen en minnen:

+ doet wat het moet doen
+ makkelijk te gebruiken op veel fietsen omdat je geen spaakmagneet nodig hebt (als je de garmin gebruikt zonder de cadans/snelheidsensor tenminste)
+ robuust (moet ook wel)

- snelheidsmeting soms kortstondig erg onnauwkeurig (vooral onder het bladerdek) heb ik gemerkt, zit er soms wel 5km/u naast. Over de gehele rit klopt het wel goed. Nadeel is dat je door de fluctuaties de snelheidsgrafiek met een korreltje zout moet nemen.
- De plastic houder op het stuur is na 2,5 maand al gebroken (de borgclip) ik merkte het gelukkig voor het fietsen. Anders heb je grote kans dat de ontvanger tijdens het fietsen valt, en in het beste geval merk je het. (zou ook graag een oogje zien zodat je de ontvanger nog met een extra lus aan het stuur kunt zekeren, er staan genoeg verhalen van mensen op het internet die hun edge al over de weg hebben zien stuiteren)
- de twee knoppen (lap) en (startstop) gaan erg zwaar, ik moet stevig drukken willen deze reageren
- software kan beter, zou graag een odometer zien per fietsprofiel. En een dataveld waar je bijv. een thuisadres of telefoonnummer kunt opslaan mocht je de unit kwijtraken
- Tijdens het scrollen door de menus sging de edge bij mij opeens uit zo gauw ik bjij het hoogteprofiel kwam, heb het idee dat dat nu over is.

Cijfer: 7

Ere valt nog veel te verbeteren dus, ook aan de trainingcenter software (gebruik nu het gratis Sportstracks). Denk dat Garmin goed op moeten letten om hun positie in de toekomst veilig te stellen. Als ik zie wat een vaak goedkoper mobieltje tegenwoordig allemaal voor features heeft (bluetooth, wifi, fototoestel, gps en uiteraard bellen) kwestie van wachten voordat er meer bluetooth accesoires verschijnen voor bij het sporten. Hoop dat nokia met hun Nokia Sports Tracker eens goed uitpakt met een mooi mobieltje. Maar voorlopig ben ik alles bij elkaar nog wel tevreden met de edge 305. Ben benieuwd naar de toekomstige ontwikkelingen op dit gebied iig.
Ik rij door zon en door regen
Je komt me oOOoooOOooveral tegen
dirk66
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 10 juli 2009, 23:30

gps: Garmin Forerunner 305 + HR
prijs: ongv 1 jaar geleden 250 euro
gebruik: skeeleren, schaatsen, mountainbike, fietsen, zwemmen (was de bedoeling, beter van niet)

Bewust gekozen voor een "niet kaart" toestel vanwege het formaat en draagbaarheid.
+ draagbaarheid op de pols
+ goede ontvangst gps
+ veel verschillende gegevens kunnen worden getoond
+ knoppen gaan relatief zwaar (voordeel omdat je dan niet met de polsbescherming de unit bestuurd)
+ communicatie met software levert geen problemen op

- ontvangst HR signaal bij skeeleren/schaatsen en hr-meter op de rug helpt niet
- toch nog releatief lomp
- calorieberekening werkt alleen op afstand en tijd.
- toch minder waterdicht dan gedacht, advies niet gebruiken bij zwemmen. Tenzij in een plastic zak.
- bij zwemmen geen hr-signaal, wordt door het water geabsorbeerd.

Al met al ben ik tevreden over het toestel, het enige wat ik echt vervelend vind is het niet ontvangen van HR info tijdens skeeleren/schaatsen. Dus geef ik het een 8. De FR305 moet het nog maar even volhouden :-D Maar voor een volgend apparaat ga ik toch ook eens goed naar bijv. Suunto of globalsat kijken. Deze schijnen ook met sporttracks te kunnen communiceren. Over het algemeen ben ik meer geïnteresseerd in een sporthorloge met gps en communicatie met PC dan in een digitale kaart met gps.
mavic
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 24 juni 2009, 22:28

heb de garmin 705 hr limited uitvoering met 2 gb momenteel .... nog allemaal uitproberen ...
bikebug
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 20 juli 2009, 16:29
Mijn mountainbike: Opgeleukte Decathlon
Contacteer:

Nokia E71 met Nokia Sportstracker. €250,- (3 mnd geleden in S'pore, prijzen nu aan het dalen sinds de release van E72)
Werkt heel aardig om te loggen. Snelheden met een korrel zout nemen, net als de hoogtes. Omdat ik Linux gebruik heb ik nog niet alle exportmogelijkheden benut. Weet niet of er een bruikbare stuurhouder bestaat, in principe zou je dan een route moeten kunnen volgen in Nokia Maps terwijl Sportstracker logt. Mits 2 applicaties tegelijk de GPS kunnen gebruiken, dat weet ik ook niet zeker. Hoe dan ook, als trainings logboek ben ik er heel blij mee.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Garmin 60csx
Gekocht via Ebay in de VS.
Ontvangen zonder invoerrechten en btw :D
Prijs (april 2008) 240 euro incl verz..

+Goedkoop
Garmin is in de VS een stuk goedkoper dan in de EU en ook de lage dollarkoers werkte in mijn voordeel.
De leverancier had ervaring met belastingvrij verzenden naar de EU.
Geluk of wijsheid, maar ik heb niet hoeven te betalen.

-Basemap van N+Z Amerika.
Ik kan dus navigeren over de hoofdwegen van Alaska naar Kaap Hoorn, maar hier zie ik niets zonder eerst een kaart te laden in de gps.
-GPS "spreekt" alleen Engels.
Dus mbv internet wat software er op los gelaten, nu ook NL.
In de praktijk vind ik de Ned vertaling van die gps terminologie maar hoempapa, dus snel weer terug op Engels gezet...
Achteraf dus niet echt een min punt.
- Hogere verzendkosten in geval van garantie.
Maar voor de 150 euro die het me toen scheelde in aanschafprijs durfde ik dat risico wel aan.
Verder blijkt dat 150 euro het std. reparatie tarief is van Garmin (UK) wanneer iets buiten garantie valt.
Ook geen echt min punt dus, maar de eerlijkheid gebied het mij wel dit te vermelden.

Ergens op internet laatst een World Basemap gevonden. Nu nog even een manier vinden om die transparant te maken en te mergen met de lokale top kaarten.
[EDIT] Inmidels software gevonden, Transp_2A.exe en img2gps.exe. [/EDIT]

Kaartmateriaal heb ik trouwens aangeschaft bij de Kabouterbond, ook zeer voordelig.

[EDIT] Verder nog een nadeeltje ondervonden. GPS is onderweg wat traag bij de schermopbouw. Misschien toch iets minder kaartmateriaal tegelijk in de gps laden ? Kaart is goed (goed genoeg) in beeld, maar datafields worden slecht bijgewerkt. Snelheid loopt bijv. flink achter. [/EDIT]

De 60csx verdient wat mij betreft toch een dikke 8.
Laatst gewijzigd door ThaSingleTrackMastah op do 3 september 2009, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Garmin Edge 705 Bundle (HR + Cadans)
Aanschafprijs € 325,-

+ Past op stuurpen
+ Duur accu
+ track als route te volgen (met signaal en pijlen)
+ Statistieken te zien online via Garmin
+ USB communicatie + opladen
+ compact en robuust
+ ontvangst satellieten
+ Goed aansluitende software (Mapsource +TOPONL)

- Moeilijk in te stellen qua gemiddelde snelheid
- Gegevens alleen via internet uit te lezen
- Bevestiging had wat solider gemogen
- koersen moeilijk te bewerken indien je meerderen in 1 file hebt staan.

Mijn cijfer een 8.5
moretel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 22 mei 2006, 15:10
Mijn mountainbike: Cube LTD Comp; Woon -Werk fiets : Focus Wasgo
Contacteer:

Ik heb na een half jaartje orienteren de legend Hcx aangeschaft tijdens de LCMT afgelopen jaar, heb er toen 169 euro voor betaald.
Heb er geen moment spijt van gehad.
De genoemde verlichting vind ik geen probleem gewoon vol aan, die batterijen heb je niet voor niets, en met penlights kan je lang in onbewoond gebied verblijven. Een dag fietsen met volle opgelade batt. en een reserve setje voor "je weet maar nooit". De ontvangst is altijd goed geweest, ook in bebost gebied.
Ik ben rood groen kleurenblind en gebruik eigenlijk alleen de blauwe dikke lijntjes, altijd goed te zien voor mij
Ik ben een notoire verkeerdrijder en na een paar afslagen hopeloos de weg kwijt, sinds kort niet meer.
Daarom ook eentje aangeschaft zonder toeters en bellen. Gewoon de weg wijzen meer niet.
Ik heb in de vakantie in de dolomieten routes gereden zonder kaart en dat gaat ook goed, je rijdt wel eens verkeerd maar dat heb je snel door, en de functie "ga direct naar" vind ik ook reuze handig.
Je ziet dan wel direct dat de gedownl. routes in vergelijking met wat je rijdt altijd iets afwijken van elkaar.
Maar ik vind dat geen probleem. Kaart heb ik altijd wel bij me in dat soort gebieden.
Montage op het stuur met de standaardbeugel voldoet tot nu toe prima, in de dolomieten lange afdalingen gehad met veel gebonk zonder problemen.
Kortom voor mijn eerste GPS geef ik een negen.
Zij die gaan fietsen groeten u
Gorpie
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: di 10 maart 2009, 16:44
Mijn mountainbike: Torpado Ribot-S

RobSter schreef:
- Gegevens alleen via internet uit te lezen
even Garmin Training Center downloaden, in één keer je hele history in een overzicht!

btw:gebruik zelf Mapsource, GPSies of Routeyou om m'n routes te bewerken en converteren. Tekenen, knippen, plakken, allemaal zo gepiept. op Routeyou even de gemiddelde snelheid instellen, het hoogteprofiel erbij (fijn als je naar de Alpen gaat :-D ) en als tcx. direct naar de edge705! Rijden maar!!!
Plaats reactie