Edge 705 Tips & Trics

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
leov
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 21:55
Mijn mountainbike: 26 HT en 26 Fully
Contacteer:

In plaats van navigeren van track, gewoon kiezen voor ;toon op kaart: en narijden.
Dan heb je helaas geen pijltje die je wijst, maar als je een beetje ervaring opdoet heb rij je bijna nooit verkeerd.
Ik in ieder geval niet vaker dan met piepjes, waar ik ook een gloeiende hekel aan heb.
Dit wordt ook wel kruimelspoor volgen genoemd.
Roos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 08:00

Dat heb ik uiteindelijk ook gedaan. Maar ik zou wel graag willen dat hij piept. Maar niet zoomt.
Dat zoomen is dus niet afzonderlijk uit te zetten van dat piepen???
Gr Roos
leov
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 21:55
Mijn mountainbike: 26 HT en 26 Fully
Contacteer:

Bij instellingen, kaart, automatisch zoomen uit ? In 1 minuut in het menu gevonden, nooit geprobeerd. Ik haat juist de piepjes.
Roos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 08:00

Dat automatisch zoomen staat al uit. Dat heeft geen effect????
Gr Roos
leov
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 21:55
Mijn mountainbike: 26 HT en 26 Fully
Contacteer:

Kijk, das gek, zat toevallig net in de manual te kijken, en niks hierover verder gevonden.
Maar de manual is een beetje kort.

(ik wil costum markers maken met het MB logo, je kent het wel driehoekje en 2 rondjes, nada info)
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

@Roos: Ben net terug uit de Alpen, vind het zoomen ook niet fijn. Heb het ding al heel lang en weet ook niet hoe ik het moet aanpassen. Vooral wanneer een steile afdaling overgaat in een steile klim is het erg vervelend. Hij laat dit scherm al een aantal seconden voor je volgende "bocht" zien, maar wanneer je snelheid van 50km/h naar 5km/h gaat duurt het erg lang voor je weer wat op je scherm ziet waar je iets mee kan. Toon op kaart werkt ook, maar juist als je een beetje geniet van de omgeving zijn die waarschuwingspiepjes best lekker.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
leov
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 21:55
Mijn mountainbike: 26 HT en 26 Fully
Contacteer:

In principe moet de zoom uit functie werken. Maar meer mensen hebben dat probleem...
kwam dat tegen op internet. Als ik tijd heb zla ik nog eens zoeken..

Een oplossing is om dan courses te gaan maken, met een programma als wingb3 kan je dan wat dingen instellen.
Vind ik te veel werk.

andere mogelijkheid, toon op kaart maar bereid de route voor, en plaats vlaggetjes in mapsource waar het opletten is.
Oftewel langzamer aan als je vlag zie. Hiervoor heb je wel de map nodig van het gebied, en moet je de route goed bekijken, en kan je nog steeds net dat vlaggetje missen.

Ik kijk gewoon vaak, en zeker als ik zijpaden ziet dan neem ik gas terug en kijk goed. Tip in bergen, in geval van twijfel neem het pad omhoog, dan is terugkeren niet zo erg. Andersom is balen...

Veedee, nog wat leuks gedaan in de Alpen, ik zoek nog gps tracks waar weinig mensen komen maar wel spectaculair zijn...(en ik ken vttour.fr, staan vaak pareltjes op)
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

@leov: Ben in 5 dagen de Alpen overgestoken van Zuid Duitsland naar het Gardameer. :-q

Op deze site heb ik al hele leuke tracks gevonden: http://www.gps-tracks.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Roos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 08:00

Ik heb mijn track nu aangepast op zo weinig mogelijk aanwijzingen. Maar dat kan ik alleen maar doen omdat ik de omgeving ken. En weet waar ik wel en waar ik geen aanwijzingen nodig heb.

Zoomen uit werkt bij mij echt niet. En de nieuwste software versie is geïnstalleerd op mijn edge. Heb zelf ook al zitten zoeken op google. Maar kan niets vinden hierover.
Gr Roos
tekkie2009
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 1 januari 2010, 20:01
Mijn mountainbike: Scott genius 10 RC carbon

Dat klinkt meer als een firmware probleem .. welke versie heb je ? het is bekend dat er bugs in 3.2 zitten

Wat je evt zou kunnen doen is de firmware downgraden naar bijvoorbeeld 3.0, of 3.1 en dan testen, en daarna mogelijk weer upgraden naar de laatste versie (3.3)
Life is what you make it, celebrate it.. (talk Talk )
maw geniet van het leven , het duurt maar even ..
Roos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 08:00

Ik heb softwareversie 3,30 er op zitten en gps 2,10
Gr Roos
leov
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 21:55
Mijn mountainbike: 26 HT en 26 Fully
Contacteer:

Heb nog een tipje, zet recalculate eens uit.

thanks Vedee, zal ze eens bekijken.
Roos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 08:00

@leov als dat een tip voor mij was. Deze staat uit. Anders gaat hij zijn eigen weg verzinnen.
Ik denk dat het niet uit te zetten is. Lees er alleen maar over dat je dan de navigatie moet stoppen.
En het lijntje gewoon moet volgen. Of dat je een course moet maken.

Ik ga dat course maar is uitproberen.
Gr Roos
Roos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 08:00

Hoi Allemaal,

Weer een vraag

Ik heb sinds kort een Edge 705. Ik heb nu een aantal keer een route en een track geprobeerd. Dat werkt op zich prima.
Maar nu wilde ik hem gebruiken als een soort Tom Tom. Dus ik sta in Scheveningen wil naar huis (Delft)
Dus ik zeg

Waarheen - Plaatsen - Adres - Navigeren - Volg wegen.

Hij gaat nu netjes een route berekenen. Echter blijft hij tot in de eeuwigheid op 100% staan. En gaat niet verder.
Uiteindelijk ik denk na een kwartier komt hij met een route. Op dit moment had ik herberekenen nog aan staan. Dus ik
rij verkeerd. En weer het zelfde verhaal. Ik was al zowat thuis toen hij pas een route voor mij had.

Ik denk proberen we nog een keer.

Ik wil vanaf Delft naar Oudenbosch navigeren. Hij heeft net een half uur buiten gelegen om een route te maken. Maar deze kreeg hij dus niet voor elkaar. Hij bleef op 100% staan???

Wat doe ik nou verkeerd???

Instellingen die ik nu heb staan onder het tabje routering

Bereken routes voor - Fiets
Begeleidings-methode - Op aanvraag
Herberekenen - Automatisch
Vermijd - NIets aangevinkt

Tabje kaart:

Detail - minst
Orientatie - track boven
Automatisch zoomen - uit
Plaats op weg - aan
Kaart - alleen onroute fietskaart

Kan de edge dit simpelweg niet? Of hoe zit het?
Toevallig had mijn vriend zijn GPS ook bij hem in Scheveningen. En ook deze kon geen route naar huis berekenen.
Hij heeft een Etrex Vista HCX.
Gr Roos
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Hij kan het wel, maar hij is er niet voor gemaakt. Ik denk dat het probleem vooral in de processor zit, die is nogal langzaam.
Maar als je de weg naar je huis niet kan vinden vanaf het strand, moet je de volgende keer gewoon wat minder drinken. :D
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Plaats reactie