GPS route 70 km MH2D 19-8-2010

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
m-joosen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 14 januari 2004, 19:17
Mijn mountainbike: Een heeeeele mooie

Ik ben van plan voor met mijn GPS volgende week donderdag de route van zaterdag 70 km te gaan rijden.
Zijn er meer liefhebbers hiervan die mij eventueel bij kunnen staan met het verder uitleggen van mijn Garmin GPSmap 60C.
Ik heb hem na 2 jaar weer uit de kast gehaald.
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:33
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

Je weet dat MH2D 2010 nog gereden moet worden? Als ik me niet vergis, dan kun je hier de routes wel al downloaden.

Ik heb zelf een GPSmap 60CSx, dus kan je wel helpen met je 60C. Daarbij kan ik niet meer op donderdag 19-8 en woon in de buurt. Laat even weten of het past (tijd) en wat je precies wil weten. Conditie voldoende voor de tocht?

PB me maar voor een afspraak. Ik kan evt zaterdag wel komen biken.
Laatst gewijzigd door Ramon 73 op wo 18 augustus 2010, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
m-joosen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 14 januari 2004, 19:17
Mijn mountainbike: Een heeeeele mooie

Ik heb al jaren de 2 x 70 km gefiets op mijn eigen tempo en dat ging goed. Deze en komende week oefen ik nog extra vanwege mijn vakantie. Ik maak er alleen nooit een wedstrijd van maar geniet ook een beetje van de omgeving tijdens het fietsen. Dit is niet een omgeving waar ik snel weer weg wil omdat ik het daarvoor te mooi vind.

Ja inderdaad ik zag de routes op de site en vond het dus ideaal deze uit te gaan proberen.
Misschien zijn er nog meer bikers die er een leuk dagje van maken. Ik wacht dan nog even af op verschillende reacties Ramon 73 alvast bedankt voor je reactie. Ik zal nog een reactie terug geven volgende week.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ik dacht dat de organisatie van de MH2D voor somige delen van de route speciaal toestemming moet vragen omdat het oa over prive grond gaat. Niet alles lijkt vrij toegankelijk.
m-joosen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 14 januari 2004, 19:17
Mijn mountainbike: Een heeeeele mooie

Nee daar ben ik van op de hoogte. Maar met een GPS kan ik met een stukje omrijden wel weer terug op de route komen.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 21 november 2007, 00:38

heb de files binnengehaald
zijn geen routes maar tracks (gelukkig maar)

voor een 60 reeks
elke track opsplitsen in deeltracks van elk max 500 trackpoints
daarna versturen naar apparaat
in je apparaat in het trackscherm elke track één voor één openen
kies voor elk van hen dezelfde kleur en "toon" op kaart

in je kaartscherm zie je de volledige rit (track) als 1 geheel geprojecteerd staan
het enige wat je moet doen is zorgen dat je mooi op het broodkruimellijntje blijft
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:33
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

Dat is wel een leuke methode om het 500 trackpoints verhaal te omzeilen, niet aangedacht. Goeie tip!
Nadeel is wel dat ik zelf graag trackback gebruik, vanwege de wijzer. Dan moet ik of vaker het eindpunt vaststellen of toch filteren naar 500 punten.

EDIT: Donderdag 19-8 is nu de hele dag bezet.
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
wilbveen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 395
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 01:34
Mijn mountainbike: Stevens Glide ES ; Specialized Stumpjumper FSR Elite 29-er

Ook een optie is de volgende.
Zelf hernoem ik het betreffende bestand naar activ log 001 en zet dit dmv mapsource op de gmsmap 60csx. Hierbij maakt het aantal punten nl niet meer uit (ik gebruik max 2500 punten) en geef dit een leuk kleurtje die duidelijk zichtbaar is op de gps en rijden maar
Plaats reactie