Strava

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Strava is een geintje :winkie:

En voor sommige een serieus geintje :wink:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Strava is onzin.
Alleen goed om te zien waar je bent geweest, of nog beter waar anderen zijn geweest.
(en dan de gpx downloaden)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 20 mei 2019, 21:27 Strava is onzin.
Alleen goed om te zien waar je bent geweest, of nog beter waar anderen zijn geweest.
(en dan de gpx downloaden)
Volledig mee eens. :-q
En leuk leed vermaak om types die zich druk maken als hun recordjes zijn afgepakt door "vals" spelers op motoren, bromfietsen e.d. :D
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Oneens, strava is oorlog!!!
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Tsjibiti schreef: di 21 mei 2019, 11:05 Volledig mee eens. :-q
En leuk leed vermaak om types die zich druk maken als hun recordjes zijn afgepakt door "vals" spelers op motoren, bromfietsen e.d. :D
Tot je er ineens geld mee kan verdienen, dan ben jij meteen de meest fanatieke strava gebruiker. :winkie:

Strava is leuk om te zien waar je medesporters mee bezig zijn.
Ook kan het motiverend werken als je ziet dat anderen weer zijn wezen fietsen. Soort van virtuele schop onder de kont. :-D
De segmenten zijn leuk om jezelf eens te verplichten diep te gaan. :-) Mooi excuus voor een intervaltraining.
Zolang je humeur er niet onder lijdt als er een KOM afgepakt is gaat het goed. ;-)
En ja, meetfouten zijn er zat. Zo is er een segment in mijn woonplaats waar de KOM houder met bijna 40km/h een erg scherpe bocht zou hebben genomen. In de praktijk niet haalbaar op die plek. Dit komt omdat de KOM houder met een smartphone heeft gemeten en deze een gemiddelde heeft berekend of de interval van de meting vrij lang is.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Jurriaan schreef: ma 20 mei 2019, 16:34 Strava is een geintje :winkie:

En voor sommige een serieus geintje :wink:
Ha! :o
Ik sta er nog in ook. :D
UHR5 gereden afgelopen zondag.

awinkel schreef: di 21 mei 2019, 11:33

Tot je er ineens geld mee kan verdienen, dan ben jij meteen de meest fanatieke strava gebruiker. :winkie:

Strava is leuk om te zien waar je medesporters mee bezig zijn.
Ook kan het motiverend werken als je ziet dat anderen weer zijn wezen fietsen. Soort van virtuele schop onder de kont. :-D
De segmenten zijn leuk om jezelf eens te verplichten diep te gaan. :-) Mooi excuus voor een intervaltraining.
Zolang je humeur er niet onder lijdt als er een KOM afgepakt is gaat het goed. ;-)
En ja, meetfouten zijn er zat. Zo is er een segment in mijn woonplaats waar de KOM houder met bijna 40km/h een erg scherpe bocht zou hebben genomen. In de praktijk niet haalbaar op die plek. Dit komt omdat de KOM houder met een smartphone heeft gemeten en deze een gemiddelde heeft berekend of de interval van de meting vrij lang is.
Hier ben ik mee eens ja.
Leuke app, maar niet te serieus nemen.
Leuk om te zien waar men zoal rijdt en het werkt ook motiverend.
Als vergelijk t.o.v. andere sporters heeft het voor mij weinig waarde.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Vergelijk tussen andere sporters, daar voor zijn wedstrijden zegt Fred altijd :-q

Ha, goed bezig met een UHR5!

Leuk he Strava en de invulling die o.a. Kluitech en Elevate hier aangeven :winkie: Juist dit soort initatieven vind ik tof.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Jurriaan schreef: di 21 mei 2019, 13:48 Vergelijk tussen andere sporters, daar voor zijn wedstrijden zegt Fred altijd :-q

Ha, goed bezig met een UHR5!

Leuk he Strava en de invulling die o.a. Kluitech en Elevate hier aangeven :winkie: Juist dit soort initatieven vind ik tof.
:-q
Elevate kende ik nog niet. Dat zal ik vanavond es gaan bekijken.
Relive is ook wel een grappig appje trouwens.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Wanhoo app koppelen aan Strava, blijk ik niet te kunnen inloggen op Strava want emailadres is onbekend? Wil ik op de website van Strava inloggen op mijn tablet, e-mailadres niet gekoppeld aan Strava sporters? Is dat wat anders, Strava sporters?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Geen idee.
Maak eens een nieuw accountje aan en kijk of je dan wel kunt inloggen.
En kijk daarna of Wahoo wel iets wil doen met je nieuwe account.
Dan weet je of het aan Wahoo ligt of aan jouw oude account.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Jurriaan schreef: za 25 mei 2019, 11:15 Wanhoo app koppelen aan Strava, blijk ik niet te kunnen inloggen op Strava want emailadres is onbekend? Wil ik op de website van Strava inloggen op mijn tablet, e-mailadres niet gekoppeld aan Strava sporters? Is dat wat anders, Strava sporters?
Misschien gekoppeld aan je google account ipv je gmail adres? Of wellicht aan Facebook? Je hebt volgens mij 3 inlog opties: email, google of facebook
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Bij strava kan je meerdere app's koppelen , net zoals bij de wahoo , misschien even de cookies verwijderen op de pecee of laptop , en daarna weer proberen. Via de Wahoo app of strava app , had ik ook de eerste keer problemen, via de Flaptop liep het in 1 keer goed ....
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 20 mei 2019, 21:27 Strava is onzin.
Alleen goed om te zien waar je bent geweest, of nog beter waar anderen zijn geweest.
(en dan de gpx downloaden)
strava is leuk in combinatie met veloviewer. Stava is een soort logboek voor mij. In combinatie met VV maak ik regelmatig ritjes naar plekken waar ik nog niet geweest ben. (En werk ik aan mijn Square en Cluster). Gaat verder nergens over en ondertussen fiets ik mezelf ongemerkt in vorm en trap ik ineens 10 of 20 PR’s bij elkaar
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

bert l. schreef: ma 27 mei 2019, 11:15
ThaSingleTrackMastah schreef: ma 20 mei 2019, 21:27 Strava is onzin.
Alleen goed om te zien waar je bent geweest, of nog beter waar anderen zijn geweest.
(en dan de gpx downloaden)
strava is leuk in combinatie met veloviewer. Stava is een soort logboek voor mij. In combinatie met VV maak ik regelmatig ritjes naar plekken waar ik nog niet geweest ben. (En werk ik aan mijn Square en Cluster). Gaat verder nergens over en ondertussen fiets ik mezelf ongemerkt in vorm en trap ik ineens 10 of 20 PR’s bij elkaar
Ja, ook leuk om te zien wat je hebt gedaan, om je vorderingen bij te houden enz.
Maar met de beperkingen van de onderliggende techniek moet je het vooral niet te serieus nemen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

ThaSingleTrackMastah schreef: za 25 mei 2019, 18:42 Geen idee.
Maak eens een nieuw accountje aan en kijk of je dan wel kunt inloggen.
En kijk daarna of Wahoo wel iets wil doen met je nieuwe account.
Dan weet je of het aan Wahoo ligt of aan jouw oude account.
Echt he, inloggen met het verkeerde email adres :winkie: Van die dagen dat ik beter ben in fietsen :lol:
Plaats reactie