Strava

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

erik fully schreef: vr 19 juni 2020, 09:27 Vraag m.b.t. extensie "strava to gpx: bij mij de extensie niet bij alle routes. Als ik een route van een connectie download, doet de gpx het wel, maar voor een route van iemand buiten mijn netwerk levert dit een lege gpx op. Ligt dat aan het nieuwe verdienmodel van strava - of heeft iemand de gouden tip?
Ik gebruik een add-on voor Firefox en dat werkt altijd goed.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Die ik gebruik in Chrome slaat de gpx op in een ander xml formaat. Daar kan Garmin niks mee, moet ik altijd even door RTWtool, GPSbabel of GPSvisualizer halen.
Kleinigheid hou je altijd
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
SenV2312
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 6 januari 2010, 12:04
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2 & Bionicon Edison 2009
Contacteer:

Weet iemand of Strava iets heeft veranderd aan zijn privacy policy voor de Flyby tool? Moest het zelf weer activeren.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Blijkbaar is er iets aangepast. Ik heb bij privacyinstellingen 'profielpagina', 'activiteiten' en 'groepsactiviteiten' alle zichtbaarheid op 'volgers' staan en kan sinds een week of 2 geen flyby meer zien.
Flyby werkt dan blijkbaar niet meer.
Pas wanneer je zichtbaarheid van (een) activiteiten op 'iedereen' zet en zichtbaarheid Flyby op 'iedereen', heb je weer de flyby functionaliteit.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

SenV2312 schreef: di 13 oktober 2020, 11:35 Weet iemand of Strava iets heeft veranderd aan zijn privacy policy voor de Flyby tool? Moest het zelf weer activeren.
Is al een hele tijd zo dat je je activiteit op openbaar moet hebben staan om flyby's te zien. Op privé of alleen volgers werkt de flyby niet.
Gebruikersavatar
SenV2312
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 6 januari 2010, 12:04
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2 & Bionicon Edison 2009
Contacteer:

Sheiky schreef: di 13 oktober 2020, 13:32
SenV2312 schreef: di 13 oktober 2020, 11:35 Weet iemand of Strava iets heeft veranderd aan zijn privacy policy voor de Flyby tool? Moest het zelf weer activeren.
Is al een hele tijd zo dat je je activiteit op openbaar moet hebben staan om flyby's te zien. Op privé of alleen volgers werkt de flyby niet.
Mijn activiteiten stonden altijd op openbaar en het werkte ook tot voor kort. Maar blijkbaar heeft Strava iets veranderd (neem aan de privacy policy) want moest het weer op openbaar zetten. Volgens mij moet iedereen dat weer doen want krijg nu niemand te zien, ook niet van de mensen die ik volg. Dus iedereen die Flyby wil gebruiken moet deze weer openbaar maken.
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

Oke, het lijkt er inderdaad op dat Strava iets heeft gewijzigd rond 29 September. Wellicht hebben ze standaard iedereen uit de Flyby gehaald en er een opt-in systeem van gemaakt?

Aangezien mijn Flyby instelling nu ook op "uit" staat heb ik inderdaad geen mogelijkheid tot Flyby's bekijken, zelfs niet als mijn activiteit op openbaar staat.

Het lijkt er dus inderdaad op dat ze een soort van harde reset hebben gemaakt, waarbij je zelf de keuze moet maken om gebruik te maken van Flyby's. Misschien was het privacytechnisch toch te gevoelig, omdat dit onbewust aan stond.
Waarschijnlijk wordt de Flyby functie een stuk minder interessant, maar wel een :-q voor privacy.
Gebruikersavatar
SenV2312
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 6 januari 2010, 12:04
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2 & Bionicon Edison 2009
Contacteer:

Sheiky schreef: di 13 oktober 2020, 13:50 Oke, het lijkt er inderdaad op dat Strava iets heeft gewijzigd rond 29 September. Wellicht hebben ze standaard iedereen uit de Flyby gehaald en er een opt-in systeem van gemaakt?
Dat is vast en zeker het "probleem". Inderdaad goed voor de privacy. Alleen vreemd dat niemand wordt gewaarschuwd.
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

Ja ik moet eerlijk toegeven dat ik het zelf ook nog niet eerder had gemerkt.Komt bij dat ik de functie eigenlijk ook niet heel veel vindt toevoegen. Leuk als je iemand ontmoet tijdens het fietsen en die persoon later op wilt zoeken, maar echt meerwaarde heeft het naar mijn mening niet.
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Flyby is een ontzettend waardevolle analysefunctie voor wedstrijdrijders. In ieder geval op de marathon. Je kunt na afloop precies zien waar en op wie je het won of verloor.
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
Gebruikersavatar
SenV2312
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 6 januari 2010, 12:04
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2 & Bionicon Edison 2009
Contacteer:

Ik vind de flyby functie toch wel leuk. Ik gebruik het niet na elke rit en zal er ook niet voor gaan betalen mocht het ooit achter de betaalmuur komen, maar heb er toch een paar local buddies aan overgehouden. Vandaar dat het mij opviel dat het niet meer werkte.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Er schijnen mensen te zijn met angst dat kwaadwillenden flyby gebruiken om hun gegevens te achterhalen. Dat was al een tijdje een discussiepuntje en nu er blijkbaar te veel mensen wegliepen hebben ze het aangepast. Ik snap niet zo goed waarom mensen met privacy-issues überhaupt een tracking app gebruiken maar dat is een ander verhaal.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dat antwoord is simpel.
Ze vertrouwen Strava (nog net) wel, maar ze vertrouwen niet alle Strava gebruikers.
Als je minder zwart wit denkt, dan zijn er soms grijs nuances.

Dus je wordt ingehaald door iemand die jouw fiets wel mooi vindt.
Als je de privacy settings niet goed hebt, kunnen ze zien wie je bent en precies zien waar je ritten starten en stoppen.
Dan komen ze de fiets na sluitingstijd halen.
Heb je de privacy settings wel op orde, dan zien ze waar je vaak fietst en staan ze je volgende week op te wachten.
Ben mn vertrouwen in de mensheid wat dat betreft wel kwijt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

Oke, ik lees wel dingen waarvan ik het nut nu inzie van de functie :-q
Oli4k schreef: di 13 oktober 2020, 19:10 Er schijnen mensen te zijn met angst dat kwaadwillenden flyby gebruiken om hun gegevens te achterhalen. Dat was al een tijdje een discussiepuntje en nu er blijkbaar te veel mensen wegliepen hebben ze het aangepast. Ik snap niet zo goed waarom mensen met privacy-issues überhaupt een tracking app gebruiken maar dat is een ander verhaal.
Dat kwaadwillenden Strava gebruiken is niet nieuw, dat was vanaf het begin al zo en is ook de reden geweest dat er privacy zones kunnen worden ingesteld. Dit kon overigens een lange tijd alleen via een browser en niet op de telefoon. Veel mensen weten zelfs niet dat ze een privacy zone kunnen instellen.
Ik denk dat het gros van de gebruikers ook niet eens wist dat de Flyby functie bestaat. Strava is niet puur een tracking app, maar tegenwoordig ook een soort sociaal platform. Niet iedereen wil dat dit buiten zijn/haar kringen door iedereen bekeken kan worden.

Op dit moment deelde je alles tenzij je zelf in de settings dook om dit aan te passen. Ik vind deze opt-in methode veel beter. Standaard max privacy en mocht je dat willen dan kan je zelf een deel van je privacy opgeven.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Door deze reset van de flyby instelling is de functie eigenlijk helemaal vervallen. Ik had hem vanmiddag aangezet en was daardoor de enige met flyby aan tussen Austerlitz en Leusden
Plaats reactie