Strava

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Ach, laten we toch hopen dat het om het fietsen gaat en niet alleen het "digitaal pikzwaaien". Die uitdrukking geleend, maar blijft leuk.
Strava is voor mij nog steeds niets meer of minder dan leuke toevoeging op het fietsen (MTB, gravel of race). Makkelijke tool om je ritten bij te houden, leuke statistieken via Veloviewer . Soms geprikkeld te worden door een ander of leuke rit van een ander om die later na te rijden.
Niet te vergeten de lijst van Chris, oeps begin ik weer met digitaal pikzwaaien :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Wat Strava wel beter zou kunnen doen, of proberen op zijn minst, is wees-segmenten op te schonen in een rit. Je kunt niet ineens 200 km/u rijden op een segment dat niet aansluit op de track er voor en na. Dat zou al een hoop schelen qua ‘vervuiling’ van off-road klassementen door mensen die op de weg daar naast fietsen. Nou las ik dat ze het algoritme vernieuwd hebben en ik begrijp ook dat dat geen eenvoudige materie is maar het zijn wel dat soort dingen die het verschil maken voor mij persoonlijk.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ach, eigenlijk wordt Strava voor mij steeds onbelangrijker. KOM’s haal ik toch nooit en is ook niet mijn insteek. Ik stap nu wat meer af om ook eens een fotootje te maken, of wat lucht uit mijn banden te laten. Ik zet Strava wél aan om te weten wanneer en hoeveel ik gefietst heb. That's pretty much it. Genieten staat voorop. Hier doe ik het wel voor:

Afbeelding

Afbeelding
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Cube-Dennis
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: di 9 augustus 2016, 13:28
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

@Ad58 helemaal mee eens :-q
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

awinkel schreef: vr 5 juni 2020, 15:59
Oli4k schreef: vr 5 juni 2020, 10:05 Al die off-road segmenten die naast een weg liggen en wegfietsers bovenaan in het klassement staan. Dat vind ik echt heel slordig en irritant.
Ligt aan het technisch ontwerp van GPS in het algemeen en dus geen Strava dingetje.
Dat is (wellicht) 1, maar ten tweede ligt dat ook aan de maker van het segment. Als die wil dat de wegrenners niet op een MTB segment geregistreerd worden, dan moet hij/zij deze verder van de andere route afhalen. Lukt misschien niet overal, maar is vaak wel mogelijk.

Heb ook wel segmenten die ik op de MTB niet scherper krijg, omdat ik er zelf al met de racefiets langs en/of overheen gereden ben.

Boeit me eigenlijk niet zo veel als ik dat weet.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Je kunt ook foto's maken onderweg en af en toe een segmentje aanzetten, dat doe ik ook.
Vind het leuk om af en toe een segment te knallen om in de top 10 te komen, om te zien waar je staat.
En ook PR's aanscherpen is af en toe leuk.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Die obsessie ben ik gelukkig grotendeels kwijt. Al kan dat natuurlijk ook komen omdat alle pr's inmiddels té scherp staan. :lol:

Zo heel af en toe wil ik nog eens een rondje knallen, Dorst bijvoorbeeld leent zich daar prima voor, on the edge wordt 't dan ineens toch lastig.

Dat de vergelijkoptie is weggevallen geeft ook een soort van rust. Gewoon weer lekker fietsen, iets wat ik nog meer wil doen dan ik inmiddels al deed.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

De vergelijkingsoptie is nu idd een betaalde feature, ook zelfs je eigen prestaties. Dat laatste had ik niet verwacht en dat was waar ik nog wel eens naar keek. Hoe snel /langzaam was ik 6 jaar terug of iets dergelijks. Aan de andere kant nu ook minder confronterend...............
Maar veranderd gelukkig niets aan het fietsen zelf, daar gaat het eindelijk toch om :tong
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Fred (mtb-sport) schreef: zo 7 juni 2020, 12:37 De vergelijkingsoptie is nu idd een betaalde feature, ook zelfs je eigen prestaties. Dat laatste had ik niet verwacht en dat was waar ik nog wel eens naar keek. Hoe snel /langzaam was ik 6 jaar terug of iets dergelijks. Aan de andere kant nu ook minder confronterend...............
Maar veranderd gelukkig niets aan het fietsen zelf, daar gaat het eindelijk toch om :tong
Je grootste concurrent ben je zelf... :-q is toch een soort van gezegde binnen de sportwereld..
Dat vergelijken van mijn eigen tijden op segmenten en het algemeen overzicht van je activiteitsuren per maand vond ik voor mezelf wel interessant. Maar zoals Ad ook zei, het gaat me vooral om genieten en af en toe een fotootje maken.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Heb jaren geleden naar Strava gemaild of ze onderscheid willen/kunnen maken tussen
racers, e-bikes en mountainbikers...

Zit nog steeds op antwoord te wachten.
Gebruik het ook om foto's en ritten op te slaan.
Niet meer en niet minder...

Leuk om te zien wat je het hele jaar uitvreet in het bos :bier:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

RobSter schreef: ma 8 juni 2020, 17:34 Heb jaren geleden naar Strava gemaild of ze onderscheid willen/kunnen maken tussen
racers, e-bikes en mountainbikers...

Zit nog steeds op antwoord te wachten.
Gebruik het ook om foto's en ritten op te slaan.
Niet meer en niet minder...

Leuk om te zien wat je het hele jaar uitvreet in het bos :bier:
Als je echt wilt zien wat je uitvreet en ook op welke fiets etc. Dan is Veloviewer een geweldige aanvulling.
Voor je beeldvorming: https://veloviewer.com/athlete/715693/summary want ik heb geen geheimen............
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2982
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Nu het in Strava niet meer kan, wie weet er een tool of website waarop je twee of meer ritten met elkaar kan vergelijken? Bv door TCX of FIT bestanden te uploaden.

In de vorm van een grafische track met 2 bewegende punten er op, of grafiek oid.

Heb gisteren gezocht maar kon niets vinden.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Crapton schreef: vr 12 juni 2020, 08:12 Nu het in Strava niet meer kan, wie weet er een tool of website waarop je twee of meer ritten met elkaar kan vergelijken? Bv door TCX of FIT bestanden te uploaden.

In de vorm van een grafische track met 2 bewegende punten er op, of grafiek oid.

Heb gisteren gezocht maar kon niets vinden.
Ik werk al jaren met Golden Cheetah. Kun je je eigen segmenten definieren en met elkaar vergelijken (zelfs door de jaren heen, mocht je dat willen). Kost wel wat moeite om mee te leren werken, maar is zeker de moeite waard.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Dat ga ik eens uitproberen!
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2982
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

rokl schreef: vr 12 juni 2020, 11:52
Crapton schreef: vr 12 juni 2020, 08:12 Nu het in Strava niet meer kan, wie weet er een tool of website waarop je twee of meer ritten met elkaar kan vergelijken? Bv door TCX of FIT bestanden te uploaden.

In de vorm van een grafische track met 2 bewegende punten er op, of grafiek oid.

Heb gisteren gezocht maar kon niets vinden.
Ik werk al jaren met Golden Cheetah. Kun je je eigen segmenten definieren en met elkaar vergelijken (zelfs door de jaren heen, mocht je dat willen). Kost wel wat moeite om mee te leren werken, maar is zeker de moeite waard.

Bedankt! Deze dus: https://www.goldencheetah.org/#section-features. Mooi programma maar idd wel stevige learning curve.

Ik gebruik al jaren SportTracks en heb met een add-in ondertussen iets gevonden dat ook werkt.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Plaats reactie