Strava

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik woon daar ook
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

bouwpakket schreef: di 9 maart 2021, 14:19 Nog een paar om op te letten. Je kan heel erg leuk je privacy cirkel instellen en bijvoorbeeld alleen voor volgers in te zien. Maar er zijn nog wat aandachtspunten:
  • via klassementen is je rit gewoon nog in te zien
  • als je met een fietsmaatje op pad gaat die bij jou thuis langskomt is via zijn/haar rit je thuisadres zichtbaar
  • als je foto's toevoegt aan je rit met "locatietags", zorg er dan voor dat je NIET thuis zo'n foto maakt, want die foto wordt gewoon op je thuislocatie getoond
Heel nuttige tips, met name die van de fietsmaatjes die langskomen had ik niet in beeld, maar is wel relevant
Moet dan de hele club van weekend warriors allemaal voor zich privacy zones op alle team adressen instellen?

pfew...
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

Heckler40 schreef: do 11 maart 2021, 13:22
bouwpakket schreef: di 9 maart 2021, 14:19 [*]als je met een fietsmaatje op pad gaat die bij jou thuis langskomt is via zijn/haar rit je thuisadres zichtbaar
Heel nuttige tips, met name die van de fietsmaatjes die langskomen had ik niet in beeld, maar is wel relevant
Moet dan de hele club van weekend warriors allemaal voor zich privacy zones op alle team adressen instellen?

pfew...
Privacy zones werken alleen voor de start en finish locaties. Als je fietsmaten dus Strava thuis al aanzetten en vervolgens langs jou fietsen zal dat altijd zichtbaar blijven.
Enige optie is dan om iedereen privacy zones laten instellen op ieder adres en vervolgens ook pas bij het laatste oppikpunt de opname van Strava beginnen en te eindigen bij het eerste afgiftepunt...kortom :roll: Strava privacy zones kan je alleen bewaken voor je eigen account.
Je hoeft maar één maat te hebben die alles online deelt met iedereen en erbij zegt dat ie met jou gefietst heeft met bijbehorend foto'tje :-q

Ook als je buitenaf woont en slechts een paar aanrijroutes hebt is het vrij makkelijk om een locatie te achterhalen.

Ik heb zelf mijn privacy zone ook niet precies op mijn adres gezet, maar iets verderop binnen de privacy radius. Als je dan alle routes zou vergelijken en je spot een 200m radius, zal het niet op mijn adres zijn.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Giant-E schreef: di 9 maart 2021, 21:50 Meerdere privacyzones, niks staat meer op "iedereen", heb al de kale (not for bwr's) Strava versie, stenen schuur, hardhouten deur met veiligheidsbeslag en kerntrekslot, en binnen een dik hangslot door houten dakbalk en frame.

Toch nog iets vergeten? Inbraken nemen nu namelijk écht toe... Ik heb geen highend bike maar zou toch flink balen mocht iemand 'm jatten.
Een troost, inboedelverzekering keert nieuwwaarde uit ;-)
Maar dan moet je natuurlijk wel aan een nieuwe fiets kunnen komen... :roll:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Er komt natuurlijk een tijd dat verzekeringen niet meer uitkeren aan Strava rijders :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

ThaSingleTrackMastah schreef: do 11 maart 2021, 23:18 Er komt natuurlijk een tijd dat verzekeringen niet meer uitkeren aan Strava rijders :winkie:
Daarom Strava niet onder je eigen naam. Maar bijvoorbeeld je forumnaam
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

bouwpakket schreef: do 11 maart 2021, 23:30
ThaSingleTrackMastah schreef: do 11 maart 2021, 23:18 Er komt natuurlijk een tijd dat verzekeringen niet meer uitkeren aan Strava rijders :winkie:
Daarom Strava niet onder je eigen naam. Maar bijvoorbeeld je forumnaam
ja, goed plan .................oh wacht :winkie:
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Hilco schreef: wo 24 februari 2021, 22:23 ik heb er ook afstand van gedaan :-q
nee hoor ik had al besloten om ermee te stoppen :-q
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
JevL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 12 september 2012, 22:28

Zijn hier ook mensen die bewust gestopt zijn met strava of überhaupt ritten bijhouden met een gps?
''
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

naar aanleiding van dit bericht zal ik dus ook zeker geen strava account meer nemen :-{

Afbeelding
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

JevL schreef: vr 12 maart 2021, 00:51 Zijn hier ook mensen die bewust gestopt zijn met strava of überhaupt ritten bijhouden met een gps?
ja gestopt met strava , nu Garmin.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Hilco schreef: zo 14 maart 2021, 13:42 naar aanleiding van dit bericht zal ik dus ook zeker geen strava account meer nemen :-{
Afbeelding
Als is iets gratis is, dan ben jij het product. Dat moet iedereen nu toch wel weten.
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Nespresso schreef: zo 14 maart 2021, 15:19
Hilco schreef: zo 14 maart 2021, 13:42 naar aanleiding van dit bericht zal ik dus ook zeker geen strava account meer nemen :-{
Afbeelding
Als is iets gratis is, dan ben jij het product. Dat moet iedereen nu toch wel weten.
En in principe kan je alles zo instellen dat het niet openbaar op te vragen is. Bovenstaande afbeelding is van iedereen die gewoon zijn data openbaar heeft staan
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

ik heb er geen vertrouwen in, maar mis de gezelligheid wel van het meelezen met ieders activiteiten.

Maar daar zijn andere platforms voor :-q
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bouwpakket schreef: zo 14 maart 2021, 15:23
Nespresso schreef: zo 14 maart 2021, 15:19
Als is iets gratis is, dan ben jij het product. Dat moet iedereen nu toch wel weten.
En in principe kan je alles zo instellen dat het niet openbaar op te vragen is. Bovenstaande afbeelding is van iedereen die gewoon zijn data openbaar heeft staan
Precies en wat zou daar dan weer mis mee zijn?
Als je niets van jou op het web wilt zien, dan van het web af en jezelf heel diep verstoppen tot de onvermijdelijke 6 planken op je pad komen.................
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie