Strava

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Strava gaat iets aan de boswielrenners doen: alle segmentenklassementen komen alleen nog zichtbaar in de betaalde versie.

Zie de app of dit artikeltje: https://www.fiets.nl/2020/05/19/hele-se ... etaalmuur/
Hoop blabla en uiteindelijk draait het natuurlijk om geld binnenhalen.

Ik gebruik strava wel vaak om te zien hoe ik gereden heb, dat klassenment doet me niet zoveel: met m'n 44 jaar, en te korte lijf voor m'n gewicht is er altijd wel iemand (of hele hordes) sneller.
Ik hoop wel dat ik mijn eigen persoonlijke klassenmentje wel kan blijven zien want het is wel aardig om te zien of het klimmen op kwint bijvoorbeeld voorzichtig aan beter gaat.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

En er zijn er veel die vooral die klassementen juist erg leuk vinden en de rest niks interesseert.
Van de mensen die ik volg zijn er in ieder geval al een stuk of 6 die niet gaan betalen.
Als het segmentklassement van degene die je volgt nog maar wel blijft in de gratis versie.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Mike123 schreef: do 21 mei 2020, 11:11 En er zijn er veel die vooral die klassementen juist erg leuk vinden en de rest niks interesseert.
Van de mensen die ik volg zijn er in ieder geval al een stuk of 6 die niet gaan betalen.
Als het segmentklassement van degene die je volgt nog maar wel blijft in de gratis versie.
Als beginnende senior stel ik weinig voor in de klassementen, maar ik gebruik dat en het vergelijken van mijn eigen pogingen om mijn progressie een beetje te volgen en laat nou zelfs dat laatste ook naar de betaalversie zijn verhuisd. Ik denk dat ik er daarom toch maar aan moet geloven.

Nu verbeter ik nog wekelijks tientallen pr’s maar wanneer dat afvlakt dan stop ik met de betaalversie. Waarom betalen om mijn aftakeling in beeld te brengen😏
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ik vind het een beetje jammer dat net deze functie, het klassement buiten de top 10, nu verstopt zit.
Mobiel is overigens wel te zien hoe ‘groot’ een segment is, hoeveel MTB/ers dat segment reden. Top 10 op een segment waar <100 man reden of waar het er >10.000 waren geeft je toch een beter idee van hoe hard het nou echt ging.
Strava klassement is geen doel op zich, wat ik wel leuk vond was dat meteen inzichtelijk werd hoe je reed tov de hele bubs. Sterke en zwakke kanten zeg maar, relatief gezien.
Via Strava kwam ik er bv achter ‘dat ik kon dalen’. Wist wel dat ik het kon, maar ik had geen benul van hoe het zich verhield tot anderen. En dat gaf wel een prikkel om een volgende keer weer wat harder te gaan. Gaf een extra dimensie aan MTB-en, zonder verder ook maar in de buurt te komen van ‘boswielrennerij’. Binnen onze fietsgroep, rasechte MTB-ers, werkte het ook op een leuke manier competitief, ook als je niet tegelijk fietste.
Maar zien waar je was, waar de anderen reden, nieuwe paadjes en verbindingen ontdekken, dat vind ik het leukst van Strava. Inzicht in km’s, hm’s, gemiddelde. Ik heb geen hartslagmeters etc, geen trainingsschema’s, doe geen analyses.
Ik hoef nog niet te upgraden, in ieder geval, de basic versie volstaat.
En mocht ik ooit in een top-10 verschijnen, dan is dat een leuke ineens zichtbare verrassing.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Het kost toch maar €5,- per maand geloof ik? Maar heb ik je dan alle features ook meteen? Of moet je voor Summit nog eens apart betalen? Is er niet ergens een overzicht?
Ah, al gevonden! Summit is komen te vervallen dus. Het enige abonnement wat nu bestaat is de betaalde versie van Strava waar alle functies in zitten. En de eerste twee maanden gratis. Hmmmmm, hier moet ik even over denken.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nee, €7,99 / maand.
Worden we niet arm van, maar of het belangrijk genoeg is om maandelijks 8 euro aan uit te geven?
Dat zijn hier bijv. 8 biertjes op een dorps terras.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ze hebben nu 1 abonnement van 5 euro per maand. Summit bestaat niet meer.
Ik twijfel nog wat ik doe... Ik snap dat niet alles gratis kan zijn en strava verkoopt tenminste niet je gegevens aan alles en iedereen. Ook heb je geen last van reclame.
Aan de andere kant vind ik 60 euro per jaar nogal wat geld om ranglijsten te kunnen zien.
Voor het monitoren van mijn conditie heb ik andere tooling.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Monitoren van mijn conditie vind ik persoonlijk het meest interessant. Echter daarin is Elevate veel nauwkeuriger maar helaas niet beschikbaar op een tablet. Een pc heb ik niet.

Mijn Pr’s staan scherp en geen motivatie om daar voor te trainen. Ik heb andere doelen.

Dat de gratis Strava is uitgekleed snap ik, er zijn immers inkomsten nodig om de app te doen bestaan.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Wat wel handig en leuk is van een abo, voorheen ook al: mooie routes van anderen kunnen uploaden en narijden.
Maar daar hebben we 1 fietsmaat voor met abo :winkie: .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Is het nu 5 eur of de 8 EUR van TSTM?

Strava zelf vertelt mij niet wat het kost in de blurb,
“for the price of a couple of energy bars”
Verder kom ik niet, maat ik druk ook niet op subscribe.

Ik “keek” wel hoe ik het doe vergeleken met mijn clubje en soms ook hoe de volgers het doen.
Top 10 boeit niet als je de paar dozijn e-bikers op Nijmegen gisteren aan het werk zag.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Heckler40 schreef: do 21 mei 2020, 12:56 Is het nu 5 eur of de 8 EUR van TSTM?

Strava zelf vertelt mij niet wat het kost in de blurb,
“for the price of a couple of energy bars”
Verder kom ik niet, maat ik druk ook niet op subscribe.

Ik “keek” wel hoe ik het doe vergeleken met mijn clubje en soms ook hoe de volgers het doen.
Top 10 boeit niet als je de paar dozijn e-bikers op Nijmegen gisteren aan het werk zag.

Enjoy!!
Als je klikt op kopen zie je twee mogelijkheden, 60 euro per jaar of 8 euro per maand.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Heckler40 schreef: do 21 mei 2020, 12:56 Is het nu 5 eur of de 8 EUR van TSTM?

Strava zelf vertelt mij niet wat het kost in de blurb,
“for the price of a couple of energy bars”
Verder kom ik niet, maat ik druk ook niet op subscribe.

Ik “keek” wel hoe ik het doe vergeleken met mijn clubje en soms ook hoe de volgers het doen.
Top 10 boeit niet als je de paar dozijn e-bikers op Nijmegen gisteren aan het werk zag.

Enjoy!!
Ik zie enkel €59,99 p/j oftewel €5,- per maand. In mijn huidige abbo-gegevens staat overigens €46,98 :~

En idd, m`n eigen progressie en die van m`n connecties, inspiratie/motivatie, de mogelijkheid om GPXen te downloaden en afentoe een beetje tegen Roy zeiken is dat het voor mij wel waard :-q
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

TenZNL schreef: do 21 mei 2020, 13:09
Heckler40 schreef: do 21 mei 2020, 12:56 Is het nu 5 eur of de 8 EUR van TSTM?

Strava zelf vertelt mij niet wat het kost in de blurb,
“for the price of a couple of energy bars”
Verder kom ik niet, maat ik druk ook niet op subscribe.

Ik “keek” wel hoe ik het doe vergeleken met mijn clubje en soms ook hoe de volgers het doen.
Top 10 boeit niet als je de paar dozijn e-bikers op Nijmegen gisteren aan het werk zag.

Enjoy!!
Ik zie enkel €59,99 p/j oftewel €5,- per maand. In mijn huidige abbo-gegevens staat overigens €46,98 :~

En idd, m`n eigen progressie en die van m`n connecties, inspiratie/motivatie, de mogelijkheid om GPXen te downloaden en afentoe een beetje tegen Roy zeiken is dat het voor mij wel waard :-q
Klik op “meer factureringsopties” en dan kun je ook kiezen voor 7,99 per maand.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ik hou het wel bij die €46,98 :wink:
Plaats reactie