Strava

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Overigens, heel fijn afgestemde hoogtemeting zorgt in het vlakke Nederland voor heel veel afwijking. Hij meet bij wijze van spreken elke keer dat je inveert en elke kombocht is een hoogtemeter. Bovendien kan de luchtdruk als het waait ook nog verschillen als je even in de luwte fietst of niet (sowieso neemt de luchtdruk af als je windmee fietst en toe als je tegenwind hebt; wind gaat van hoge naar lage luchtdruk). Vanwege gebrek aan echte hoogteverschillen zijn die afwijkingen relatief groot. In de Nederlandse praktijk is de Strava-meting op grond van de kaart daarom veelal preciezer dan wat je meet. Dit kan op andere plekken met meer echte hoogteverschillen en minder nauwkeurig Strava-kaartmateriaal anders zijn.
De hoogtekaart van Strava wordt gevoed door alle hoogtegegevens van betere GPS-apparaten. Deze is dus gebaseerd op veel meer metingen dan slechts een apparaat en kent daardoor minder fouten. Je levert met een goed apparaat wel een bijdrage aan dit algemene belang. Jouw gegevens verbeteren de Stravakaart (die overigens in Nederland veel nauwkeuriger is dan een paar hoogtelijnen op de kaart).
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

In fitness en freshness is sinds oktober geen gegevens meer te zien. Wat blijkt, Polar stuurt geen hartslag gegevens door naar Strava. Dus het zit bij Polar. Maar welk vinkje is het?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Jurriaan schreef: za 19 maart 2022, 21:00 In fitness en freshness is sinds oktober geen gegevens meer te zien. Wat blijkt, Polar stuurt geen hartslag gegevens door naar Strava. Dus het zit bij Polar. Maar welk vinkje is het?
Net effe gekeken bij Polar, maar bij tabje partners kan je alleen Strava aan/uit zetten, maar daarin geen optie van wel/niet hartslag.
Binnen Strava heb je weer ‘mijn aps’, maar ook daar geen opties.
Vreemd verhaal
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Volgens mij is het nog niet voorbij gekomen maar ik zag vanavond ineens dat Strava`s standaard "avondrit" was veranderd naar "Avond mountainbike rit". Blijkbaar heeft Strava eindelijk MTBen (en trailrunning en -hiking) als activiteit toegevoegd:

https://off.road.cc/content/news/strava ... ypes-10179
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Klopt, sinds (eer)gister is die optie er, samen met nog meer kaartweergaves zoals 3d.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

3D weergave zat er al in vanaf de laatste week van februari als ik het goed heb.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Mike123 schreef: za 11 juni 2022, 09:10 3D weergave zat er al in vanaf de laatste week van februari als ik het goed heb.
Was mij niet opgevallen, tot van de week dan.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Ik zag het een tijd geleden dus ook ineens en heb wat ritjes in Oostenrijk bekeken maar dan zie je dus mooi dat je tussen de bergen hebt gefietst.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Heeft Strava een kaartfunctie waarop je de segmenten van al je gereden kom-men evt in 1 overzicht kunt zien (volgens mij niet)?
Is er een andere manier om dat evt simpel op kaart zichtbaar te maken, via een ander site of app, etc?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

aurelius schreef: vr 24 juni 2022, 10:20 Heeft Strava een kaartfunctie waarop je de segmenten van al je gereden kom-men evt in 1 overzicht kunt zien (volgens mij niet)?
Is er een andere manier om dat evt simpel op kaart zichtbaar te maken, via een ander site of app, etc?
Veloviewer ?
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Gekeken, maar niets gevonden, krijg er niets uit :-q . Geen kommen en geen kaart (heb de gratis Strava account, niet de betaalde, wellicht dat dat nog uitmaakt).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

aurelius schreef: vr 24 juni 2022, 12:59 Gekeken, maar niets gevonden, krijg er niets uit :-q . Geen kommen en geen kaart (heb de gratis Strava account, niet de betaalde, wellicht dat dat nog uitmaakt).
Ik heb betaald Strava account en een betaald Veloviewer account (check https://veloviewer.com/athlete/715693/).
Daarmee haal je een hoop uit Veloviewer, maar weet niet wat je precies wilt. Maar bijvoorbeeld zo'n kaart geen issue
Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Die kaart krijg ik ook als 'niet-betaler': een 'heatmap' van waar je overál fietst. Maar dat bedoel ik niet.
Ik bedoelde eigenlijk 'een heatmap met daarop alleen je kóm-men'. Op Strava zie je je kom-men in een lijst onder elkaar staan, er passen er 20 op een pagina. Mij leek het wel aardig om ze niet in een lijst te zien staan maar allemaal ingetekend op een kaart.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Kan je niet in veloviewer handmatig een ster zetten bij je KOMs en dan deze star segmenten op de kaart tonen?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Veloviewer gemaild vanochtend en nu al antwoord!
Antw: 'Yep, you can easily do that in VeloViewer. Just head to your Segments page. Turn on the map and then set the filter to just show position between 1 and 1'.
(Maar alleen voor betalende veloviewers, zo lijkt 't... Dus dan doe ik 't maar met mijn lijstje :wink: ).

(Dus: je gaat in Veloviewer naar Segmenten. Kiest Add filter, daar selecteer je Position. Je drukt op het rode plusje en de filter wordt getoond/toegevoegd. Dan moet je dus bij positie '1 tot 1' gaan invullen. En dat 1 tot 1 invullen lukt niet, dat negeert veloviewer zo lijkt het, als je 1 tracht in te toetsen. Hij springt steeds terug op 10,000,000. Ik denk alleen voor betalende gebruikers toegankelijk (heb geen betaalde Strava account en geen betaalde Veloviewer account))?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie