Kaarten via Basecamp op je GPS zetten

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
javawa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 2 juli 2012, 22:10
Contacteer:

Je kunt tegelijkertijd kaarten zowel intern als op SD gebruiken.
Vermoedelijk ontbreekt de basiskaart op je toestel. Van de Edge weet ik het niet zeker, maar bij andere toestellen is het niet kunnen uitschakelen van één van de kaarten daar een typisch verschijnsel van.
Kun je controleren met [url=http://www,javawa.nl/jdm.html]JaVaWa Device Manager[/url]
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Nee klopt, die staat er niet meer op. Maar heb die ook nooit gehad (is een 2de hands toestel)
Waar kan ik die alsnog downloaden, kreeg die melding idd ook in je software.

Denk dat dat de oorzaak is, nu kan ik ze wel onafhankelijk aan en uitschakelen. Maar het is nu 1 bestand op de sd-kaart. Kan dit ook anders (meerdere bestanden kan alleen bij de nieuwe toch?)

Trouwens, weet niet waarom maar openmtbmap staat er altijd dubbel in. Is eentje voor extra informatie zoal reliëf ofzo?
Laatst gewijzigd door twowheeler op vr 15 augustus 2014, 22:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Who needs roads when there's dirt
Gebruikersavatar
javawa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 2 juli 2012, 22:10
Contacteer:

Hier kun je de basiskaart voor de Edge downloaden: http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=927" onclick="window.open(this.href);return false; (wel even een account aanmaken)

Op de Edge 605/705 kun je kaarten plaatsen in:
- gmapprom.img op het toestel
- gmapsupp.img op het toestel
- gmapsupp.img op de SD-kaart

De nieuwere (800, 810, 1000) ondersteunen img-bestanden met willekeurige namen, maar de jouwe niet.

Dat de openmtbmap er dubbel in staat komt doordat de hoogtelijnen als een aparte overlay zijn toegevoegd.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Had hem eerst van een andere site, maar nu van dat forum, ga daar zeker nog wat rondlezen. Merci! Heb hem in de map garmin gedaan op het lokale geheugen (dus tussen de map gpx enzo).
Al m'n vragen voor nu zijn weer beantwoord. Altijd fijn dat er mensen zijn met kennis van dit soort dingen. Scheelt een hoop gepiel.

Edit: nu staat er ook niet meer nomap maar basiskaart als alle kaarten uitstaan. En hij wordt altijd weergeven als ik uitzoom tot schaal 12km. Opgelost 8)
Who needs roads when there's dirt
mountain-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 898
Lid geworden op: zo 5 februari 2006, 10:23
Mijn mountainbike: Singular Swift, Salsa El Mariachi

Ik heb een etrex 30 met een sd card.
Wat is het snelst (handigst)
Een paar kleinere kaarten op de sd zetten en de kaart aanzetten waar je bent, of 1 grote kaart.

Uit interesse: is een kaart op je gps sneller als een sd card?
Gebruikersavatar
MrGPS
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 24 juni 2013, 16:03
Contacteer:

Maakt beiden niets uit.... Als je met OFM werkt adviseer ik de kaart op SD te zetten. er zit af en toe een foutje in die kaart waardoor het toestel kan 'hangen' en zelfs niet meer door de pc herkend wordt. Als de kaart op SD staat los je het probleem op door even het SD kaartje te verwijderen. Staat de kaart intern dan heb je een probleem.

Ergo; advies: neem een 4GB SD kaartje en zet daar gewoon half europa op..
http://www.mrgps.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie ook http://www.youtube.com/mrgpsnl" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.facebook.com/mrgpsnl" onclick="window.open(this.href);return false;
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Andersom. Hoe zet ik de OSM kaarten van Garmin edge 1000 in basecamp

Als ik de Garmin aansluit kan ik natuurlijk de kaart wel zien, maar ik kan er geen route op tekenen en doordat de kaart vanaf de edge wordt gelezen is deze erg traag.

Het bestand heb ik al vanaf de edge gekopieerd naar de pc (gsupxxx)
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: za 29 september 2012, 09:18
Contacteer:

Op een USB stick plaatsen of een aparte microSD en die rechtstreeks in de computer.

of zo: http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=918" onclick="window.open(this.href);return false;
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
Gebruikersavatar
javawa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 2 juli 2012, 22:10
Contacteer:

MrGPS schreef:Staat de kaart intern dan heb je een probleem.
Valt wel mee hoor met dat probleem; het is makkelijk op te lossen: http://www.javawa.nl/toesteldoethetnietmeer.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Creama
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 4 augustus 2014, 13:54

Ik heb nog nooit een SD kaart in mijn etrex 30 gebruikt. Nu wil ik weer wat nieuwe kaarten installeren, en dat wil ik op een SD kaart doen. Hoe doe ik dat het beste? Ik neem aan dat ik de SD kaart gewoon in het toestel doe, hem dan aansluit op basecamp en vandaar dan de kaarten naar de SD plaats schrijf in plaats van naar het toestel zelf? Of....?
En moet ik speciale mappen maken op de SD kaart? Er moeten namelijk ook geocaches op geplaatst worden. Of doet de etrex dat allemaal vanzelf?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

SD kaartje in een kaartlezer stoppen, dat kan ook en werkt stukken sneller.
Er moet een mapje Garmin op je SD kaart staan.
Het beste zet je al je kaarten op de SD, alleen de basemap en de DEM kaart op de gps laten staan.
Kaarten kan je gewoon kopiëren en hernoemen, dus gmapsupp.img kan je gewoon Benelux.img noemen enz.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Bedankt iig allemaal, nog wel een paar vragen:

Waarom alleen de DEM kaart en basemap op je GPS? (in geval van een 1000) daar zit 8 GB in.
Het apparaat een soort clean houden? opzich ben ik daar wel voorstander van.

Ik heb er overigens een sd kaart van 2Gb ingeprikt, de 1000 maakt er dan meteen een standaard mappenset op aan.

Wat doet de DEM kaart precies? Ik weet dat het een hoogte kaart is. maar wat is de toevoeging hem ook aan te zetten?

Wordt de OSM Garmin kaart die standaard in de 1000 zit nog geupdate als je hem hernoemt zoals je hier aangeeft?
Creama
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 4 augustus 2014, 13:54

Bedankt, ga er mee aan de slag. Die DEM kaart vroeg ik me ook al af.
Al mijn kaarten hebben al een eigen naam dus zou geen probleem moeten zijn.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Cube-Elite schreef:Bedankt iig allemaal, nog wel een paar vragen:
Waarom alleen de DEM kaart en basemap op je GPS? (in geval van een 1000) daar zit 8 GB in.
Het apparaat een soort clean houden? opzich ben ik daar wel voorstander van.
Ja, als er iets mis is met een kaart heb je kans dat de gps niet meer opstart.
Zonde vd 8GB, maar ach, een SD-kaartje kost tegenwoordig ook niets meer.


Ik heb er overigens een sd kaart van 2Gb ingeprikt, de 1000 maakt er dan meteen een standaard mappenset op aan.
Garmin maakt meestal meteen een Garmin mapje aan en een bestandje met dev.ID.
Verder geen ervaring met de 1000.


Wat doet de DEM kaart precies? Ik weet dat het een hoogte kaart is. maar wat is de toevoeging hem ook aan te zetten?
Hoogtelijnen en relief . Als je een track laadt zonder hoogte info berekent hij ook een hoogteprofiel aan de hand vd DEM.

Wordt de OSM Garmin kaart die standaard in de 1000 zit nog geupdate als je hem hernoemt zoals je hier aangeeft?
Geen idee, wil je dat, automatisch updaten ?
Je kan 'm de originele naam laten houden (gmapsupp.img of gmapbmap.img?) zolang je de andere kaarten maar een andere naam geeft.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

bedankt. laat is de osm kaart gewoon origineel. Basecamp zet de kaarten al standaard met de naam van de kaart op de Garmin.
Mapsource doet dit niet die maakt er 1 bestand van, basecamp per kaart een los bestand.
Plaats reactie