Kaarten via Basecamp op je GPS zetten

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
javawa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 2 juli 2012, 22:10
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 20 mei 2022, 15:49 Dit zijn wat oude problemen gerelateerd aan wat Javawa schreef:
(geen idee of die al echt zijn opgelost ..)
Ja, dat is inmiddels opgelost met updates van de diverse programma's (met uitzondering van de koppeling met Google Earth; die is permanent verdwenen).
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Ik heb een Windows PC.

Ik zal beide opties eens gaan uitzoeken.

In de Garmin zelf zit ook een optie voor reset naar Fabriekinstellingen, maar die moet ik niet doen?
javawa schreef: vr 20 mei 2022, 14:44 Dat is een raar verschijnsel, maar ik denk niet dat het door BaseCamp komt; die doet niets wat dat kan veroorzaken.
Ik zou het toestel een reset geven:
  • Zorg dat het apparaat is uitgeschakeld.
  • Houd de "Menu" (linksonder) en "Enter" (voorkant) knoppen tegelijkertijd ingedrukt.
  • Druk de aan/uitknop in zodat het toestel opstart en laat deze los.
  • De andere twee knoppen ingedrukt houden totdat het apparaat vraagt of je alle gebruikersdata wilt verwijderen.
Wel eerst synchroniseren om je data niet kwijt te raken! Instellingen raak je ook kwijt bij een reset.
Ik snap alleen niet precies de volgorde van de stappen, gebeurt er iets met toestel bij stap 2? Geeft die bijvoorbeeld aan om de aan/uitknop (stap 3) in te drukken? En moet ik dan daarna weer die twee knoppen van stap 2 indrukken?

Ik heb het apparaat nu even niet bij de hand. Ga er van het weekend eventueel wel mee klooien.

Ik heb er alleen GPX-files op staan van fietsroutes, die staan ook in een map op de PC en kan ik dus daarna weer eenvoudig overzetten.

@TSTM en JAVAWA: het gaat puur om de kaart op het toestel. Ik doe geen reet met Basecamp eigenlijk. Plan routes in Komoot of fietsknooppunten-app of download GPX-files van het internet (zoals de routes in Luxemburg)
Gebruikersavatar
javawa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 2 juli 2012, 22:10
Contacteer:

Bij stap 2 gebeurt er nog niets, dat is pas bij de volgende. Waar het om gaat is dat je meerdere knoppen tegelijkertijd hebt ingedrukt.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Ah snap 'em :-q
:bier:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je had de Etrex aangesloten met Basecamp actief?
Heeft Basecamp misschien de Etrex ge-update?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
javawa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 2 juli 2012, 22:10
Contacteer:

Ook dat doet BaseCamp niet, updates gaan via Express of WebUpdater.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Inmiddels de reset uitgevoerd en het probleem met inzoomen lijkt vooralsnog verholpen te zijn. Ik zie weer straatjes en paadjes als ik voorbij de 200m grens ga met inzoomen.

NU alleen nog even weer uitzoeken hoe ik de Garmin laat weten dat de GPX files staan op de sd kaart..
Gebruikersavatar
javawa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 2 juli 2012, 22:10
Contacteer:

Meegs schreef: do 26 mei 2022, 19:26 NU alleen nog even weer uitzoeken hoe ik de Garmin laat weten dat de GPX files staan op de sd kaart..
Daar kun je niets aan instellen. Als ze in de juiste map staan (Garmin\GPX) zou de eTrex ze moeten vinden, maar het kan ook zijn dat de eTrex überhaupt geen GPX-bestanden van de SD leest.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Aha. Dan ben ik daar mee in de war.
GPX staan nu gewoon op de etrex zelf en dan zijn ze weer gewoon te kiezen in de etrex.

Nog bedankt voor de hulp Javawa :-q :bier:
Plaats reactie