Kaarten via Basecamp op je GPS zetten

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
javawa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 2 juli 2012, 22:10
Contacteer:

Het is een rare foutmelding, maar het ligt niet aan de grootte van de SD-kaart. Soms zit er iets in de kaart waar MapInstall over struikelt en daardoor de kaart niet kan samenstellen; gebeurt wel eens met OSM-gebaseerde kaarten (door de rare foutmelding is niet vast te stellen wat het echte probleem is)

Gelukkig wordt de OFM zowel in PC- als in toestelversie aangeboden, en is het gebruik van MapInstall niet nodig. Download de toestelversie en zet het img-bestand op je SD-kaart (in de map Garmin).
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

Sinds kort heb ik problemen om de openmtbmaps kaart op mijn garmin 810 te zetten.
De kaart wordt slecht gedeeltelijk geinstalleerd. Dit gebeurt ook bij andere kaarten.
Er is voldoende ruimte op de sd kaart.

ik gebruik basecamp om de kaart erop te zetten
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

wvdb schreef:Sinds kort heb ik problemen om de openmtbmaps kaart op mijn garmin 810 te zetten.
De kaart wordt slecht gedeeltelijk geinstalleerd. Dit gebeurt ook bij andere kaarten.
Er is voldoende ruimte op de sd kaart.

ik gebruik basecamp om de kaart erop te zetten
Ik doe het nog altijd met zijn/haar voorganger Mapsource. Nooit een probleem mee gehad. Verzend meerdere kaarten/kaartdelen tegelijk (OSM, OFM , deels OFM europa) die ik vooraf selecteer.
Vermoedelijk gaat er iets niet goed met het selecteren van de kaarten voor het verzenden naar toestel
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Volgens mij gebruik je sinds de invoering van Basecamp niet meer het programma zelf als kaartinstalleerprogramma, maar een apart programmaatje genaamd Garmin MapInstall. Of is dat bij het installeren van de kaarten zodat ze zichtbaar zijn in Basecamp? Ik haal het even door elkaar misschien.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik vebruik ook Mapsource voor de kaarten. Heeft volgens mij een aantal voordelen.
Maar een kaart half op de SD?
Probeer eens een andere SD.
En liefst via een kaartlezer, niet via de gps.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

kaart geinstaleerd via kaartlezer en Mapsource. Nu werkt het.
Bedankt
Frankv
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 29 november 2010, 11:46
Mijn mountainbike: Geldrop

wvdb schreef:Sinds kort heb ik problemen om de openmtbmaps kaart op mijn garmin 810 te zetten.
De kaart wordt slecht gedeeltelijk geinstalleerd. Dit gebeurt ook bij andere kaarten.
Er is voldoende ruimte op de sd kaart.

ik gebruik basecamp om de kaart erop te zetten
Er zit een bug in de laatste update van Basecamp (versie 4.7.0). Het programma MapInstall (at automatisch meekomt) werkt niet goed, waardoor niet-Garmin kaarten slechts gedeeltelijk (en soms helemaal niet) geïnstalleerd worden op het GPS toestel.
Waarschijnlijk heb je deze update geïnstalleerd. Advies is dan ook om terug te gaan naar de vorige versie. Zie ook de diverse topics op het GPS forum van Waypoint (https://forum.gps.nl" onclick="window.open(this.href);return false;). Daar kan je ook vinden hoe je een vorige versie kan terugzetten.
Groeten,
Frank

Cube Reaction SL 2018
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Ik ben nog altijd aan het kloten om mijn eerste route op gps in te laden via basecamp. Garmin etrex 30x.
Heb alle tutorials op het internet al 100 keer gezien. Ik wil een bestaande gpx uploaden en loop vast op de waypoint limit. Heb echt 0 technische feeling of inzicht. Ik weet niet waar op op vast loop. Weet iemand hoe simpel te uploaden of tutorial zo simpel mogelijk waar het uitgelegd wordt voor noobs? Aukadia tutorial is wat te uitgebreid en mijn Engels is net niet dat.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Waar loop je vast?
De gpx bevat een route (want waypoints als viapoint) of een track + waypoints ?
Kan je hem niet openen in Basecamp?
Of kan je m niet plaatsen op je Etrex?
Of kan de Etrex m niet gebruiken?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Ik denk dat ik gedownload heb als route ipv als track? Ik kan ook kiezen om te downloaden als track + waypoints in plaats van als track? Maar wat is überhaupt het verschil tussen als track of als track + waypoints? Wat zijn de gevolgen? Daar is dus een verschil in blijkbaar?
Als ik m download als track zou ik niet op de "waypoint limit" moeten stuiten of kan dit nog steeds als de track "lang genoeg is"? En wat als ik er wel op stuit? Moet ik dan "knippen"? Hoe pak ik dit het beste aan? Ik denk dat ik een stuk logica mis en door de termen verward word.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Probeer het eens op de andere manieren.
1 ding tegelijk.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bij een track heb je geen waypoints nodig.
Hooguit de parking vd startlocatie, het terras enz.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 15 januari 2020, 00:34 Bij een track heb je geen waypoints nodig.
Hooguit de parking vd startlocatie, het terras enz.
Thanks, straks even testen allemaal.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hou het zo simpel mogelijk. Download alleen de track. Open die in Basecamp. Volgens mij heeft de Etrex 30x er geen last meer van, maar misschien moet je bij dat model ook nog het aantal trackpoints (broodkruimeltjes) verminderen tot maximaal 500. Dat is niet moeilijk: dubbelklik op de tracknaam aan de linkerkant van jhe scherm, en kies in de pop-up voor "Filteren...". Dan kies je het maximum van 500 (en je zal zien dat het er een stuk minder worden). Dan opslaan, en verzenden naar toestel.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: za 29 september 2012, 09:18
Contacteer:

hitchhikerzguide schreef: di 14 januari 2020, 23:12 Ik ben nog altijd aan het kloten om mijn eerste route op gps in te laden via basecamp. Garmin etrex 30x.
Heb alle tutorials op het internet al 100 keer gezien. Ik wil een bestaande gpx uploaden en loop vast op de waypoint limit. Heb echt 0 technische feeling of inzicht. Ik weet niet waar op op vast loop. Weet iemand hoe simpel te uploaden of tutorial zo simpel mogelijk waar het uitgelegd wordt voor noobs? Aukadia tutorial is wat te uitgebreid en mijn Engels is net niet dat.
Op en met welke website of programma probeer je de eerste te laden?
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
Plaats reactie