Tacx trainingen op te slaan op strava / garmin ?

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
divito
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: za 17 oktober 2009, 21:38
Mijn mountainbike: Scalpel SI Team 2017 F29 Team 2014
Contacteer:

Weet iemand of het mogelijk is om je tacx trainingen zijn om te zetten/importeren/exporteren naar strava of garmin connect ?

(Heb deze vraag ook bij Trainingstechnieken en lichamelijke verzorging gezet)

gr D
hanz1963
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 19:32
Mijn mountainbike: Gazelle W8 LE, geëvolueerd uit een W6 :-)
Contacteer:

Ik gebruik een Garmin Edge 800 en een tacx satori. Bij de Edge gebruik ik de gecombineerde cadans-/snelheidsmeter én een hartslagmeter. Bij het tacx-en schakel ik dan wel de GPS-functie uit.
De resultaten kan ik dan gewoon uploaden naar Garmin connect.
Niet kakelen, maar eieren leggen!
divito
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: za 17 oktober 2009, 21:38
Mijn mountainbike: Scalpel SI Team 2017 F29 Team 2014
Contacteer:

hanz1963 schreef:Ik gebruik een Garmin Edge 800 en een tacx satori. Bij de Edge gebruik ik de gecombineerde cadans-/snelheidsmeter én een hartslagmeter. Bij het tacx-en schakel ik dan wel de GPS-functie uit.
De resultaten kan ik dan gewoon uploaden naar Garmin connect.

Sorry Hanz1963 misschien ben ik niet duidelijk genoeg maar ik train dus met een VR-Tacx met tacx trainingssoftware (zonder dat mijn garmin gemonteerd zit).
Je krijgt dan na een training een , gem.snelheid , gem.cadans , hartslag , gem.hartslag enz enz.
Dit bestand zou ik kunnen exporteren , alleen dit is een TTS-bestand en daar weet strava en garmin connect geen raad mee.
P_K
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: za 14 juni 2008, 00:52
Mijn mountainbike: Specialized M5 S-Works HT (World Cup Edition)
Contacteer:

Divito, zelf doe ik het even handmatig na de training.

In Strava de knop rechtsboven "upload activity"

In het volgende scherm links in het rijtje "add an activity manually"

De workout inkloppen en opslaan

Dan in de workout op "edit" drukken en het vinkje aanzetten bij "stationary trainer"

Opslaan... eventueel delen... klaar.

Mocht je een manier weten om vanuit TTS te exporteren naar een bestand waar Strava iets mee kan dan hoor ik het graag!
ThaDoc
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 18:57
Mijn mountainbike: ne rood/witte

Exporteer de score naar een .hrm bestand in de Tacx Training Software. Download het gratis tooltje Ergograph http://www.ergograph.com/ en zet het .hrm bestand om in een .tcx bestand. Kan je gewoon in Garmin Connect en Strava manueel importeren. Garmin Connect geeft ook de hoogtemeters aan die je bedwongen hebt in bv een Real Life Video, Strava helaas niet. Waarom niet is me een raadsel. Tacx zou binnenkort wel een update uitbrengen die rechtstreeks exporteren naar .gpx mogelijk maakt.

Edit: ondertussen ook gevonden waarom de hoogtemeters in Strava niet weergegeven worden! Zorg er voor dat "stationary trainer" niet aangevinkt is.
Hein CX
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: wo 30 december 2009, 15:19
Mijn mountainbike: Specialized Stumpy '94; SS Rockhopper '98; Giant Trance '18

Het blijft bijzonder, hoogtemeters op een hometrainer. Een beetje 'high' van de zuurstofschuld hang je naast je fiets en geniet je van het spectaculaire uitzicht van je slaapkamer.
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

Gezien ik liever een oud topic afstof dan een nieuw open:

Iemand een idee hoe ik de data van mijn Tacx training app automatisch (liefst) laat uploaden naar Garmin Connect en als het even kan ook trainingpeaks?

Ik rij met een eenvoudige BlueMotion.

Rond googelen leverde mij enkel heeeel oude oplossingen voor ander materiaal op en ondertussen is de app ed sterk veranderd.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Hein CX schreef: vr 22 maart 2013, 10:16 Het blijft bijzonder, hoogtemeters op een hometrainer. Een beetje 'high' van de zuurstofschuld hang je naast je fiets en geniet je van het spectaculaire uitzicht van je slaapkamer.
Hoogtemeters (zeker in ons vlakke land) op Strava zijn onzin. Gister een rit van 47 km op de weg gedaan en Strava geeft 66 hoogtemeters terwijl het er werkelijk maximaal 5 (2 bruggen) zijn geweest.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4698
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Zo lang heeft je ban toch niet geduurd? Je reageert op een bericht uit 2013 ... :winkie: :roll:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

Mrr schreef: zo 3 mei 2020, 09:17 Gezien ik liever een oud topic afstof dan een nieuw open:

Iemand een idee hoe ik de data van mijn Tacx training app automatisch (liefst) laat uploaden naar Garmin Connect en als het even kan ook trainingpeaks?

Ik rij met een eenvoudige BlueMotion.

Rond googelen leverde mij enkel heeeel oude oplossingen voor ander materiaal op en ondertussen is de app ed sterk veranderd.
mss mijn schuld dat er op een bericht van 2013 gereageerd wordt.. was de bedoeling van de info op t forum wat bij elkaar te houden..

mor dus: tacx en connect.. hoe connecteer je dat?
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Tsjibiti schreef: zo 3 mei 2020, 10:06
Hein CX schreef: vr 22 maart 2013, 10:16 Het blijft bijzonder, hoogtemeters op een hometrainer. Een beetje 'high' van de zuurstofschuld hang je naast je fiets en geniet je van het spectaculaire uitzicht van je slaapkamer.
Hoogtemeters (zeker in ons vlakke land) op Strava zijn onzin. Gister een rit van 47 km op de weg gedaan en Strava geeft 66 hoogtemeters terwijl het er werkelijk maximaal 5 (2 bruggen) zijn geweest.
Bedankt voor de info.
Plaats reactie