Ervaringen Cotic Solaris MAX

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
supermoos2907
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 14 februari 2011, 11:05

Wie rijdt er in Nederland rond op een Cotic Solaris MAX? Ik ben benieuwd naar de build en of het niet too much is voor het XC-achtige rijden in Nederland.

Mijn eigen fiets is een Cotic Soul, maar ik overweeg deze te verkopen en een Cotic Solaris MAX te kopen. Past volgens mij beter bij mijn 189cm en de paden hier in Zuid Limburg, met zijn 29" wielen
.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Als jij vindt dat het past, dan is het toch goed?

Blijkbaar past een Solaris bij jouw rijstijl, dus dat is wat telt. Meer dan voldoende mensen die naar volle tevredenheid rond rijden met een 'dikke' bak. Hooguit als je zegt dat marathons je hoofddoel is, dan zou ik niet aan een Solaris beginnen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
supermoos2907
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 14 februari 2011, 11:05

Hmm.. dat klopt natuurlijk, maar misschien moet ik mijn punt wat nader toelichten.

De Solaris MAX is zo'n beetje dezelfde fiets als de Soul, alleen is het frame wat meer afgestemd op de 29-er wielen. De stack is wat hoger (593mm op de Soul vs. 618.6 op de Solaris) en de wielen dus groter, wat mij het gevoel geeft dat ik daar beter op pas. Ik kan dat alleen niet staven... en kan er geen testen, hier. Daarom zoek ik wat meningen. :)
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik ben 1.87m en heb een eerste versie van de Solaris gehad, echt een hele puike bike. Ik bewaar er hele goede herrineringen aan. Handling en sturen echt intuitief, ik voelde me er echt op thuis. Van vlakke rondjes in Drenthe op RaRalph tot de Hangman I en II Bikepark trails in Leogang met een dropper en Hans Dampf.

Lijkt me bij uitstek geschikt voor Limburg (en uitstapjes over de grens).

Enjoy!!

PS, Mijn Solaris had 120mm vork, en nu rijd ik een Vendetta met 140mm. Overkill? jawel, maar werkt prima.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
supermoos2907
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 14 februari 2011, 11:05

Dat klinkt alvast goed. Dankjewel voor de reactie!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

De huidige Solaris Max is wel heel wat anders qua geo ivm. de originele, ik vind hem vooral laaaaaaaaaang. Het is geen fiets die ik zou kopen zonder er op gereden te hebben.
Plaats reactie