Fatbikes: . . . . Het grote Fatbike topic.

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!

Moderators: Wicked DJ, jf

Plaats reactie
Marisven
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Ghost fully Fatbike

wo 13 november 2019, 11:22

ff een paar mooie plaatjes omdat het kan!

De fiets is inmiddels al weer een paar keer uit elkaar geweest eerst om weer opnieuw te lassen en daarna weer overgespoten en ja hoor tijdje daarna weer een breukje :( deze ook weer gelast en nu is het frame poedercoat en hopen dat hij weer een tijdje mee gaat.

Voordeel wel is dat ik Herman de Biker bereid heb gevonden om een VETTE stalen fatbike te maken, foto"s ed zak ik tzt met jullie delen.

Momenteel volop in training voor de Drenthe 200! dus we maken de nodige kilometers iedere week.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

za 16 november 2019, 23:48

Marisven schreef:
wo 13 november 2019, 11:22
ff een paar mooie plaatjes omdat het kan!

De fiets is inmiddels al weer een paar keer uit elkaar geweest eerst om weer opnieuw te lassen en daarna weer overgespoten en ja hoor tijdje daarna weer een breukje :( deze ook weer gelast en nu is het frame poedercoat en hopen dat hij weer een tijdje mee gaat.

Voordeel wel is dat ik Herman de Biker bereid heb gevonden om een VETTE stalen fatbike te maken, foto"s ed zak ik tzt met jullie delen.

Momenteel volop in training voor de Drenthe 200! dus we maken de nodige kilometers iedere week.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Een paar eer opnieuw gelast?! Is het frame zo zwak dan?
Is dit een Salsa?
Life is short.....................enjoy it!!!
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker

zo 17 november 2019, 11:08

Nee. De achterbrug is verbreed. Dit is aluminium. Dat moet een heel proces van veroudering ondergaan om zijn sterkte te krijgen. Mijn Nicolai is terug geweest naar de fabriek om een buis te vervangen. Dat heeft bijna twee maanden geduurd. Ik vermoed dat het hiermee met deze modificatie fout is gegaan.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

zo 17 november 2019, 23:30

CC-Rider schreef:
zo 17 november 2019, 11:08
Nee. De achterbrug is verbreed. Dit is aluminium. Dat moet een heel proces van veroudering ondergaan om zijn sterkte te krijgen. Mijn Nicolai is terug geweest naar de fabriek om een buis te vervangen. Dat heeft bijna twee maanden geduurd. Ik vermoed dat het hiermee met deze modificatie fout is gegaan.
OK dan :wink:
Life is short.....................enjoy it!!!
Ex-Belg Olivier
Mtb fanaat
Mtb fanaat

za 23 november 2019, 11:31

Ik heb recent een RideFarr opzetstuurtje gemonteerd. Werkt erg prettig op langere afstanden rechtuit, zodat je eens van handpositie kunt wisselen. Installatie was 2 minuten werk, wel met een momentsleutel monteren (carbon)!

Afbeelding
Ex-Belg Olivier
Mtb fanaat
Mtb fanaat

zo 24 november 2019, 12:28

Winter miles, summer smiles!

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie