Gisteren de eerste kilometers met de Vee Tire Mission Command gereden. Mijn Cube Nutrail Pro werd afgeleverd op Schwalbe Jumbo Jims. Een typische fatbike rit voor mij bestaat uit ca. 15 km strand en ca. 15 km asfalt met een gemiddelde van 18-20 km/uur. Ik zocht dus een band met minder weerstand en minder herrie op asfalt. Al snel na aanschaf heb ik de Jumbo Jims omgeruild voor Vee Tire Fatty Slicks. Op asfalt heeft de Fatty Slick echter veel last van self steering, en wil de fiets in bochten dus rechtdoor, vandaar de omschakeling naar de Mission Command aan de voorzijde.
Eerste rit met de Mission Command is prima bevallen. Genoeg grip op het verharde strand, in echt zacht zand bij de strandopgang is het wel afstappen geblazen. De Fatty Slick achter slipt dan sowieso door bij het omhoog fietsen. De Mission Command is lekker stil op asfalt, met de Jumbo Jims leek het wel alsof er een squadron bommenwerpers aan kwam. Over slijtbestendigheid en lek rijden bij de Mission Command kan ik na 30 km weinig zeggen, maar de Fatty Slick voldoet op die punten uitstekend.
Al met al een uitstekende combi zo voor mijn recreatieve ritten met 50% strand en 50% asfalt.