Fatbikes: . . . . Het grote Fatbike topic.

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Dennis78
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1217
Lid geworden op: vr 11 december 2009, 16:56
Mijn mountainbike: Specialized Chisel

Big Deef schreef: vr 22 mei 2020, 23:44 Er blijft te veel lucht weglekken als ik de band op de velg wil laten ploppen. De wangen geprobeerd erop te trekken, 26 inch band om de fatbike band trekken deed ook niets goeds...

Daarna geprobeerd met een binnenband te zorgen dat 1 wang zou zetten maar de band komt er weer heel soepel uit...
Ik gebruik een 24" Biba als afdichting in de lengte open geknipt.
Ik haal de kern uit het ventiel, gebruik zeepsop op de randen en dat werkt meestal wel
Gebruikersavatar
Marisven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 22:00
Mijn mountainbike: SNOWDON Ranger FAT, Schwinn Sierra 1983, Silverton Mountaineer 1984, Raleigh Maverick 1986

He Dave ik wil je ook wel ff helpen!

Heb je al huishoud folie of een fatty stripper geprobeerd?

Ik hoor het wel
Mijn Mtb’s:
Marinobike FATBIKE (KLEIN Stijl)
SNOWDON Ranger FAT
Schwinn Sierra 1983
Silverton Mountaineer 1984
Raleigh Maverick 1986
DIKKE BANDEN ZIJN GEZELLIG!
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

He Peter,

Ik had natuurlijk nog helemaal niet aan je gedacht, kan je ook gelijk je vork bewonderen :wink:

Maar ik heb beide opties ook nog niet geprobeerd, ik weet ook niet precies wat dat gaat doen tegen het feit dat de band veel te veel ruimte om de velg lijkt te hebben (ook al is dat niet zo natuurlijk)

Ik wil ze natuurlijk wel graag proberen maar voel er dan meer voor om dat eventueel met 1 van jullie te doen, ik heb alleen helaas geen compressor thuis....
Just do Ti, or did i die?
Dennis78
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1217
Lid geworden op: vr 11 december 2009, 16:56
Mijn mountainbike: Specialized Chisel

Big Deef schreef: za 23 mei 2020, 09:35 He Peter,

Ik had natuurlijk nog helemaal niet aan je gedacht, kan je ook gelijk je vork bewonderen :wink:

Maar ik heb beide opties ook nog niet geprobeerd, ik weet ook niet precies wat dat gaat doen tegen het feit dat de band veel te veel ruimte om de velg lijkt te hebben (ook al is dat niet zo natuurlijk)

Ik wil ze natuurlijk wel graag proberen maar voel er dan meer voor om dat eventueel met 1 van jullie te doen, ik heb alleen helaas geen compressor thuis....
Dat laatste is wel een must.
De compressor staat bij mij volop te blazen bij het tubeless maken.
Gebruikersavatar
Marisven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 22:00
Mijn mountainbike: SNOWDON Ranger FAT, Schwinn Sierra 1983, Silverton Mountaineer 1984, Raleigh Maverick 1986

Dan denk ik dat ik weet wat er mis gaat als je idd geen compressor hebt hahahah

Je weet mij te vinden ik hoor het wel en dan spreken we wat af
Mijn Mtb’s:
Marinobike FATBIKE (KLEIN Stijl)
SNOWDON Ranger FAT
Schwinn Sierra 1983
Silverton Mountaineer 1984
Raleigh Maverick 1986
DIKKE BANDEN ZIJN GEZELLIG!
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Nou.... Ik heb een compressor gebruikt bij een bevriende fietsenmaker, dat was ik vergeten te zeggen maar deze is niet altijd tot mijn beschikking.

Ik neem tzt wel even contact met je op Peter :-q
Just do Ti, or did i die?
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

A new kid in town :winkie:

Verhaal is te lezen in mijn SYS

Afbeelding
Just do Ti, or did i die?
Gebruikersavatar
Marisven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 22:00
Mijn mountainbike: SNOWDON Ranger FAT, Schwinn Sierra 1983, Silverton Mountaineer 1984, Raleigh Maverick 1986

Heel tof geworden
Mijn Mtb’s:
Marinobike FATBIKE (KLEIN Stijl)
SNOWDON Ranger FAT
Schwinn Sierra 1983
Silverton Mountaineer 1984
Raleigh Maverick 1986
DIKKE BANDEN ZIJN GEZELLIG!
Dennis78
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1217
Lid geworden op: vr 11 december 2009, 16:56
Mijn mountainbike: Specialized Chisel

Dennis78 schreef: vr 22 mei 2020, 23:09
Dennis78 schreef: za 16 mei 2020, 18:04 Nu ik dit allemaal zo zit te lezen zit ik in twijfel, laat ik de JJ's erop liggen, of gooi ik de Dillingers erop.
Nu met dit weer en gewoon op de Veluwe heb ik niet het idee dat het meteen noodzakelijk is, mijn Dillinger banden zijn stud-loos, dus....
8) Keuzes.....
Vanmiddag de Dillingers erop gelegd, tubeless maken ging ook vrij gemakkelijk, morgen ga ik eens kijken hoe ze bevallen.
Vandaag een ritje gemaakt, nou ik je zeggen dat de JJ's er vanmiddag nog weer op komen te liggen.
Ze rijden op zich prima, maar als je er een rondje mee gaat rijden puur XC lopen ze toch echt te zwaar naar mijn smaak.
Wel meer grip in de bocht en de band is stabieler, maar dat neem ik dan maar op koop toe.
Als er interesse is voor een nette set 45NRTH Dilingers 4, PB maar bij interesse.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Ik denk ook dat voor het nederlandse werk de jumbo jim de beste band is. In de snakeskin lekbestendig genoeg en het rolt echt wel ok.

Heerlijk om weer de jaloerse reacties mee te maken van de bikers op de normale 29ers :winkie:
Just do Ti, or did i die?
Dennis78
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1217
Lid geworden op: vr 11 december 2009, 16:56
Mijn mountainbike: Specialized Chisel

Big Deef schreef: zo 24 mei 2020, 19:33 Ik denk ook dat voor het nederlandse werk de jumbo jim de beste band is. In de snakeskin lekbestendig genoeg en het rolt echt wel ok.

Heerlijk om weer de jaloerse reacties mee te maken van de bikers op de normale 29ers :winkie:
Man ik ging kapot vanmorgen, op de weg naar het bos al, dat is 1500m :oops:
Maar goed, de JJ 4.0 ligt er weer op.
Is er nog merkbaar verschil met de addix serie qua rolweerstand ofzo?
Ik heb er de TLE op liggen in de 4.0, voorheen op de Cube de 4.4 wat ik ook een heerlijke band vond
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Moeilijk te zeggen omdat ik nog maar 1 ritje met de 4.4 speedgrip heb gereden.

Hiervoor had ik de liteskin in 4.8 en die liepen ook redelijk soepel. Grootste verschil verneem ik in het sturen, de 4.4, gaat makkelijker de bocht om.

Ik heb de 4.4 ook nog niet tubeless, in mijn beleving heeft dat zeker bij fatbikes veel invloed op hoe de band aanvoelt.
Just do Ti, or did i die?
Dennis78
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1217
Lid geworden op: vr 11 december 2009, 16:56
Mijn mountainbike: Specialized Chisel

Big Deef schreef: zo 24 mei 2020, 22:40 Moeilijk te zeggen omdat ik nog maar 1 ritje met de 4.4 speedgrip heb gereden.

Hiervoor had ik de liteskin in 4.8 en die liepen ook redelijk soepel. Grootste verschil verneem ik in het sturen, de 4.4, gaat makkelijker de bocht om.

Ik heb de 4.4 ook nog niet tubeless, in mijn beleving heeft dat zeker bij fatbikes veel invloed op hoe de band aanvoelt.
Ik vond de 4.8 een beetje lastig om selfsteering.
Happerig en dan gelijk de hoek om te willen gaan.
Met de 4.4 veel minder last van gehad.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Mijn ervaring is dat het wel uitmaakt hoe breed je velg is. Ik heb met 50,65,80 en 100mm velgen gereden. Maakt allemaal verschil. Bij een smallere band rij je met hogere spanning, omdat ie anders gaat rollen. Selfsteer heb ik eigenlijk weinig last van.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Dennis78
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1217
Lid geworden op: vr 11 december 2009, 16:56
Mijn mountainbike: Specialized Chisel

CC-Rider schreef: za 30 mei 2020, 10:40 Mijn ervaring is dat het wel uitmaakt hoe breed je velg is. Ik heb met 50,65,80 en 100mm velgen gereden. Maakt allemaal verschil. Bij een smallere band rij je met hogere spanning, omdat ie anders gaat rollen. Selfsteer heb ik eigenlijk weinig last van.
Nou, ik ben er achter gekomen dat de 4.0 ook kan happen.
Te enthousiast de bocht in en onderuit geschoven, nog geen 50m verder ineens over de kop omdat ik bezig was om stof van me af te wrijven :winkie:
Resultaat, beide kanten geschaafd en gekneusd, maar goed, gelukkig alleen een deuk in mijn ego en niet in het frame :bier: :-q
Plaats reactie