Fatbikes: . . . . Het grote Fatbike topic.

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Indigin
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 6 juli 2021, 08:48

Hallo mensen,

Is er iemand die tips kan geven waar je nog terecht kan voor fat whitewalls (26x4.0). Ze zijn moeilijk te vinden blijkbaar.
Het zou zijn voor een fat ebike die ik gebruik om met mijn vrouw te cruisen. Ik heb al gezien dat sommige van jullie ook op de kwaliteit verschillen letten wat ik kan begrijpen als je er sportief op uit trekt maar dat is niet het geval, wat iet wil zeggen dat ik geen kwaliteit wil uiteraard .

Alvast bedankt
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Indigin schreef: di 6 juli 2021, 09:20
Is er iemand die tips kan geven waar je nog terecht kan voor fat whitewalls (26x4.0).
Niet white, maar wel tanwall:

https://teravail.com/collections/fat-pl ... ado-tire#/

Bijvoorbeeld JustPedal zou ze waarschijnlijk wel kunnen leveren:

https://www.justpedal.nl
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Zijn unavailable. Je kan kijken naar Surly Nate. Zijn ook tanwalls
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Indigin
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 6 juli 2021, 08:48

De tanwalls zijn wel knap bij idem zadel en grips denk ik maar ik kijk toch verder naar de witte.
Alvast bedankt voor de tips, ik heb enkele mailtjes gestuurd of de verdelers er kunnen aan geraken.
LosseSchroef
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 15:20
Mijn mountainbike: ...krijg ik met speels gemak kapot... :)

Vandaag kon ik eindelijk de Trek testen in de drunense duinen. Ten op zichte van de surly is het verschil groter dan ik dacht. De fiets voelt vele malen lichter en wendbaarder. Het sturen is wennen, de wielmaat i.c.m. de gnarwhal banden is heel anders dan ik gewend was met de surly. Waar de surly een relaxte cruiser was voor op het strand is de trek veel meer een cross country racer. Remmen, schakelen en rollen gaat allemaal zo soepel en makkelijk, dat is ook zo fijn van een nieuwe fiets. :winkie:
Nu ook op een gravelbike... :o
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Zwolly schreef: wo 30 juni 2021, 10:42 Wat neem jij allemaal mee in zo'n tas....
Afbeelding

:-q
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

De Muenzi heeft een vriendje gekregen. Of vriendinnetje beter gezegd.

Vrij basic uitvoering, maar dat is voor nu voldoende. Ik heb een setje Fattystrippers besteld, hopelijk lukt het daarmee om de banden tubeless te monteren. Daarnaast wil ik de mechanische schijfremmen vervangen voor een budget setje hydraulische.

Afbeelding
klauterkamer
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 29 september 2019, 16:40

Lekker fietsje hoor! Ik vind die specialized banden ook echt fijn. Mijn vorige fiets had die en nu 4,8 schwalbe maar ik mis ze wel een beetje. Geniet er van!
Zwolly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 24 augustus 2016, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Nutrail Race Fatbike
Contacteer:

klauterkamer schreef: vr 16 juli 2021, 07:54 Lekker fietsje hoor! Ik vind die specialized banden ook echt fijn. Mijn vorige fiets had die en nu 4,8 schwalbe maar ik mis ze wel een beetje. Geniet er van!
Welk verschil ervaar je tussen die beide banden?
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

klauterkamer schreef: vr 16 juli 2021, 07:54 Lekker fietsje hoor! Ik vind die specialized banden ook echt fijn. Mijn vorige fiets had die en nu 4,8 schwalbe maar ik mis ze wel een beetje. Geniet er van!
Goed om te horen! Mijn vorige fatbike had ook Schwalbe's: super snelle banden, maar voor mij te weinig grip op trails. Ik heb een setje fattiestrippers besteld. Volgende week maar eens een poging doen om de banden tubeless te krijgen.
klauterkamer
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 29 september 2019, 16:40

Ik glij wat vaker weg met de jumbo jims. Nu heb ik ook de banden wat harder, dus dat helpt ook niet mee.
Het tubeless rijden is wel echt een hele verbetering. Dat durfde ik zelf nooit aan te pakken, maar op mij 'nieuwe' fiets zit het en dat rijdt toch echt wel lichter voor mijn gevoel.

Gisteren weer rondje amerongen gedaan. Is lekker droog en zanderig dus ideaal voor de fattie.
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

klauterkamer schreef: wo 21 juli 2021, 06:50 Ik glij wat vaker weg met de jumbo jims. Nu heb ik ook de banden wat harder, dus dat helpt ook niet mee.
Daar had ik ook last van. Twijfelde er aan of dat aan mijn (gebrek aan) vaardigheden lag, of aan de band. In diepe modder had ik er overigens ook weinig grip mee.
Gebruikersavatar
Marisven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 22:00
Mijn mountainbike: SNOWDON Ranger FAT, Schwinn Sierra 1983, Silverton Mountaineer 1984, Raleigh Maverick 1986

Grappig om al die verschillende meningen te horen!
Ik heb diverse type’s geprobeerd en kwam iedere keer weer bij de JJ’s terecht deze passen het beste bij mijn rijstijl ik kan er 200 km mee trappen en Downhillen in Winterberg heb ik ook maximaal grip. Ik rijd dan wel met lage spanning op gevoel per track.
Mijn Mtb’s:
Marinobike FATBIKE (KLEIN Stijl)
SNOWDON Ranger FAT
Schwinn Sierra 1983
Silverton Mountaineer 1984
Raleigh Maverick 1986
DIKKE BANDEN ZIJN GEZELLIG!
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Marisven schreef: wo 21 juli 2021, 10:23 Grappig om al die verschillende meningen te horen!
Ik heb diverse type’s geprobeerd en kwam iedere keer weer bij de JJ’s terecht deze passen het beste bij mijn rijstijl ik kan er 200 km mee trappen en Downhillen in Winterberg heb ik ook maximaal grip. Ik rijd dan wel met lage spanning op gevoel per track.
Zoals ik al aangaf, mijn vermoeden was ook dat gebrek aan vaardigheden een rol speelde bij mij. Helaas zijn ze er niet in 27.5 formaat, anders had ik ze al ook op mijn huidige fiets gehad. Voor mijn nieuwe wielset wil ik ze er wel weer omleggen en dan hopelijk dit keer tubeless.
skidje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 909
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 19:22
Mijn mountainbike: Puffin, Mukluk, Stache9, Krampus en Swift

Marisven schreef: wo 21 juli 2021, 10:23 Grappig om al die verschillende meningen te horen!
Ik heb diverse type’s geprobeerd en kwam iedere keer weer bij de JJ’s terecht deze passen het beste bij mijn rijstijl ik kan er 200 km mee trappen en Downhillen in Winterberg heb ik ook maximaal grip. Ik rijd dan wel met lage spanning op gevoel per track.
Ik blijf ook bij JJ’s maar kan beamen dan ik op natte modderige ondergronden verrassend weinig grip ervaar.

Heb goede verwachtingen van de Barbegazi op de Puffin met 27,5x4,5 hoewel ik mijn achterband misschien moet ruilen voor een Hodag 3.8” waar wel heel erg krap rond die achterbrug vd Puffin.
Plaats reactie