Fatbikes: . . . . Het grote Fatbike topic.

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marisven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 22:00
Mijn mountainbike: SNOWDON Ranger FAT, Schwinn Sierra 1983, Silverton Mountaineer 1984, Raleigh Maverick 1986

Ff wat anders
Er is een Whatsapp groep met een leuk initiatief
Zondag 5 september Fatbiken regio Nijmegen/Groesbeek

Wie haakt er nog meer aan?

Stuur mij ff een prive bericht dan knal ik je in de Whatsapp groep.

Er doen er al 15 mee
Mijn Mtb’s:
Marinobike FATBIKE (KLEIN Stijl)
SNOWDON Ranger FAT
Schwinn Sierra 1983
Silverton Mountaineer 1984
Raleigh Maverick 1986
DIKKE BANDEN ZIJN GEZELLIG!
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Mocht er iemand nog op zoek zijn naar fat bike banden voor een leuke prijs: op Ebay Duitsland staan nu Schwalbe Jumbo Jim 4.4 banden voor bizar weinig geldt te koop.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Met € 34 verzendkosten niet echt voordelig meer....
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
skidje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 909
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 19:22
Mijn mountainbike: Puffin, Mukluk, Stache9, Krampus en Swift

Fatbiker schreef: di 31 augustus 2021, 14:43 Mocht er iemand nog op zoek zijn naar fat bike banden voor een leuke prijs: op Ebay Duitsland staan nu Schwalbe Jumbo Jim 4.4 banden voor bizar weinig geldt te koop.
Bedoel je deze? https://www.ebay.de/itm/233849232353?ha ... SwndZf9enN
Is dat goed tubeless te krijgen? Als ze echt meer vragen voor verzending naar NLD dan laat ik het bij een collega bezorgen in de buurt van Dusseldorf.
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Dat zijn ze inderdaad.

De verzendkosten zijn inderdaad absurd hoog, maar voor krap 100 euro een setje van deze banden is toch nog een hele scherpe prijs.

Volgens mij zijn ze prima tubeless te krijgen. Ik heb een setje besteld, dus over een weekje kan ik het uit eigen ervaring laten weten.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

CC-Rider schreef: wo 1 september 2021, 21:41 https://www.bike-discount.de/en/buy/sch ... re-1122333 iets voordeliger
Bedankt voor de tip!

Mijn setje is net binnengekomen. Aandudingen op de band zijn TLR, Perfomance en Addix. Het lijkt dus om een goedkoper setje te gaan dan in jouw link. Dat zou de EVO moeten zijn, dus lichter? En moderner want volgens mij is TLR vervangen voor TLE. Toch maar retour sturen dan?
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Voor mij zijn alle banden zwart (bij wijze van spreken). Als je er voordeel uit denkt te halen moet je het doen.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
LosseSchroef
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 15:20
Mijn mountainbike: ...krijg ik met speels gemak kapot... :)

Is er hier iemand die de lauf carbonara in zijn fatbike heeft gemonteerd? Persoonlijk vind ik die er te gek uitzien en daarnaast zijn de bluto en mastodon vorken uitverkocht. In mijn geval zou het een versie voor onder de 85 kg gaan.
https://www.laufcycling.com/product/lauf-carbonara
Nu ook op een gravelbike... :o
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

LosseSchroef schreef: wo 22 september 2021, 08:42 Is er hier iemand die de lauf carbonara in zijn fatbike heeft gemonteerd? Persoonlijk vind ik die er te gek uitzien en daarnaast zijn de bluto en mastodon vorken uitverkocht. In mijn geval zou het een versie voor onder de 85 kg gaan.
https://www.laufcycling.com/product/lauf-carbonara
Ik heb een gewone Lauf in mijn gravel/mountainbike gehad. Ik was er niet helemaal van overtuigd. Leuke gimmick, maar zeker geen alternatief voor een verende voorvork. Met name het gebrek aan demping vond ik irritant (stuiterbaleffect). Ik heb ook met een Bluto gereden en die 2 kun je niet vergelijken.
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

'k Vond het met bikepacking met plusband best een leuk alternatief tussen de starre en de verende vork. Het is geen starre en geen verende. Maar dat zou wel pleiten voor de 65+ variant, met bagage verplaatsen is 'ie ook wel wat te beïnvloeden :)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Lauf is/was toch gestopt (failliet)?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
LosseSchroef
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 15:20
Mijn mountainbike: ...krijg ik met speels gemak kapot... :)

ThaSingleTrackMastah schreef: do 23 september 2021, 21:17 Lauf is/was toch gestopt (failliet)?
De website is nog in de lucht en je kan er bestellen; https://www.laufcycling.com/product/lauf-carbonara

Maar bedankt voor de tip, dit is wel iets om uit te zoeken voordat ik 999 dollars uitgeef op de website.
Nu ook op een gravelbike... :o
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

ThaSingleTrackMastah schreef: do 23 september 2021, 21:17 Lauf is/was toch gestopt (failliet)?
Vorige maand nog met ze zitten mailen, dus toen was de communicatie in ieder geval in business.

Waar is/was te lezen dat ze gestopt zouden zijn?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Misschien verwarring met Trust Performance van de linkage vorken, die zijn wel gestopt.

En op Pinkbike te lezen, Specialized heeft het patent van Trust uit de boedel gekocht

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie