Fatbikes: . . . . Het grote Fatbike topic.

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

@ Dale, de wielen wordt niet zo moeilijk he als hij een Rolling Chassis heeft besteld.
Dat zijn de On-One wielen met On-One velgen en On-One naven en ja, je raad het al ;)
De On-One banden.

@Monkey, ga je niet voor een 12-36? Als bij mij de 11-34 versleten is dan wordt dat lekker vervangen
voor een 12-36. Ik heb zelf de 11 nog niet echt gebruikt. En ik geloof dat die er over een jaar nog steeds
als nieuw uitziet ;).

[Verhaaltjesmodus]

Gister heb ik trouwens even de proef op de som genomen en ben door een paar modderplassen heen
gereden. Maar dan echt middendoor. En dat waren toch plassen van een meter of 3 a 4 breed en een
dikke 7 a 8 meter lang. Toch ook nog een beetje diep.

Maar ik zag ze liggen en dacht... "Zal ik?" Maarja, je rijdt op en Fatbike en grenzen zijn er om verlegd te
worden dus hoppa, midden er door. hihihi. Wat een lol.
Dat zijn dus echt heel grote grijns momenten. Dan komt de tractor in je los en een bob bob bob momentje
later ben je alweer aan de andere kant van de modderplas.
Echt leuk om te doen.

[/Verhaaltjesmodus]

Zo, nu schijnt de zon.
Watertje is gevuld. Helaas nog geen thermoskan bij anders ging er een lekker bakkie
koffie mee met de Muk. Ik ga eens in de Buulse bergen kijken bij een paar nieuwe tracks die ik
gespot had.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Haha, dat klink inderdaad wel erg leuk, zo'n fatty lijkt me ook wel wat, maar ik zit nu al steeds in tweestrijd welke fiets ik moet nemen, zou ik er ook nog een fatty bijzetten dan wordt de keuze wel heel erg reuze :lol:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Rondje door Weert en omgeving.
Afbeelding
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

@suravida.....tja, jij zei dat je boven die "knop" hing......toen dacht ik "ik ben misschien toch niet de enige gek"
Ik heb een 18" genomen, zodat je ff lekker kunt proefrijden binnenkort :-D .....daarna kan Wybo gewoon met jouw frame blijven rijden, denk ik ?!
@Rilson......je gaat vanzelf vaker fietsen, dagje FS, dagje SS, dagje HT, dagje Fat......ik ben alleen bang dat het wel eens erg vaak Fat zou kunnen worden als ik zo de diverse forums lees :(

Omdat die "gewone" Salsa jongens toch met slecht weer afhaken :wink: moeten we inderdaad maar eens een Fat-meeting organiseren binnenkort, maar eerst ff binnenkrijgen en opbouwen.
J.I.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 725
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 20:29

MonkeyRider schreef:Ik ben nu officieel "gestoord" (en bijna failliet) verklaard.....maar heb net een OnOne Fatty 18" rolling chassis besteld :-D

Voorlopig specslist: 2x9
Truvativ howitzer 24-36 crankset (ff zoeken, maar howitzer 100mm bb plus ruction 24-36-bash voor <100€)
Slx e-type voorderrie (zou moeten passen vlgs onone)
XT achterderrie
Deore shifters
11-34 slx cassette met KMC gold ketting
Avid bb7 180mm v&a incl Avid grepen
OnOne Marybar, grips, voorbouw, zadelpen en zadel.

Een gedeelte had ik liggen, een gedeelte bijbesteld bij div webshops.

Ik start een SYS zodra ik iets binnen heb.........heerlijk al die modder straks :-q

Klinkt goed. :-q

Persoonlijk zou ik wel de shifters een stapje hoger doen.
Slx of zelfs xt.
Deore is nu ongeveer gelijk aan de standaard x5 van de complete fiets.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik heb Deore shifters over, vandaar. Overigens bevallen die best goed. Ik ben nogal van "basic" als iets werkt, maar heb eerlijk gezegd ook nog niet met moderne XTshifters gewerkt.
J.I.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 725
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 20:29

Het werkt natuurlijk wel.
Maar ik fietste altijd met deore en nu met xt en dat is wel een hele stap vooruit.
Slx is natuurlijk ook goed.

Maar kan natuurlijk altijd nog.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Zelf zat ik te twijfelen om de 9 speed gripshifts van mijn Gary Fisher over te zetten op de mukluk.
Maar zoveel schakel je niet met een Fatty heb ik gemerkt... Das ja, eerst dit dan maar eens kapot
laten gaan... Maar dat zal nog wel een jaar of 3 duren Sram spullen kennende ;)
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

MonkeyRider schreef:@suravida.....tja, jij zei dat je boven die "knop" hing......toen dacht ik "ik ben misschien toch niet de enige gek"
Ik heb een 18" genomen, zodat je ff lekker kunt proefrijden binnenkort :-D .....daarna kan Wybo gewoon met jouw frame blijven rijden, denk ik ?!
@Rilson......je gaat vanzelf vaker fietsen, dagje FS, dagje SS, dagje HT, dagje Fat......ik ben alleen bang dat het wel eens erg vaak Fat zou kunnen worden als ik zo de diverse forums lees :(

Omdat die "gewone" Salsa jongens toch met slecht weer afhaken :wink: moeten we inderdaad maar eens een Fat-meeting organiseren binnenkort, maar eerst ff binnenkrijgen en opbouwen.
Daar ben ik wel voor in, mits het geen Salsa Fat meet wordt. En een beetje centraal gehouden wordt. Ik ben ook bang dat de 29er wat vaker dan me lief is in de schuur zal blijven staan.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

De eerste upgrade voor de Fatty is ook al gespot http://www.bikerumor.com/2013/09/13/fir ... more-66241" onclick="window.open(this.href);return false;
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

Ik heb ook wel zin in een "vette fiets" bijeenkomst. Als een 29+ tenminste een fatbike genoemd mag worden. De Krampus is wat dat betreft op het randje.
Ik kan wel gastheer zijn op de Zuid Veluwe, vanaf Arnhem Noord, indien interesse.
En wat is hier het praktisch nut van?
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Paul Rush schreef:Ik heb ook wel zin in een "vette fiets" bijeenkomst. Als een 29+ tenminste een fatbike genoemd mag worden. De Krampus is wat dat betreft op het randje.
Ik kan wel gastheer zijn op de Zuid Veluwe, vanaf Arnhem Noord, indien interesse.
Ik ben voor :-q
Mooi gebied ook.

Mits op enige termijn, want de mijne staat nog in de UK en diverse webshops.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Mag ik me dan als fatbike afficionado ook aansluiten op mijn smalle banden fiets?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

suravida schreef:Mag ik me dan als fatbike afficionado ook aansluiten op mijn smalle banden fiets?
Je hebt wel een "vette" fiets, natuurlijk :wink:
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

http://fat-bike.com/2013/09/global-fat- ... -7th-2013/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook leuk!
Plaats reactie