Plus bikes: . . . Het grote 29+/27.5+/26+ en Fatfront topic.

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
scan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 1 april 2015, 22:09

Afbeelding
Sloth
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:03
Mijn mountainbike: Esker Hayduke, Merida Big Trail 600

Gisteren mijn nieuwe Esker Hayduke frame binnen gekregen. Ik ga er een 27.5+ van maken, moet alleen alle onderdelen nog bijelkaar gaan sprokkelen. :)

Afbeelding
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4128
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Als je ook wielen wilt gaan bouwen: ik heb een setje Ryde velgen voor je, 35mm inwendig.
Sloth
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:03
Mijn mountainbike: Esker Hayduke, Merida Big Trail 600

baron062 schreef: za 16 mei 2020, 18:49 Als je ook wielen wilt gaan bouwen: ik heb een setje Ryde velgen voor je, 35mm inwendig.
Lijkt me heel gaaf om te doen, maar jammergenoeg geen tijd voor, moet nog een mooi setje uitzoeken om 2.8 of 3.0 banden op te zetten :)
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Ow.... Maar dat kan je ook aan Jan overlaten :-q
Just do Ti, or did i die?
Sloth
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:03
Mijn mountainbike: Esker Hayduke, Merida Big Trail 600

Wie is Jan? :)

En wat is 't voordeel tegenover een kant en klare set kopen?
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Jan the man, zit ook op het forum. Weet niet of Dries baron het ook kan maar we hebben wel wat leden die kunnen vlechten.

Voordeel van handgespaakt tov fabriekswiel is dat je het wiel beter op jou en je wensen kan afstemmen.
Just do Ti, or did i die?
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Mooi frame Sloth. Ik zou die versteviging aan de onderste framebuis ten hoogte van het balhoofd niet vergeten bij de anti roest behandeling. Bij Surly zit zo'n plaatje op de bovenbuis. Daar komt roest vanonder als je er niets aan doet.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Sloth
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:03
Mijn mountainbike: Esker Hayduke, Merida Big Trail 600

Big Deef schreef: zo 17 mei 2020, 13:25Voordeel van handgespaakt tov fabriekswiel is dat je het wiel beter op jou en je wensen kan afstemmen.
Ik dacht er gewoon een normaal setje op te gooien, maar nu ben inmiddels verdwaald in alle mogelijkheden van wielen,... :roll:
Wat zouden jullie voor velgen voor 2.8 (en eventueel 3.0) banden gebruiken? 35mm of 39mm interne breedte? Het gewichtverschil maakt me niet zo veel uit.
CC-Rider schreef: ma 18 mei 2020, 23:23Ik zou die versteviging aan de onderste framebuis ten hoogte van het balhoofd niet vergeten bij de anti roest behandeling.
Thanks! Ik ga er op letten!
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Als gewicht je niet uitmaakt en de wens is om eventueel 3.0 te rijden zou ik 39 intern doen.

Good luck met het kiezen van een wielset
Just do Ti, or did i die?
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Maar weer eens een fotootje van mijn Krampus 29plusser.

Afbeelding

Dually velgen (39inw) met Knards (76mm) en verder no-nonsense Sram NX 1x11, Avid BB7 en BrandX dropper.

Ik heb er intussen ook een set Vittoria Mezcal 29x2.6 bij en die vallen mooi breed op deze velgen (68mm) en wegen zo'n 4 ons minder per set. Daarbij lijken ze erg makkelijk te rollen en zijn ze iets minder "bouncy" als de Knards.

Momenteel rijdt ik Mezcal 2.6 achter en wissel ik wat tussen Mezcal 2.6 / Knard 3.0 / Dirt Wizzard 3.0 (valt werkelijk 2.8") voor. Vooral met de DW voor is het kwa grip een super combi :-D .

Ook is er een nieuw stuur onderweg. Een 82cm stalen Stooge Junker Bar met 85mm rize ...."serious stuff" :-D
http://stoogecycles.co.uk/product/stoog ... pre-order/

Het is een vergelijkbaar stuur als de Surly Sunrize bar, maar met iets meer backsweep (20gr) .....en direct leverbaar.

Afbeelding

Ik heb in het verleden de stuurbuis wat te veel ingekort ( toen ik nog dacht snel te kunnen :oops: ) en daar baal ik nog steeds van........maar met zo'n "klunker" style stuur ben ik gelijk van dat probleem af.
Sloth
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:03
Mijn mountainbike: Esker Hayduke, Merida Big Trail 600

Ok, ik ben eruit, ik ga voor de Dually 27.5” velgen. (intern 39mm)

Op mijn Merida Big Trail heb ik nu Maxxis Rekon+ banden (op 35mm velgen), op zich bevallen die prima voor de paden hier op de veluwe. Hebben jullie nog andere suggesties?
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

@ monkey.

Ik vind de stijl van die clunker stuurtjes erg vet... Stuurbuis teveel ingekort is dan wel het meest mooie excuus.

@ Smith, ik heb nu de wtb ranger banden in 2.8. rijden erg lekker ook al zou ik in het vervolg voor de 3.0 versie gaan. De conti crossking in 2.8 is ook erg lekker maar in combi met de trailking vind ik het voor de huidige ondergrond te zwaar. De roro in 2.8 met snakeskin doet het ook erg goed. Keuze zat dus
Just do Ti, or did i die?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik ken de Rekons niet, ziet er wel allround uit, en er is veel keus.

Ik vind de Rocket Ron het goed doen in het droge seizoen, loopt licht
Heb in de zomer ook fijn gereden met een heel snelle G-one 2,8 achter.

In de nattere periode heb ik de Onza Canis, die lijkt op de Rekon?

En ik heb de Vittoria Bomboloni liggen om te proberen,
iets meer karkas voor betere demping en lagere druk.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Heckler40 schreef: do 21 mei 2020, 19:31 Ik ken de Rekons niet, ziet er wel allround uit, en er is veel keus.

Ik vind de Rocket Ron het goed doen in het droge seizoen, loopt licht
Heb in de zomer ook fijn gereden met een heel snelle G-one 2,8 achter.

In de nattere periode heb ik de Onza Canis, die lijkt op de Rekon?

En ik heb de Vittoria Bomboloni liggen om te proberen,
iets meer karkas voor betere demping en lagere druk.

Enjoy!!
Hoe bevallen die Bomboloni's tov de Rocket Rons? Heb zelf de RR in 2.8, maar voor het buitenland wellicht op zoek naar een wat stevigere band, maar dan wel in een plus formaat (2.8 of groter). Helaas gaat de Wolfpack maar tot 2.6.
Plaats reactie