Plus bikes: . . . Het grote 29+/27.5+/26+ en Fatfront topic.

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
bk1985
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 21:41

Vandaag mn trek Roscoe 2020 tubeless gemaakt, dit levert veel gewichtsbesparing op met die mega binnenbanden :tong :-q
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Leuke fiets, die Roscoe :-q
Voelt niet log tov je 29er ?
bk1985
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 21:41

MonkeyRider schreef: vr 13 september 2019, 09:19 Leuke fiets, die Roscoe :-q
Voelt niet log tov je 29er ?
Echt een topfiets!
niet log, wel echt langzamer als mijn Cube analog 2018 29er. mijn zoon zit tegenwoordig op die fiets en kan hem maar net bijbenen :roll:
supermoos2907
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 14 februari 2011, 11:05

Goedemiddag allen,

Ik zit al een tijdje te dubben over het vervangen van (onderdelen van) mijn fiets. Cotic Soul Mk5, die staat momenteel op normale 27.5 wielen (2.35). De fiets "voelt" niet helemaal goed - eigenlijk sinds ik hem heb. Ik kan er de vinger niet op leggen. Hij voelt net wat te laag of te klein, hoewel ik er prima 70+ km ritten mee kan doen.

Ik kom van een 29er XC fiets, die gewoon als "meer fiets" voelde. Hogere stack, grotere wielen.. dat werk. Ik overweeg nu om de Soul te verkopen en wat nieuws aan te schaffen. Ik rijd vooral XC rondjes en neig zo nu en dan een beetje naar Trail, als we het over inzetbereik hebben.

Nu lees ik in dit topic echter heel veel lof over 27.5+.. mijn Soul kan 2.8 voor en 2.6 achter aan, maar ik heb die investering nog niet gedaan - ik moet dan een andere wielset kopen. Dat geld zou anders in een 29er set kunnen gaan.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit soort fietsen en de bredere banden? Ik weet dat 2.6 niet echt + is, maar toch.. ;)
Gebruikersavatar
PB1912
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 16 augustus 2013, 00:16
Mijn mountainbike: Cube C:62 Reaction Race 2022

Ik heb deze week mijn Cube Reaction HPA pro verkocht omdat ik een Trek Roscoe 7 wil kopen.
Ik lees wat wisselende verhalen, rij voornamelijk rond in de buurt van Dorst, met name Vrachelen en Cadettenkamp. Ben ik met een 27,5+ veel langzamer op deze tracks ?
Los muchachos del Breda, Maestros del futbol
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Ik zeg nee..... maar misschien ben ik niet objectief....

Als je echt van een superlichtgewicht xc 29er overstapt naar een roscoe ga je het verschil zeker wel voelen maar je kan onfatsoenlijk hard door de bochten :winkie:
Just do Ti, or did i die?
Gebruikersavatar
PB1912
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 16 augustus 2013, 00:16
Mijn mountainbike: Cube C:62 Reaction Race 2022

Haha, de Cube woog net geen 11kg en moet zeker een km of 8 richting Vrachelen rijden. Voor mijn gevoel is dat nog het lastigste.... Zou graag ff een rondje willen doen in het bos maar helaas heeft niemand een demo.
Los muchachos del Breda, Maestros del futbol
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

PB1912 schreef: di 1 oktober 2019, 20:22 Ik heb deze week mijn Cube Reaction HPA pro verkocht omdat ik een Trek Roscoe 7 wil kopen.
Ik lees wat wisselende verhalen, rij voornamelijk rond in de buurt van Dorst, met name Vrachelen en Cadettenkamp. Ben ik met een 27,5+ veel langzamer op deze tracks ?
Ligt er aan, als het erg droog en rul is ben je waarschijnlijk niet langsamer en je kunt inderdaad wel erg hard door de bocht. Vooral veel meer fun denk ik.
Op de weg voelt het wel langzamer.
Gebruikersavatar
PB1912
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 16 augustus 2013, 00:16
Mijn mountainbike: Cube C:62 Reaction Race 2022

Na wat afwegingen (2019/2020 model) heb ik de Roscoe 7 2019 gekocht, gisteren m’n eerste rondje Vrachelen gereden en dat is me goed bevallen. Was 30 sec langzamer dan 2 weken geleden op m’n Cube Reaction. Heb wel echt het idee dat ik veel harder moest werken, had in de ochtend al een kickboks training achter de rug dus wellicht had het daar ook mee te maken. Eerste indruk is goed in ieder geval, door de grip in de bochten zit ik (nu al) veel lekkerder/vertrouwder op de fiets. Nu mag het even stoppen met regenen zodat ik snel weer kan gaan fietsen! (Jaja, ben een droog weer rijder)
Los muchachos del Breda, Maestros del futbol
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ik heb vanmiddag op SaSuKo op een Karate Monkey 27,5x3 gereden. Wat een heerlijke machine zeg. Moet maar nog een setje wielen erbij maken met deze maat voor mijn Surly.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
bk1985
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 21:41

PB1912 schreef: zo 6 oktober 2019, 18:24 Na wat afwegingen (2019/2020 model) heb ik de Roscoe 7 2019 gekocht, gisteren m’n eerste rondje Vrachelen gereden en dat is me goed bevallen. Was 30 sec langzamer dan 2 weken geleden op m’n Cube Reaction. Heb wel echt het idee dat ik veel harder moest werken, had in de ochtend al een kickboks training achter de rug dus wellicht had het daar ook mee te maken. Eerste indruk is goed in ieder geval, door de grip in de bochten zit ik (nu al) veel lekkerder/vertrouwder op de fiets. Nu mag het even stoppen met regenen zodat ik snel weer kan gaan fietsen! (Jaja, ben een droog weer rijder)
Ik ben gisteren weer op pad geweest met de Roscoe 7 2020. heerlijk hard raggen door de bochten!
ik moet ook harder werken als op mn 29-er, dat merk je gewoon.

gisteren overigens geprobeerd een stuk over t strand te rijden, maar dat viel heel erg tegen. Vermoedelijk toch teveel profiel onder de banden.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Of teveel lucht erin?
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Voor strand moet je echt fat gaan.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ik heb een wielset met P49 Dually velgen. Ik wil de Knards 29x3.0 die er nu op liggen vervangen voor een plusband van 2.6 of 2.8. Heeft iemand hier al ervaring met de brede velgen met deze maten? Wil wat sneller rollen, maar niet inboeten op grip.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
bk1985
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 21:41

Afgelopen tijd veel op de trails geweest met mijn Roscoe. helaas kwam de eerder gemelde kraak weer terug.
FM kon het niet vinden en heeft de fiets een aantal dagen gehouden om hem helemaal te controleren.
ze hebben de fiets volledig gedemonteerd en opnieuw opgebouwd. Tijdens de opbouw kwamen ze erachter dat het uit de achternaaf kwam, terwijl het echt een crankgerelateerde kraak leek.
Al met al is de fiets weer fris opgebouwd! vanmiddag maar weer eens een rondje :-q
Plaats reactie