Plus bikes: . . . Het grote 29+/27.5+/26+ en Fatfront topic.

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

https://www.bakkerracingproducts.nl/ng- ... 3YQAvD_BwE

Met zo'n adapterkitje kun je evt een non-boost wiel gebruiken als je die hebt?
Comfort met 30mm velgen en soepele banden is behoorlijk goed, trouwens.
Gebruikersavatar
Jojo52
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: za 3 december 2011, 11:57
Mijn mountainbike: Specialized fuse expert

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 27 januari 2019, 14:26 Zolang het duurt. Hou de ixx maar goed in de gaten, het was geen uitzondering...

Uhmm ja.... ff een kleine kick.
De onder garantie vervangen velg is nu idd ook weer aan het scheuren bij de spaken :(
D'oh!
Gebruikersavatar
Johangr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 260
Lid geworden op: wo 27 mei 2015, 23:09

MonkeyRider schreef: di 5 januari 2021, 12:25 https://www.bakkerracingproducts.nl/ng- ... 3YQAvD_BwE

Met zo'n adapterkitje kun je evt een non-boost wiel gebruiken als je die hebt?
Comfort met 30mm velgen en soepele banden is behoorlijk goed, trouwens.
En als je een centerlock remschijf hebt kun je deze set gebruiken volgens mij... icm 6 gaats remschijf https://houseofmtb.nl/index.php?route=p ... uct_id=428
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Ik ben nu met de 29er wielset ook wel aan het zoeken naar de juiste druk met 30 mm intern. Ik rij toch al een veel lagere spanning als dat ik dacht met mijn 110 kg. Zit nu op 1.8 achter en 1.6 voor en gevoelsmatig zou er nog wel wat uitkunnen.

Begin al wel redelijk in de buurt van het comfort van de plusbanden te komen, zouden de vittoria's stevigere wangen hebben dan de schwalbe's? want met de schwalbe's kon ik gevoelsmatig niet ver beneden de 2.0 bar rijden.
Just do Ti, or did i die?
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Welke bandenmaat @Big Deef?
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

sjuutje1969 schreef: di 5 januari 2021, 10:26
Vandaar eigenlijk mijn vraag aan topicleden, wie heeft er een boost 29 inch voorwiel te leen zodat ik dat kan uittesten? Een boost achterwiel kan ik hier thuis regelen.
Ik heb wel een Boost voorwiel met Continental TrailKing liggen op een I9 Trail 27mm velg. Nou ja, hij zit nog in de fiets, maar voorlopig kom ik daar niet aan toe en kan hem altijd wisselen met de Plus set.
Drie nadelen: de band is 'slechts' 2.25 breed, moet even opnieuw tubeless gemaakt worden (loopt langzaam leeg, vloeistof zal niet goed meer zijn) en ligt in Mook, nabij Nijmegen. Als ik je berichten zo lees, kom je uit Drenthe...

Mijn ervaring is ook dat de 29er inderdaad net wat sneller is en makkelijker rolt, maar inderdaad iets minder comfortabel. De Plus set is gewoon wat lomper en meer fun.
Het idee is al geopperd, maar je als je toch al een 29er achterwiel ter beschikking hebt, kun je die natuurlijk eens proberen met je eigen Plus voorwiel. Achter zal het verschil aanmerkelijk beter voelbaar zijn dan aan de voorkant, aangezien je voorvork daar ook nog veel gladstrijkt.
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Merijn. schreef: di 5 januari 2021, 21:25
sjuutje1969 schreef: di 5 januari 2021, 10:26
Vandaar eigenlijk mijn vraag aan topicleden, wie heeft er een boost 29 inch voorwiel te leen zodat ik dat kan uittesten? Een boost achterwiel kan ik hier thuis regelen.
Ik heb wel een Boost voorwiel met Continental TrailKing liggen op een I9 Trail 27mm velg. Nou ja, hij zit nog in de fiets, maar voorlopig kom ik daar niet aan toe en kan hem altijd wisselen met de Plus set.
Drie nadelen: de band is 'slechts' 2.25 breed, moet even opnieuw tubeless gemaakt worden (loopt langzaam leeg, vloeistof zal niet goed meer zijn) en ligt in Mook, nabij Nijmegen. Als ik je berichten zo lees, kom je uit Drenthe...

Mijn ervaring is ook dat de 29er inderdaad net wat sneller is en makkelijker rolt, maar inderdaad iets minder comfortabel. De Plus set is gewoon wat lomper en meer fun.
Het idee is al geopperd, maar je als je toch al een 29er achterwiel ter beschikking hebt, kun je die natuurlijk eens proberen met je eigen Plus voorwiel. Achter zal het verschil aanmerkelijk beter voelbaar zijn dan aan de voorkant, aangezien je voorvork daar ook nog veel gladstrijkt.
Nijmegen is nét iets te ver fietsen... maar zonder gekheid, het is even te ver vanuit Friesland (ik fiets wel bijna altijd in Drenthe dus dat klopt aardig). We hebben zo'n adaptersetje besteld en van het weekend maar eens testrijden met 29 x 2,25 (die hebben we hier liggen).
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

CC-Rider schreef: di 5 januari 2021, 21:08 Welke bandenmaat @Big Deef?
29x2.35
Just do Ti, or did i die?
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Toch de kona big honzo maar te koop gezet; terug naar een fully in maat S (wordt ook weer een uitdaging aangezien er bijna niets te koop is!).
Gebruikersavatar
Jojo52
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: za 3 december 2011, 11:57
Mijn mountainbike: Specialized fuse expert

Ik heb een nieuwe wielset voor mijn fuse gekocht. Het betreft een 27.5 inch 35mm intern wielset.
Is een 2.8 band een beetje gangbaar voor deze interne breedte? Ik rij nu 45mm intern met 3.0 banden.
D'oh!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Dat past prima. Specialized heeft jarenlang 30mm intern verkocht voor 2,8 plusbanden in hun 6-fattie modellen. Dus 35mm is prima.

Staat wat ronder vergeleken met de 40+mm brede velgen. Het geeft iets minder support voor de wangen maar dat merk je pas als je ze echt op de limiet belast.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Jojo52
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: za 3 december 2011, 11:57
Mijn mountainbike: Specialized fuse expert

Heckler40 schreef: di 12 januari 2021, 21:29 Dat past prima. Specialized heeft jarenlang 30mm intern verkocht voor 2,8 plusbanden in hun 6-fattie modellen. Dus 35mm is prima.

Staat wat ronder vergeleken met de 40+mm brede velgen. Het geeft iets minder support voor de wangen maar dat merk je pas als je ze echt op de limiet belast.

Enjoy!!
Thx, nog 3 a 5 weekjes wachten en dan ga ik het meemaken. Alleen nog even kijken welke banden. In eerste instantie had ik Swalmen Roro op het oog. Nobby nic leek me wat te heavy.
D'oh!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Voor Swalmen is RoRo een heel fijne band, maar als je ook wel eens over de grens op stevige trails spelen gaat heeft een Nobby Nic meer reserves. Ik heb in de Ardennen en Eifel veel plezier gehad op een LTHT met NoNic in 3.0.

Hangt er ook vanaf welke versie van de band je voor gaat, het karkas is zo mogelijk nog belangrijker dan het noppenprofiel. De nieuwe zwaardere zijwangen van Schwalbe zijn al beter dan de oude liteskins en snakeskins.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Jojo52
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: za 3 december 2011, 11:57
Mijn mountainbike: Specialized fuse expert

Ow sorry, ik las net dat ik Swalmen heb geschreven, ik bedoelde schwalbe :oops:
Maar wat dat betreft, 80% van mijn tochten is Parkstad routes. Wat betreft twijfel ik tussen de noni en roro. Of is er nog een andere interessante optie?
D'oh!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Plenty!

Maar dat is een hele dscussie kun je makkelijk pagina's mee vullen.

Waar de RoRo 2.8 in uitblinkt is heel goed rollen bij een relatief laag gewicht,
dan is ie minder geschikt voor echt lage drukken met de lichte zijwangen

Ik heb ook nog Onza Canis 2.8 skinwalls in gebruik, beetje tussen RoRo en NoNi in, hebben de looks
En net een set Vittoria Bomboloni's in 3.0 omgelegd, stevig karkas voor lage drukken, maar te weinig km.

Ook de bekende Maxxis en Conti modellen zijn er intussen in deze maten, is een niche maar toch keuze.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie