Plus bikes: . . . Het grote 29+/27.5+/26+ en Fatfront topic.

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

balboa schreef: vr 22 mei 2020, 13:26Hoe bevallen die Bomboloni's tov de Rocket Rons? Heb zelf de RR in 2.8, maar voor het buitenland wellicht op zoek naar een wat stevigere band,
Wat ik schreef ik heb ze liggen, nog geen meter op gereden, komt nog.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Afbeelding

Vandaag de WTB rangers in 2.8 op de fiets gehangen en getest. Keurig 67mm breed op Velocity Dually 40mm velgen. Ik zou deze, tcs light, niet tubeless monteren, de wangen zijn wat poreus. Even zoeken naar de juiste druk maar daarna waar ik op hoopte: super veel grip op de veel te droge ondergrond. Ik moet even wennen aan de nog iets lagere ground clearance. Mijn bracket is nog een mm of 5 gezakt, dus ik raak nog wel eens wat met mijn pedaaltje :roll: Ik neem het voorlopig voor lief, de grip is namelijk boven verwachting, even kijken of ik de grens kan vinden :winkie:
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Top band de Ranger, ik heb ze in 29*3.0 op de Rooster
Monteren van dat setje is het moment dat die Bike tot leven kwam.

Ik herinner me niet echt dat dat tubeless maken problematisch was.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Dan zal ik dat toch eens proberen, in het ergste geval kost dat wat latex.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Proberen kan nooit kwaad :bier:

Het is wel zo dat mijn 29+ Bike eerst Superlichte Fat B Nimble banden had met een echt fragiel karkas
en alles vergelijkt gunstig als je het tubeless maken daar tegen afzet :roll:

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Sloth
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:03
Mijn mountainbike: Esker Hayduke, Merida Big Trail 600

Iemand hier ervaring met Terrene banden? Ik zit te twijfelen tussen de McFly 2.8 en de Chunk 3.0.
Of een combinatie ervan, Chunk voor en McFly achter,..

McFly
Afbeelding

Chunk
Afbeelding
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Waar ga je ze vooral gebruiken , in wat voor fiets en wat is je rijstijl? Wellicht handig om dat soort info te hebben voor een goed advies.
Sloth
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:03
Mijn mountainbike: Esker Hayduke, Merida Big Trail 600

- esker hayduke (27.5+) (zie vorige pagina)
- vooral single tracks op en rond de Veluwe
- de banden komen op een velg met 39mm intern

En geen idee wat voor stijl, hoef niet persee t allerhardste te gaan.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Geen ervaring met de banden maar het profiel van de chunky is niet echt voor de Veluwe maar meer voor ruwer terrein. Hogere noppen en geen middennop. Ik zou de MC fly voor en achter zetten. In Mul zand of harde bosondergrond werkt een band met meer lagere noppen beter (meer grip minder rolweerstand).
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Sluit ik mij geheel bij aan
Just do Ti, or did i die?
Sloth
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:03
Mijn mountainbike: Esker Hayduke, Merida Big Trail 600

Thanks! McFly Lights gaan het worden, nu alleen wachten tot die shop open gaat :D
i9 stem is ook besteld, in dezelfde kleur als de hubs.

Van 't weekend de rest van de onderdelen maar bestellen, dan kan ik hem gelijk afmaken als de wielen klaar zijn.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Als 2e wielset heb ik een setje 27.5+ met 40mm velgen voor mijn SC Tallboy. Ik heb er nu Maxxis Rekon+ banden (2.8") omliggen. Komende vakantie gaat de fiets met deze wielen/banden eronder weer mee naar het hooggebergte (de grenzen gaan toch open, jeuj!). Ik wil er tochten mee gaan fietsen, maar de fiets ook af en toe het bikepark in nemen. Mijn vraag: gaan deze banden dat houden? Vorig jaar heb ik er wel mee afgedaald, en toen bleven ze heel, maar ik weet eigenlijk niet of dat geluk of wijsheid was. Ik rij afdalingen die zeg maar bij de fiets passen (de Tallboy is een trailbike met 130/110 mm veerweg); vorig jaar was dat over flow-trails of de minder extreme natuurlijke paden (groen, blauw en een verdwaald stukje rood in de Pyreneeën). Mochten de Rekon's te zwak zijn, wat zou dan een goed alternatief zijn (als je er rekening mee houdt dat ik er ook mee omhoog ga fietsen)?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Sloth
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:03
Mijn mountainbike: Esker Hayduke, Merida Big Trail 600

Weer een stapje verder, met een beetje mazzel kan ik hem deze week afmaken :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Oke,

Het is gebeurd; ik heb mijn full suspension fiets verkocht om me te gaan orienteren op een 27+ bike. Eventueel zelf opbouwen of een mooie fiets kopen.

Ergens in mijn hoofd zingt nog steeds de surly karate monkey rond (vindt hem echt heel erg gaaf) maar zou hem graag eens willen proefrijden. Nu wil het probleem dat ik denk dat ik een maat S nodig heb.. iemand hier die een maatje S heeft staan?

De locale kona dealer heeft ook een kona big honzo staan die ik mag testen... is alleen ook een maat M. De specs van mijn kona rove AL zijn leidend omdat die fiets echt zit als een fiets!

Nog anderen hier die zeggen; ik heb een maatje S staan (27+) en die mag je komen passen/voelen?
Sloth
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:03
Mijn mountainbike: Esker Hayduke, Merida Big Trail 600

KM is een gave fiets! Stond hier ook op ‘t lijstje, maar ben toch voor iets anders gegaan.

Vergeten hier te posten, maar de fietsenwinkel heeft vorige week mijn Esker Hayduke afgemaakt:

Vorige week zaterdag opgehaald en deze week zo’n beetje om de dag een rondje door ‘t bos en over de heide gefietst.
Wat een fijne fiets, stuurt wel wat anders dan mijn oude Merida Big Trail dus het is nog wel wennen. Heb heel lang zitten twijfelen of ik voor SRAM of Shimano zou gaan, uiteindelijk voor Shimano XT (12-speed) gekozen, wat een verschil met de 11 speed XLS die op mijn Merida zat.

Nu alleen nog een dropperpost uitzoeken :)

Afbeelding
Plaats reactie