Plus bikes: . . . Het grote 29+/27.5+/26+ en Fatfront topic.

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Stoneball
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 30 september 2020, 09:39

Wat zou deze nog waard zijn: https://www.thebikelist.co.uk/cube/ltd-29-2014 (maat 21"/XL)

Mechanisch staat deze goed, optisch na 6 jaar natuurlijk wat minder. Als ik er nog wat deftig voor kan krijgen zou ik deze eventueel verkopen bij aankoop nieuwe MTB. Indien deze bijna niets meer waard is, wil ik er een baan/gravel-hybride van maken (vaste voorvork vanop ali, dunnere banden met minder profiel, recht stuur zou ik wel behouden).
Gebruikersavatar
Jojo52
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: za 3 december 2011, 11:57
Mijn mountainbike: Specialized fuse expert

Heckler40 schreef: wo 13 januari 2021, 15:16 Plenty!

Maar dat is een hele dscussie kun je makkelijk pagina's mee vullen.

Waar de RoRo 2.8 in uitblinkt is heel goed rollen bij een relatief laag gewicht,
dan is ie minder geschikt voor echt lage drukken met de lichte zijwangen

Ik heb ook nog Onza Canis 2.8 skinwalls in gebruik, beetje tussen RoRo en NoNi in, hebben de looks
En net een set Vittoria Bomboloni's in 3.0 omgelegd, stevig karkas voor lage drukken, maar te weinig km.

Ook de bekende Maxxis en Conti modellen zijn er intussen in deze maten, is een niche maar toch keuze.

Enjoy!!


De keuze is inderdaad reuze.
Ik heb maar eens een short list gemaakt. Noni voor en roro achter of roro voor en rara achter , alles 2.8.
Waarom schwalbe: omdat ik voordat ik groundcontrol ging rijden altijd schwalbe gereden heb en eigenlijk geen ervaring heb met andere merken.

Maar even een ander discussie puntje / vraag: ik rij al een tijdje 27.5 plus en ben er eigenlijk wel tevreden over, daarnaast heb ik de laatste trends ook niet meer echt gevolgd.
Door mijn zoektocht naar plus velgen heb ik het idee dat de 27.5 plus trend een beetje over is gegaan. Klopt dit?
Of wordt het door de huidige e-Bikes toch een beetje in stand gehouden.
D'oh!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

BInnen Schwalbe voor mij geen meerwaarde in de huidige Rara, ik heb RoRo 2.8 voor en achter achter.
Als lichter rollende achterband heb ik de G-One er bij. Die maakt zomers droog echt een verschil

De NonI kun je dan voorop nog overwegen, erbij nemen of direct kiezen als je meer grip zou wilen.
Meer grip kun je dus ook halen uit een lagere druk, dan wel een versie kiezen met stevige wangen.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Holy moly, ik zit al een uurtje dit topic door te lezen, maar zie door het rubber geen band meer....

Ik heb net een stalen 27,5+ bike besteld, maar kan er niet uitkomen wat voor een band ik er op moet leggen.

Ik heb eigenlijk nooit echt een goed gevoel gehad met Schwalbe, dus NoNi of RoRo valt af.

Nu heb ik wel begrepen dat je plus banden eigenlijk tubeless moet rijden, en ik heb nog een fles latex van Schwalbe staan (kreeg ik van iemand die er geen fan van was), en ik begrijp dat dat eigenlijk niet zo goed gaat met Maxxis.

En aangezien het oog ook wat wil (en ik weet dat niet iedereen het mooi vind, maar IK wel en daar gaat het nu om) kwam ik de Teravail Coronado tegen, in Light and Supple uitvoering, maar dat lijkt mij vooral een band voor het droge seizoen....

Iemand nog opties?

Ik rij vooral in het oosten van het land, de Veluwe en richting de Gelderse Vallei, en er zal hier en daar wel eens een uitstapje naar de UHR gemaakt gaan worden (als het weer rustig is)
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Ik heb nog een conti trail en xking in 2.8 liggen. Die kunnen eventueel voor een klein prijsje weg en gaan ook goed tubeless en zijn zeker niet te zwaar.

Doe maar een pb als je interesse hebt.
Just do Ti, or did i die?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

En je hebt de fiets nog niet?
Misschien zijn de standaard banden zo slecht nog niet.

Maxxis met Stans gaat in de praktijk gewoon goed. Maar een gewaarschuwd mens...

Maar zoals je al schreef, plus size "moet" je tubeless rijden.
Meer dan bij gewone maten profiteer je bij plus size van de voordelen van tubeless.

En als je Stans niet vertrouwt in je nieuwe Maxxissen, dan koop je toch een andere fles?
Je gratis fles Stans heeft iemand anders ooit 24 euro gekost.
Jouw nieuwe Maxxissen hebben jou 120 euro gekost. Makkelijke keuze toch?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

@TSTM:
Oké, ik zei het verkeerd, ik heb een frame (inclusief vork) en wielen besteld. Er zitten nog geen banden bij.

En ik heb dus Schwalbe latex, geen Stans ;)
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Haha, dat verandert de zaak.

Behalve dat Schwalbe latex gewoon Stans is in een ander flesje...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Oh, in dat geval maakt het niet uit.

Heb maar een set Rekons besteld, die Teravails zijn denk ik niet all-round genoeg voor NL
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Babbelzone
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 474
Lid geworden op: do 26 februari 2004, 11:38
Mijn mountainbike: Sandman Atacama / FatLab Squish FS 120

Ik ben op zoek naar een 27,5 Plus frame. Trail georienteerd.
Mag een gebruikt frame zijn als het maar in goede staat is.
Het frame moet boost compatible zijn. Liefst staal.

Heeft iemand wat liggen misschien ? Of suggesties ? Iets wat leverbaar is.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Just Pedal heeft nog wel Karate Monkey's liggen/hangen
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Hier heb ik nog een titanium frame van Kingdom liggen.

Maatje medium met hele fijne Geo.
Just do Ti, or did i die?
Babbelzone
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 474
Lid geworden op: do 26 februari 2004, 11:38
Mijn mountainbike: Sandman Atacama / FatLab Squish FS 120

Big Deef schreef: do 11 februari 2021, 21:30 Hier heb ik nog een titanium frame van Kingdom liggen.

Maatje medium met hele fijne Geo.
Heb je hier een foto, geo en vraagprijs van ?
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Ik zal vanavond even een pb sturen. Als je jezelf al wilt verlekkeren kan je alvast in mijn sys kijken. Zal ondertussen wel op pagina 3/4 of nog iets verder staan
Just do Ti, or did i die?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Jojo52 schreef: za 16 januari 2021, 11:51Maar even een ander discussie puntje / vraag: ik rij al een tijdje 27.5 plus en ben er eigenlijk wel tevreden over, daarnaast heb ik de laatste trends ook niet meer echt gevolgd.
Door mijn zoektocht naar plus velgen heb ik het idee dat de 27.5 plus trend een beetje over is gegaan. Klopt dit?
Of wordt het door de huidige e-Bikes toch een beetje in stand gehouden.
Bij de e-mtb's is de trend van 27.5"/2.8 rubbers al weer overgewaaid. Veel bikes krijgen de "mullet" behandeling, dus met een 29er voorwiel en een 27.5" achterwiel. Maar zelfs dan monteren veel merken een 2.5 of 2.6 achter en geen 2.8 meer.

Ook volledig 29" is bij e-mtb's in opkomst. De kleinere achterwielen bieden nog wel iets meer mogelijkheden om de achterkant kort te houden icm redelijk wat veerweg en een motor bij het bracket.

Mijn eigen e-mtb is nog wel voorzien van 2.8 rubber en omdat me dat eigenlijk prima bevalt laat ik het zo.
Ik heb wel een keer een 29er voorwiel erin gehad om te proberen, maar voelde eigenlijk geen voordelen en het zag er imo ook niet uit.

Die vergelijking was overigens niet helemaal eerlijk, want de 29er band was een 2.6 Rekon en de 27.5"/2.8 een Magic Mary soft. Qua grip is dat een hele andere dimensie dan zo'n kleingenopte Rekon :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie