Gravelracers: Het grote Gravel Topic.

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Ziet in het echt super strak uit en al helemaal met skinwalls :P

Heb er zelf nog niet op gefietst, maar zal te testen zijn op het drielandenpunt 28.9 tijdens het bc Testival.
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Ik wil volgende week vrijdag in de omgeving van Durbuy een ronde gaan rijden op de gravelracer. Heeft iemand een route in die omgeving in zijn database? ongeveer 40km a 60km.
Frank Z
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 21:58

Ben net terug van (on)verhard rijden in de Alpen en ben erg blij met mijn Resist Nomad 45 mm banden. Deze soepele banden vielen als 40mm op Mavic TN719 velgen. Ik gebruikte ze met Foss binnenbanden: geen platte banden. Ik had ze al een tijdje liggen dus weet niet of ze nog te koop zijn. Ze zijn (waren?) er ook in 35 mm. Het zijn draadbanden, gewicht is mss een issue (voor mij niet).
floris500 schreef: do 12 september 2019, 12:46

Ik weet niet hoe weinig profiel je wilt? Paar opties, allemaal skinwall en 35+, variërend in profiel :

-Challenge Strada Bianca
-Challenge Gravel Grinder
-Donelly (Clement) Strada USH
-Donelly (Clement) X'plor USH
-Donelly (Clement) X'plor MSO
-WTB Venture
-WTB Exposure
-WTB Byway
-Panaracer GravelKing
r.e.n.e. schreef: ma 9 september 2019, 21:22 Even een vraagje , ik zoek voor mijn straggler een bandenset voor op mijn carbon hoge velgen voor deels op de weg, nu heb ik conti 27gemonteerd en op mijn cross set liggen furious fred 2.0.
Ik zoek een band met veel volume met weinig profiel en met skin/tan wall zijkant, vanaf ongeveer 35mm breed maar ze moeten wel op een brede racevelg passen.
Wie heeft voor mij de oplossing, ik zie door de bomen het bos niet meer.
-Panaracer GravelKing SK
-Panaracer GravelKing Plus
-Panaracer Pasela

Geloof dat een aantal hiervan (met name de WTB) nog vrij nieuw zijn in deze maten en leverbaarheid misschien nog een issue is.
Ow r.e.n.e., ik zie net dat je niet meer op zoek bent.
Gebruikersavatar
R&DY
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 16 juni 2015, 11:20
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT Expert Carbon World Cup

Mijn gravel racer is klaar voor het rot weer :-D SKS speedrocker spatbordjes gemonteerd. Top spul.

Afbeelding


ZIjn er trouwens nog meer mensen die de 29e De strade Biache Achterhoek gaan fietsen in Lochem? Ik heb de 110km in de planning staan.

https://www.fietssport.nl/details/toertocht/id/48353
Fadje104
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: za 3 december 2016, 21:16

R&DY schreef: do 19 september 2019, 09:11 Mijn gravel racer is klaar voor het rot weer :-D SKS speedrocker spatbordjes gemonteerd. Top spul.

Afbeelding


ZIjn er trouwens nog meer mensen die de 29e De strade Biache Achterhoek gaan fietsen in Lochem? Ik heb de 110km in de planning staan.

https://www.fietssport.nl/details/toertocht/id/48353
Jazeker! Ik rijd ook de 110. Derde jaar op rij dat ik mee doe. Start is 1km van mijn woning af
tag
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: do 1 september 2005, 09:38
Mijn mountainbike: Independent Steel Deluxe & Festka XCR

Afbeelding
Afbeelding

Updateje nieuwe kleur en DI2
Ik rij niet in de modder
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

R&DY schreef: do 19 september 2019, 09:11 ZIjn er trouwens nog meer mensen die de 29e De strade Biache Achterhoek gaan fietsen in Lochem? Ik heb de 110km in de planning staan.

https://www.fietssport.nl/details/toertocht/id/48353
Yep. Ingeschreven voor de 150km. Dat zal een uitdaging zijn dus als het minder weer is pak ik ws ook de 110km.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

MonkeyRider schreef: zo 15 september 2019, 21:17
Tacoos schreef: za 14 september 2019, 09:48 Komend weekend Strada Bianche Peel en Heide:
https://stradebianchepeelenhei.nl/
Goede tip :-q
Ik sta ingeschreven :-D
Vanmorgen de 55km gedaan. Niet druk, mooie tocht en veel strak offroad...dus vrij ideaal voor de gravelaar.
55, 85 en combi routes staan online, leuk voor als je eens in de buurt bent.
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Gertjanw schreef: wo 18 september 2019, 10:01 Ik wil volgende week vrijdag in de omgeving van Durbuy een ronde gaan rijden op de gravelracer. Heeft iemand een route in die omgeving in zijn database? ongeveer 40km a 60km.
Iemand? :-)
Fadje104
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: za 3 december 2016, 21:16

Gertjanw schreef: zo 22 september 2019, 19:18
Gertjanw schreef: wo 18 september 2019, 10:01 Ik wil volgende week vrijdag in de omgeving van Durbuy een ronde gaan rijden op de gravelracer. Heeft iemand een route in die omgeving in zijn database? ongeveer 40km a 60km.
Iemand? :-)
OP Gpsies staan een aantal mooie routes, en in Strava kun je een eigen route tekenen.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10835
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Afbeelding

Afgelopen januari kocht ik een Stevens Gavere met 105, TRP-remmen en QR wielen van Jamis Diablo, maar toen ik deze in augustus achterin een camper plantte en de wielbasis 10cm korter werd, moest ik op zoek naar een nieuwe.

Dat werd deze Stevens Prestige, model 2018 'aan een democratische prijs' gekocht van een betrouwbaar mannetje in België tussen Weert en Roermond. Volledig Ultegra incl. de hydraulische remmen en nu ook steekassen. Vandaag voor het eerst mee op pad geweest. Nog wel voorzichtig aan gedaan, want mijn eigen kreukelzone heeft nog wat beperkingen.

Vraag aan de kenners: ik heb nu twee wielsets met QR over. Heeft iemand ervaring met adapters waarmee je die in een frame met steekas kunt gebruiken?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Fadje104 schreef: zo 22 september 2019, 20:05
Gertjanw schreef: zo 22 september 2019, 19:18

Iemand? :-)
OP Gpsies staan een aantal mooie routes, en in Strava kun je een eigen route tekenen.
Zoek ik niet goed? Ik heb namelijk wel gekeken, maar kom vooral racefiets routes tegen... Ik heb er wel 1 gevonden, maar ik weet de weg niet en misschien is dat weer net te veel:
https://nl.wikiloc.com/routes-mountainb ... 12-8310243
Gebruikersavatar
Tacoos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Rumblefish Elite

MonkeyRider schreef: zo 22 september 2019, 18:40
MonkeyRider schreef: zo 15 september 2019, 21:17

Goede tip :-q
Ik sta ingeschreven :-D
Vanmorgen de 55km gedaan. Niet druk, mooie tocht en veel strak offroad...dus vrij ideaal voor de gravelaar.
55, 85 en combi routes staan online, leuk voor als je eens in de buurt bent.
Ik heb ook de 55 km gereden. Het was idd niet druk; ik hoorde rond de 260 deelnemers waar 500 het max was.
Wel goed georganiseerd.
Had jij toevallig een veelkleurig shirt aan?
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

@tacoos
Roodzwart shirt , gele helm, titanium gravelbike. Was niet vroeg, ongeveer 0930 gestart
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

bert l. schreef: zo 22 september 2019, 20:31 Vraag aan de kenners: ik heb nu twee wielsets met QR over. Heeft iemand ervaring met adapters waarmee je die in een frame met steekas kunt gebruiken?
Bestaan die dan? Ik ken wel adapters voor steekas-wielen in QR frame en vork.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie