Gravelracers: Het grote Gravel Topic.

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ramon2
All rounder
All rounder
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 8 oktober 2014, 13:55
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert

Voor de bikkels onder ons:

https://www.gravelepic.com/

Groeten
Specialized Epic, Giant Revolt, Trek Emonda
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

Afgelopen maand een absoluut top-'ritje' gemaakt van Hanoi (via Laos en Cambodja) naar Bangkok (met TDA organisatie waar ik 4 jaar geleden ook mee in Canada/VS heb gereden) met de Shand Stoater. Mainly asfalt (beton/slechte wegen) maar ook flinke stukken gravel/onverharde wegen. Naast de vele foto's van tempels, tuktuks, dorpjes, jungle en BeerLao flesjes gelukkig ook nog wat pics van de fiets zelf 8)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
The Drutz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 15:09
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010 C, GT Peace 9R
Contacteer:

Super duper duper gaaf Dale!!!
"Righty tighty, lefty loosey."
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Mooie rit, mooie foto's en een mooie fiets :-q (een van de weinige Shands in NL gok ik?)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi avontuur.
(en dan snap ik een gravelbike wel)
(maar das mijn beperking)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: do 21 november 2019, 11:45 Mooi avontuur.
(en dan snap ik een gravelbike wel)
(maar das mijn beperking)
Gaat TSTM nou toch nog het nut inzien van een gravelbike ????? :~ ............ :bier:
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Ik jaag 'm wel weg met wat skinwall content :tong
Hier een plaatje van mijn rode fineliner en mijn geel/oranje markeerstift naast elkaar:
Afbeelding

Zou er never nooit mee in Bangkok en omgeving durven rijden, wat ik daar heb gezien en meegemaakt in het verkeer :o Veel locals houden het niet bij enkele BeerLao's voordat ze het verkeer induiken..
Het is hier geen ponykamp!
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

Zou er never nooit mee in Bangkok en omgeving durven rijden, wat ik daar heb gezien en meegemaakt in het verkeer :o Veel locals houden het niet bij enkele BeerLao's voordat ze het verkeer induiken..
Ach, dat valt best mee...Bangkok/Thailand is dan nog 'vriendelijk' en redelijk georganiseerd.
In Laos, Vietnam zijn de traffic lights 'optional', daar is het recht van de sterkste (trucks/bus)... :D
In het algemeen gewoon 'go with the flow'
Je moet alleen erg opletten voor verkeer wat in een keer de weg opkomt (ze kijken alleen naar voren, niet wat er aan komt), dogs (heel veel waarvan het overgrote deel zich meteen uit de voeten maakt) en gaten in de weg.

Mooie fietsjes trouwens! :-q
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ja, vooral die All-City blijft een mooi gebakkie! (Maar eerlijk is eerlijk, met zwart rubber wordt-ie nog gaver....)
Maar die Ritchey is ook leuk, en krijgt bonuspunten voor de Campa afmontage ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Denk dat ik zelf zwarte bandjes ook mooier vind, die komen dan ook wel zodra deze op zijn.
De Ritchey is al ruim 7 jaar mijn favoriete fiets, maar nu ik letterlijk mijn wilde haren aan het verliezen ben weet ik het comfort van brede banden en fatsoenlijke remmen steeds meer te waarderen. Dat Campagnolo spul lijkt bijna onverwoestbaar te zijn :-q
dale c schreef: ma 25 november 2019, 08:17Ach, dat valt best mee...Bangkok/Thailand is dan nog 'vriendelijk' en redelijk georganiseerd.
De dingen die jij opnoemt hebben zo wel hun charme, maar de amper verlichtte vrachtauto's en bezopen bestuurders die ik heb gezien vond ik toch wel akelig. Maar ondanks dat heb ik een goede band met Thailand :wink:
Afbeelding
Het is hier geen ponykamp!
Gebruikersavatar
bluebird
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 26 oktober 2010, 22:13
Mijn mountainbike: Bianchi Ethanol 27.1 SX

@Qprs: ik zie bij jouw Ritchey een 1x Campa oplossing. Non Campa crank lijkt me onvermijdelijk, maar gebruik je wel een reguliere Campa achterderrie?

Ik heb ook een 10 speed Veloce groep liggen, die ik wil inzetten op een gravelachtige racer. Ik vraag me uiteraard af of dat werkt bij 1x10 setup.
Nu ik hier toch actief ben.. ik kijk naar een Cinelli Semper disc frame. Deze gaat met race wielen maar tot 30mm breed. Ik overweeg daarom 650b wielen, dat zou omgerekend dan 1.9 breed kunnen. Maar passen die wielen, lijkt me wel gezien de specs 12x100/12x142 assen vermelden?
Same shit, different day :winkie:
supermoos2907
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 14 februari 2011, 11:05

Is er ooit eigenlijk consensus bereikt inhet wheel size debat als het om gravel gaat? Ik rijd nu met een 650b setjes met Horizon banden, maar blijf kijken naar een 700C setje met bandjes tussen 35 en 40 mm... Iemand ooit die keuze gemaakt?
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Deze was gepost in een andere topic over het wiel debat onderwerp voor gravel.

https://www.renehersecycles.com/myth-17 ... more-16407
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Size doesn't matter, darling!
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Oh, dus dat artikel is de absolute waarheid en dus we zouden net zo goed op Loekie fietsjes met 12" wieltjes kunnen gaan rijden?
:~
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie