Ik ben me dus voorzichtig aan het oriënteren naar een nieuwe bike. Het is de bedoeling dat ik in juni/juli een nieuwe bike onder mijn kont heb. Ik heb dus nog tijd om me goed in te lezen.
Ik ben niet echt merkgebonden maar wil graag een fiets in een flitsende kleur met redelijke specs. Het budget zal uitkomen rond de €1000 euro. Liefst iets goedkoper. Binnen dit budget valt er toch wel leuk te shoppen? Een overjarig model vind ik geen probleem mits de aanbieding en afmontage goed is.
Nu komt mijn volgende issue:29er of toch 27.5? Ik ben 184cm lang en wil de fiets allround gaan gebruiken. Naast de bekende parcours wil ik ook regelmatig de polderwegen onveilig maken. Een tourritje van 40km en meer doe ik nu ook vaak op de Merida (26"). Dit puur om mijn conditie op peil te houden. Voor dit gebruik lijkt een 29er me de beste keus...toch?
Ik heb al wat bikes in gedachten. Bijv.:
Cube Attention SL 29 2016 (kiwi 'n' black),
Merida Big nine 500 2016 (geel/zwart),
Sensa Livigno tnt sport 2016 (zwart/geel)
Dit zijn fietsen die ik allen mooi vind en die volgens mij redelijk tot goed afgemonteerd zijn. Natuurlijk sta ik open voor andere suggesties mits het binnen mijn budget valt en een flitsende frisse uitstraling heeft

Ik ben benieuwd naar jullie meningen/suggesties.
Mvg Robin