All Mountain Hardtails: Het grote AM Topic

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik heb de geo's niet naast elkaar gehouden maar op mijn amateur oog zien ze er aardig hetzelfde uit.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

maverick76 schreef: vr 30 oktober 2020, 21:28 Ik heb de geo's niet naast elkaar gehouden maar op mijn amateur oog zien ze er aardig hetzelfde uit.
En alleen de geo en de prijs telt? ..... :roll:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Net even over nagedacht maar voor mij zijn dit wel de doorslaggevers.

Niet te slack en niet te duur. Dan is hij OK in mijn boek.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Interessant, mijn keuzes zijn vaak wat principiëler en emotioneler denk ik als ik zo terug kijk op mijn fiets historie.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja ik had ook graag anders willen kunnen kiezen. Maar een hardtail van 5000/6000/7000 Euro oid zit er bij mij niet in.

Maar ik ben wel weer heel blij als ik zo'n explosif vind in nieuwstaat voor 1000 euro. Dat ding was 2700 euro in 2018.

Nee maar zonder gekheid, jij zit in een heel ander segment en budget als ik zit. Bij mij is die emotie totaal niet aan de orde en is het gewoon een fietsje. En zolang hij lekker rijd ben ik tevreden (voor die paar weken dat ik er op rijd :lol: )

Aan de andere kant, als ik al het verlies wat ik heb geleden de afgelopen 4 jaar aan in en verkopen van fietsen dan was ik toch al aardig in de buurt gekomen.

Maar ik ken mezelf, ook als ik een custom 11Ants zou rijden wil ik over niet al te lange tijd iets anders.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Afbeelding

Bijgaand mijn scandal nog eens een keertje... Ik ben ermee begonnen als een echte budgetfiets maar is toch een klein beetje mislukt ondertussen. De Suntour aion deed het best leuk, maar de 2020 Pike Ultimate is veel beter... De Rad15 wielen zijn ondanks wat goedkopere novatec naven gewoon een hele fijne en hoogwaardige set! En Sram GX & Shimano SLX / XT remmen was ik ook niet van plan :-)

Mijn main fiets (na 5 jaar Giant Reign nu een Banshee Titan) gaat heel lang mee, de andere fietsen meestal wat korter. De geschiedenis van de afgelopen paar jaar; Trek stache => Cube stereo 140 => Dartmoor hornet => Giant Anthem 29"=> On one Scandal... Ik merk dat ik de Giant wel mis in de zin van veel lekkerder trappen, maar de on one stuurt leuker, en kun je lomper rijden.. Daardoor kriebelt het om een 120mm HT te zoeken die iets efficiënter is, honzo klinkt leuk maar zal frame only wel onvindbaar zijn :-(
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

yo-eddy schreef: vr 30 oktober 2020, 21:23
maverick76 schreef: vr 30 oktober 2020, 21:06 Ja dat is Kona, duur.

Dan kan je beter een Hello Dave nemen als je extreme geo zoekt en weinig geld.
Want een Hello Dave is exact hetzelfde als een Kona maar dan voor half geld?
Nee de Hello Dave is van oorsprong een Sick Chunder Shrike.
Zoals je waarschijnlijk wel weet heeft Sick er zakelijk een zooitje van gemaakt.
(bewust of per ongeluk)
Maar ze hebben wel wat radicale HT's bedacht.
Dus misschien is deze Kona wel van de Sick Chunder Shrike / Hello Dave afgekeken ;)

[edit] naam vh Sick frame aangepast [/edit]
Laatst gewijzigd door ThaSingleTrackMastah op zo 1 november 2020, 03:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als we het dan toch over Sick hebben, hier een PB foto van ruim een jaar geleden.
De Sick Sesh. De 27.5 versie van de Chunder / Hello Dave.
Dit frame is nog bij PX te koop als Tik Tik.
Afbeelding
Let niet op de wielen.

De achterbrug is schijnbaar 1:1 overgenomen in het frame vd Big Dog.

Afbeelding

Afbeelding
(heb alleen een foto van maat L dus seatstays staan op deze foto iets steiler)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

paulus1981 schreef: za 31 oktober 2020, 01:11 Daardoor kriebelt het om een 120mm HT te zoeken die iets efficiënter is, honzo klinkt leuk maar zal frame only wel onvindbaar zijn :-(
Santa Cruz Chameleon? Frame only in maatje M heel vindbaar weet ik toevallig :bier:
Het is hier geen ponykamp!
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Qprs schreef: di 3 november 2020, 00:39
paulus1981 schreef: za 31 oktober 2020, 01:11 Daardoor kriebelt het om een 120mm HT te zoeken die iets efficiënter is, honzo klinkt leuk maar zal frame only wel onvindbaar zijn :-(
Santa Cruz Chameleon? Frame only in maatje M heel vindbaar weet ik toevallig :bier:
Dat zou best leuk kunnen zijn idd, helaas zit ik met 186cm eerder bij XL dan M als ik de geo (van 2020 model) zie.
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Dan issie te klein ja, ik zou met mijn 1m80 en een wat kortere stuurpen perfect op een L zitten. Ik kan de Chameleon wel aanbevelen voor wat je zoekt, en een Ritchey Ultra overigens ook! Beide frames kun je met wat geluk voor interessante prijzen krijgen als je aanbiedingen regelmatig checkt.
Het is hier geen ponykamp!
Bikedad101
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 29 november 2020, 17:02

Ik zou graag in 2022 de Transalp rijden. Ik ben na jaren voornamelijk op de weg te rijden, terug overgestapt naar meer en meer mountainbiken. Op dit moment doe ik dat met een Cube LTD Race 26" van al meer dan 10 jaar oud maar ik vermoed dat deze onvoldoende zal zijn voor de Transalp.

Mijn budget is 2000 euro en ik mijn voorkeur gaat uit naar een HT. Mijn oog viel daarom op deze: https://www.radon-bikes.de/en/mountainb ... -100-2021/

Is deze voldoende of wat zouden jullie veranderen? Ik doe al jaren mijn eigen fietsonderhoud, dat van mijn vrienden en buren, en ik werk sporadisch bij in een fietsenwinkel. Ik kan dus wel het nodige zelf aanpassen indien nodig als dat de prijs kan drukken ;-).

Graag jullie advies.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Linkie no workie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bedoel je deze ?
https://www.radon-bikes.de/mountainbike ... -100-2021/

If so, da's geen AM harttail, maar XC.
Prima voor een transalp, als je maar geen wilde dingen gaat doen ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

Lijkt te duur voor een budgetfabrikant en oldschool geometrie.
Plaats reactie